Harry's point of view.
Ik lach naar de camera als Olivia de foto maakt. Haar vriendinnen zijn ondertussen helemaal doorgedraaid, maar dat lijkt ze wel gewend te zijn. Af en toe rolt ze met haar ogen als haar vriendinnen iets zeggen. 'Deze kan in je plakboek.' grijnst Oliva als ze de foto maakt en nu ben ik degene die met zijn ogen rolt. 'Oh, ja die is mooi.' lacht ze en ik grijns even. 'Plakboek?' vraagt het meisje die Alexa blijkt te heten nieuwsgierig. 'Ik heb er expres lege pagina's in gelaten hoor.' lacht Olivia hoofdschuddend en haar vriendinnen kijken haar vol verwachting aan. Olivia grinnikt, 'Ik heb een plakboek voor hem gemaakt.' legt ze kort uit en nu vallen hun monden open. 'Dat is zo schattig!' roept Camilla en nu rollen Olivia en ik beide met onze ogen. 'Het was inderdaad heel lief.' antwoord ik rustig en ik steek mijn tong uit naar Olivia die geïrriteerd naar haar vriendinnen kijkt.
Ik kijk naar de voorpagina van de krant. Verschrikkelijk. Harry Styles gespot met onbekend meisje in een steegje, wat is zijn geheim?, staat er boven de grote foto van mij en Olivia. De foto is gemaakt op het moment dat Olivia haar hand uitstak en ik hem aan nam. Lekker cliché weer. Haar handen waren zacht, zo ontzettend zacht. Ik kan ze de hele dag wel vasthouden. Ik heb de paparazzi niet eens zien staan. 'Sinds wanneer lees jij de krant?' klinkt een stem en ik schrik op. Gemma komt de woonkamer ingelopen, met Jackson achter zich aan. Ik hou de krant voor haar gezicht en ze grijnst even, 'Is dat Olivia?' vraagt ze nieuwsgierig. Ze klinkt meer als een klein kind dan een volwassenen die samen woont met haar vriend. Ik knik wat beschaamd, 'Ja, dat is Olivia.' antwoord ik en ik vouw de krant weer door de helft. 'Wat gebeurde er op dat moment?' vraagt Gemma. Ik zucht even, 'Het is niet belangrijk.' antwoord ik alleen en ik neem een slok van mijn water. Ik kijk even naar Jackson die er wat nerveus bij staat. Wat raar is aangezien hij hier al jaren over de vloer komt. Ik zet mijn glas neer, want ik voel nattigheid. 'Wat is er aan de hand?' vraag ik dan en ik sla mijn armen over elkaar. Gemma steekt haar hand op; er zit een ring aan haar vinger. Overduidelijk een verlovingsring. 'Jackson en ik gaan trouwen.' zegt ze en ik slik even. Ik probeer zo snel mogelijk een glimlach op mijn gezicht te krijgen, 'Echt? Dat is geweldig. Gefeliciteerd.' zeg ik enthousiast en ik omhels hun beide. Gemma knijpt haar ogen even tot spleetjes, maar laat het er toch bij zitten. Blijkbaar heeft ze nu geen zin in een broer en zus ruzie.
'Dat meen je niet hé. How I met your mother?' vraag ik en Olivia knikt. 'Ah kom op, Friends is tien keer beter.' protesteer ik en ze jat de bak popcorn uit mijn handen. 'Echt niet, maar het einde van How I met your mother viel me wel zwaar tegen.' geeft ze toe en ze propt een hand popcorn in haar mond. Ik grinnik even terwijl ik verder door de Netflix lijst scroll. 'Twilight.' zegt ze dan en ik schud mijn hoofd. 'Gadverdamme.' brom ik en ze grinnikt even. Opeens geeft Olivia een gil, 'Ja! Die!' roept ze en ze wijst naar de televisie, waar This Is Us staat. Ik weet vrijwel zeker dat dit de eerste keer is dat ik haar hoor schreeuwen op een gekke manier. Ik zucht even, 'Oh nee, nee, nee.' mompel ik. Olivia schiet in de lach, 'Mijn zusje heeft het er altijd over.. Ik wil wel eens weten hoe die film is.' zegt ze en ze pakt de afstandsbediening uit mijn hand. Ze klikt de film aan en wat beschaamd verstop ik mijn gezicht in het kussen die in de hoek van de bank ligt. 'Nee, alsjeblieft..' zeur ik. Olivia kwam met het idee om eens wat leuks te doen en mij hoor je dan niet protesteren. Het verbaasde me dat ze dat wilde, maar ik vind het hartstikke fijn. Van buiten klinkt geschreeuw en ik zucht even. 'Wie loopt er zo te schreeuwen?' vraagt Olivia en ze zet de film op pauze. Natuurlijk weet ik wie er zo loopt te schreeuwen. Ik loop naar het keukenraam, gevolgd door Olivia. Opnieuw staat de straat vol paparazzi; dat komt door dat stomme krantenartikel. Ik voel dat ik langzaam in paniek raak en met trillende handen sluit ik de luxaflex. Het is Olivia opgevallen, want ze loopt weg en komt even later terug met onze jassen. 'Wat gaan we doen?' vraag ik met grote ogen en ze zet de televisie uit. 'We verhuizen naar mijn huis.' zegt ze. Wilt ze nu zeggen dat ik daar doorheen moet? Ik slik even. 'Harry, je raakt hier door in paniek. Ik neem je mee.' zegt ze en met tegenzin trek ik mijn jas aan. 'Ik wil daar niet doorheen.' mompel ik zachtjes en ik schud mijn hoofd. Ik voel een enorme druk op mijn borstkas. maar voor ik het echter door hebt trekt ze me al naar de voordeur. 'Ben je er klaar voor?' vraagt ze. Sinds wanneer raak ik om paparazzi zo in paniek? Ik knik, omdat ik weet dat Olivia me toch wel naar buiten trekt. Toch pak ik mijn zonnebril van de vensterbank af en zet ik de capuchon van mijn trui op. Olivia pakt mijn hand vast en even hap ik naar adem. Dat was onverwachts.. Ze opent de voordeur en trekt me naar buiten. Gelijk word het geschreeuw luider. Ik trek de deur dicht, met Olivia haar hand nog altijd in de mijne. 'Harry, wie is dit meisje?' klinkt een stem. Ik zie flitsen en Olivia beukt iedereen aan de kant. 'Hebben jullie een relatie?' er word een microfoon voor mijn gezicht geduwd, maar ik sla hem op de grond. 'Donder op.' brom ik voordat ik snel in de auto stap.
JE LEEST
And suddenly you were my everything ft. Harry Styles
FanfictionOlivia is omringt door fangirls. Haar beste vriendinnen, alle meiden om haar heen en zelfs haar negenjarige zusje zijn door het dolle heen van One Direction. Haar kleine zusje is vooral fan van Harry Styles. Haar hele kamer hangt vol. Olivia is zelf...