21

265 14 3
                                    

Olivia's point of view.

Wat nerveus ijsbeer ik door mijn kamer. Ik heb Harry gevraagd om langs te komen en hij is onderweg. Hij heeft vrijwel zijn hele hart geopend op het podium, dus nu is het mijn beurt. Ik ben hartstikke nerveus. Wat als het een grapje was? Nee, het was zeker geen grapje. Die jongen heeft een lied over me geschreven en het gezongen voor een volle zaal. De deurbel gaat en zo snel als ik kan loop ik de trap af. Ik wil niet dat mijn moeder open doet, aangezien ze alles van Rosa heeft gehoord. Ze zou het heel gênant maken. Als ik de deur open staat niet Harry voor me, maar Jake. 'Jake?' vraag ik wat verbaasd en ik pak nerveus de deurklink vast. Hij glimlacht, 'Niet verhuisd?' vraagt hij en ik schud mijn hoofd, al bedenk ik me nu dat we wel beter hadden kunnen verhuizen. 'Onze laatste ontmoeting was nogal vreemd..' zegt hij en ik haal mijn schouders op. Deze ontmoeting is ook vreemd, maar dat lijkt hij niet door te hebben. Hoe krijg ik hem zo snel mogelijk weg? 'Dus, om terug te komen op mijn vraag van toen. Zou je het leuk vinden om ee-' hij kan zijn zin niet afmaken, want hij ziet Harry aankomen. Harry stapt zijn auto uit en loopt naar ons toe. Hij werpt even een verafschuwde blik op Jake en glimlacht dan, 'Olivia, valt deze jongen je lastig?' vraagt hij op een onschuldige toon en Jake stottert even. 'D-Dus.. Het is a-allemaal.. waar?' hij kijkt met grote ogen naar Harry, alsof hij god is. Harry zet een stap naar hem toe, 'Volgens mij hoor jij hier niet te zijn.' zegt hij alleen en Jake knikt. 'Ik spreek je nog wel, Olivia.' zegt hij en hij loopt weg. 'Nee, dat doe je niet!' roept Harry hem na en ik laat hem erin. Hij sluit de deur achter zich, 'Zie je, als ik een kakkerige popster móét zijn dan kan ik het wel hoor.' grijnst hij en ik schud lachend mijn hoofd. 'Je bent een idioot, maar bedankt.' lach ik en hij hangt zijn jas op. Hij volgt me naar boven, 'Wat wilde hij van je?' vraagt hij dan en ik stop midden in mijn kamer. 'Hij kwam terug op de vraag om af te spreken.' vertel ik hem en Harry rolt even met zijn ogen. 'Het lijkt wel alsof hij vergeten is wat hij je allemaal aan heeft gedaan.' mompelt hij fronsend en ik knik. 'Misschien is hij afgekickt of zo iets?' stel ik voor. Harry lacht even, 'Dan heeft hij geen woedeaanvallen meer, dat verandert niet je geheugen.' grinnikt hij hoofdschuddend. Het blijft eventjes stil. Zo ongemakkelijk is het waarschijnlijk nog nooit geweest tussen ons. 'Harry.' begin ik en gelijk kijkt hij op. Ik zet een stap naar hem toe, om het grote gat tussen ons minder te maken. Zijn groene ogen bekijken me even, voordat hij een lieve glimlach op zijn gezicht tovert en de kuiltjes in zijn wangen verschijnen. Ik voel mijn hart in mijn keel kloppen, aangezien hij tekeer gaat. 'Ik heb geen idee wat je met me doet.' fluister ik bijna onverstaanbaar. Hij zet een stap naar me toe; een grote, waardoor hij wel heel dichtbij me staat. Ik voel zijn adem in mijn gezicht, 'Dat is niet erg, want ik heb ook geen idee wat jij met mij doet.' zegt hij zachtjes en hij legt zijn hand op mijn wang. Mijn adem stokt even, maar ik duw hem niet weg. Zijn duim streelt over mijn wang, terwijl hij me aankijkt. Ik durf niet te knipperen, bang om hem opnieuw bij me weg te jagen. Ik wil dit. Ik wil hem. 'Bij jou ben ik niet één of andere populaire jongen, waar allemaal roddels over rond gaan. Bij jou kan ik mezelf zijn, ondanks al je haat.' fluistert hij en hij grijnst even. Ik grinnik even, 'Stelt het je gerust als ik je vertel dat die haat veel minder is geworden?' vraag ik zachtjes en hij knikt. 'Zeker weten.' grinnikt hij. Ik rol even met mijn ogen en hij veegt een pluk haar uit mijn gezicht. 'Dus aangezien we beide niet weten waar we mee bezig zijn denk ik dat het goed zit, denk je niet?' vraagt hij en ik knik. 'Dat weet ik wel zeker.' antwoord ik. Ik haat het dat hij me zolang in spanning houdt, maar ik geniet er ook vol op van. Hij leunt met zijn voorhoofd tegen die van mij en kijkt me even bezorgt aan, 'Weet dat ik niet zoals hem ben.. Ik zal beter voor je zijn.' fluistert hij en voordat ik nog iets kan zeggen zoent hij me.

And suddenly  you were my everything ft. Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu