REZAN AĞA'NIN KARISI

12.4K 386 17
                                    

bir güvercin misali ucmak isteriz başımızı alıp bambaşka diyarlara mutluluğun,huzurun en önemliside sevgi ve saygının hüküm sürdüğü bir yere ucmak isteriz lakin bazen rotamızda hesapta olmayan acı olaylarla istemdiğimiz insanların yaşadığı yerlere konarız tıpki Zilan gibi.

Karşımda oynıyan cocuklara bakıyordum aklıma cocukluğum geldi annemden zar zor izin alıp kapımızın önündeki cocuklarla oyunlar oynardık akşama kadar ama akşamında annemden yediğim o tatlı azarlamaları bile cok güzeldi.ama artık büyüdüm ve şu an da evli bir kadındım ama mutsuz ve kırk bir şekilde sabah olan olaydan sonra rezan eve gelmemişti saat 5'i geciyordu ama o genelde 4 te gelirdi bir azdan akşam yemeği yenilenecekti bu yüzden mutfağa gittim .fatma ablanın elindeki yemek dolu tepsisiyi alıp avludaki masaya koydum .masa hazır olunca herkes oturmaya başlamıştı . ama o halla yoktu herhalde işleri uzamıştır diye düşünüp ünümdeki tabağıma döndüm.her kes kalkmaya başladığında bende masadan kalkıp odama cıktım banyoya girip geceliklerimden birini giyip odaya gectim .Pencerenün ünündeki minderi sediriyeye oturup dışarıyi izlemeye başladım başımı yukarı cevirdiğimde birbirnden farklı elmas kadar parıltılı yıldızları seyrettim keşki o yıldızlar kadar masum olsak .

Gözlerime vuran ışıkla uyandığımda halla dün gece oturduğum sediriyedeydim başımı yatağa doğru cevirdiğimdede yatak hiç bozulmamıştı demeki akşam gelmemişti ama ben onunla bu gün ne pahasına olırsa olsun konuşucam aslında kendimş zorunlu hissediyordum dün bana inanmamıştı gözlerindeki bakış bana inanmadığını ispatlıyordu oturduğum yerden kalkıp banyoya girip duş alıp dolabimdan uzun üstü mavi altı şeker rengli desenli elbisemi   alıp giydim hafif bir makyaj yaptıktan sonra aşşağıya indim .

Gözlerime vuran ışıkla uyandığımda halla dün gece oturduğum sediriyedeydim başımı yatağa doğru cevirdiğimdede yatak hiç bozulmamıştı demeki akşam gelmemişti ama ben onunla bu gün ne pahasına olırsa olsun konuşucam aslında kendimş zorunlu hissediyo...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


(Zilanın elbisesi)

herkes kahvaltı ediyordu gec kalmıştım başımı eğerek  masaya doğru yaklaştım .

-Rojbaş .

-Rojbaş buke rezan kanı?.(günaydın gelin rezan nerde?)

-İvarı nehat nızanım.(akşam gelmedi bilmiyorum)

-nasıl gelmedi gelin kocana sahip cıkmıyormusun sen haa? Tabi sen karılık yapmıyınca oda dışarda arıyo dimi?!

Gülüstan xanım sözleri bıcak gibi yürğime saplanmıştı gözlerimden düşen iki damla yaşı hemen silip ayağa kalkıp merdivenlerden cıktım tabi arkamdan söyledi sözler dahada cok ağlamama neden olmuştu.

-Kac tabi bana bak eyer bende bu eve o kızı getirmesem bana da Gülüstan xanım demsinler.!

Tam odama girecekken söylediği cümleyleyle odamın kapısına tutunup kendimi odaya attım yere bacaklarımın üzerine düşerk ağlamaya devam ettim ama sesiz bir şekilde içim  ağladı sadece ama biliyordum ki ben asla o kadının bu eve gelmesine izin vermiyecektim eyerki gelirse sonu ölüm olsa bile bu BERDRLİ bozardım.

-Zilan kızmım hadi kalk .

Dilber ana yanıma gelerk beni kolarımdan tutup ayağa kaldırdı. Elleriyle yaşlarımı sildikten sonra beni sediriyeye oturtu.

-Ah be kızım sen Gülüstan'ın söylediklerine bakma o  sğnirlendiği için öyle konuştu.

-Ama haklıydı ana ben yani biz rezanla anlaşamıyoruz ne o nede ben mutlu değiliz o yüzden ona kızmıyorum bile biz sonu olmayan bu yolda sadece birbirimize zarar veriyoruz  bu şehirdeki acı kurallar bizi bu evlileğe zorlasada olmuyor ana olmuyor.

Ağlamam artık hıckırıklara dönüştüğünde bana sarıldı bende ona .saclarımı elleriyle okşuyordu bu annemi bana hatırlatmıştı şimdi yanımd olsaydı başımı onun dizlerine koyardım oda bana en sevdiğim türküyü söylerdi o huzur dolu sesiyle.

-Bak kızım sende haklısın emme kocnı ancak sen elinde tutabilirsin bundan başka caren yoktur dediğin gibi bu şehir acımasız kuraları vardır bu şehir Allah bilir içinde kac mazlumun ahı vardır.sen day kızım gecer bunlarda er yada gec.

Dilber ana gittikten sonra yatağıma uzandım ve gözleri kapatım.
Gözlerimi actığımda ne kadar uyuduğumu bilmiyordum yerğmden kalkıp banyoda elimi yüzümü yıkayıp aşşağa indim bütün aile avludaydı acaba niye!merdevinlerden indiğimde bütün gözler bana dönmüştü bu utanmama neden olduğu için başımk eğdim .rezanın yanına gittiğimde karşımda genc bir kız duruyordu ona anlamaz bakışlarla bakarken Gülüstan xanım kızı kolunun altına alıp bana doğru bakıp konuştu.

-Hoşgelmisen Şilanım.de hayde baklam öp büyüklerinin elini..

-Höşbuldum halacım.

Duyduğum isim karşımdaki kız yoksa aklımdaki kızmıydı o muydu büyüklerin elini öptükten sonra gül abla evin ablaylada sarılmıştı ama onlar soğuk davramıyorlardı sonra havin ve bartınlada tokalaşmoştı en son bana doğru geldiğinde o kız olmaması için dua attmeye başladım.

-Merhaba Zilan ben Şilan KOZAN.

İşte kulaklarımın sağır olmasını sağlıyan ses ve o isim karşımda belki de hayatımın mahvolmasını sağlıyacak kız karşımda duruyordu peki ben napcaktım böyle sesizmi kalmalıymıdım yoksa buna asla müsade etmemlimiydim hangis eyer buna göz yumarsam ben dahil kimseyi yaşatmazdı içimdeki yangın ama ama eyer müsade etmesem bu atşte sadece ben yancaktım .yancaktımda!

-Kızım Şilam buda oğlum Rezan Ağa .

Karşımdaki kızı kocamla yakınlaştırmaya calışan kayıpederim Cemilbeye döndüm o sırada Şilan denilen kız kocama elini uzatığında hızlı bir hareketle onun elini ben tutum.

-Demek Şilan sensin o zaman sana kim olduğumu söyliyim.ben Zilan TAŞKIRAN Rezan Ağa nın karısı  eyer bir daha kocama yakın olduğunu yada tevşik ettiğini görürsem sonucları kötü olur bilesin!

Söylemek istemdediğim bu sözleri yalan olan bu sözleri söylemek zorunda kaldığım için kendimden tiksiniyordum bu soy adını kendi ismimle kulandığım için nefret ettim kendimden.tek bildiğim şey nefret ve intikam hırsı hiç dinmiyecekti.

-Kendine gel gelin o nasıl konuşmadır haa?terbiyesiz senin karşında büyüklerin var !

Cemil beyin sözleri cok ağırdı bana böyle davranmasını anlamıyordum bu eve geldiğimden beri bana hep kötü davranıyordu zaten kuma meselesinide ilk o acmıştı bu evdeki 3.günümde.

-Asıl siz kendineze gelin siz beni bu evün gelini olark bile görmüyorsunuz tamam kabul töreler için kızınız için bu evlilik oldu ama ben en masum olan kişiydim bu olayda lakin bu evde oğlunuz tarafından dövüldüm sustum yeri geldi hakaretlerine boyun eğdim ama bu son olay asla ama asla izün vermem eyer bu kadın bu eve gelirse sonu ölüm bile olursa bu evliliği BOZARIM!

Bağırark söylediğim sözlerden sonra rezan bileğimi tutarak beni kendine cevirdi ama cevirmesiyle yüzüme inen tokat bir olmştu. Bana vurduğu için dengemi kaybedip yere düşmüştüm gözlerimden dökülen yaşlarla yere bakmaya bailadım benş bu kadının ve ailesi önünde rezil etmişti yine .

Birden acılan avlunun kapısıyla herkesin baktığı gibi bende başımı o tarafa cevirdiğimde gördüğüm kişyle  sanki nefesim kesilmişti ...

Bölüm sonu .

Lütefen vote ve yorum atmayı unutmayın buna cok ihtiyacım var❤💙

/~KELEPÇE ~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin