Hoofdstuk 7: Bloedsoep.

1.2K 36 1
                                    

Hoofdstuk 7: Bloedsoep.

Lucas' POV:

De hele nacht bleef ik naar Louisa kijken. Omdat ik eigenlijk nooit sliep was het voor mij erg interessant om Louisa te zien slapen. Er was wel iets raars. Het was me vanmorgen opgevallen dat ze heel anders was dan de rest van de meisjes die ik gezien had. Ze was veel vrolijker, ook al was ze gewond en aangevallen door een vampier. Ook leek haar gezicht op te lichten als ze moest lachen. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ze een engel was, maar dan zou ze zelf ook kunnen vliegen toch? Toen het net licht begon te worden liep ik de trap af naar de geitenstal. Doordat Louisa me geleerd had hoe je de geiten moest benaderen kon ik nu veilig de stal binnen lopen. De twee geiten kwamen nu zelfs naar me toe lopen en likte mijn handen. Ik pakte het krukje dat altijd in de schuur stond en ging de geiten melken. Ik moest tussendoor nog even naar de keuken om een extra emmer te halen, want de vorige keer had ik net één van de geiten kunnen melken en had ik dus ook maar één emmer nodig gehad. Toen ik met de twee emmers terug naar de hut liep kwam ik Louisa haar grootvader tegen. Hij groette mij en liep naar het bos. Ik liep naar de keuken en zette de emmers met melk daar neer. Ik hoorde boven Louisa opstaan uit bed en ging naar haar toe. Ik klopte op het zolderluik en deed het open. Louisa zat op de rand van haar bed en keek door het raam naar buiten. Ik ging naast haar zitten en keek haar aan. Ze had rode wangen en haar lichaam trilde. Ik legde mijn hand op haar voorhoofd, maar ik haalde hem er snel weer vanaf omdat het zo warm was. Ze had hoge koorts! Dat had ze natuurlijk gekregen doordat het gisteravond zo koud was. Louisa begon nog meer te beven en moest erg hoesten. Ik legde haar terug in bed en zei: ''Wacht even, ik ben zo terug met een medicijn.'' Met een onmenselijke snelheid liep ik naar de keuken en vulde een glas met melk. Ik beet een klein gaatje in mijn hand en liet mijn bloed in de melk druppelen. Snel rende ik weer naar boven en tilde Louisa overeind. Ik zette het glas aan haar mond en ze dronk het leeg. Ze zuchtte en viel in mijn armen in slaap. Ik legde haar terug op bed en trok de dekens over haar heen. Ik liep weer naar beneden en dekte de tafel. Het glas waar Louisa uit had gedronken spoelde ik om en zette ik daarna op tafel. Zodra de grootvader van Louisa terug was rende ik weer naar boven. Zachtjes maakte ik Louisa wakker en ze had al veel minder koorts. Ze stond op en liep naar beneden. Ik liep achter haar aan en ging aan tafel zitten. Ik kon nu moeilijk bloed drinken, maar na het eten zou ik wel naar het bos gaan om te kijken of ik vanaf de grond ook dieren kon vinden. Helaas kon ik overdag niet in mijn vampieren gedaante rondlopen, anders zou ik vliegend op zoek zijn gegaan.

Louisa's POV:

Nog nooit had ik zo'n hoofdpijn als toen ik wakker werd. Ik trilde, maar ik had het vreselijk warm en het leek wel alsof de hele kamer bewoog. In de verte hoorde ik een geklop.  Het was Lucas die op het zolderluik klopte. Hij ging naast me zitten en keek me bezorgd aan. Toen hij zijn hand op mijn voorhoofd legde keek hij me geschrokken aan. Hij legde me terug in bed en ik dacht te verstaan dat hij medicijnen ging halen. Nog voor ik mijn ogen kon sluiten was hij weer terug met een glas melk. Ik dronk het leeg en viel in slaap. Toen ik wakker werd gemaakt door Lucas, was de hoofdpijn al bijna weg en ik was ook niet meer duizelig. Samen liepen we naar beneden en ontbeten we. Toen ik mijn bord leeg had liep ik naar de keuken en legde mijn bord en bestek bij de vaat. Ook grootvader was al klaar. Hij was naar het bos gegaan om te kijken of hij iets gevangen had in één van zijn konijnenvallen. Toen ik weer in de eetkamer kwam zag ik dat Lucas nog steeds bezig was met zijn ontbijt. Ik ging naast hem aan tafel zitten en vroeg: ''Lucas, waarom ontbijt je eigenlijk? Je eet toch alleen bloed?'' Hij keek me aan en zei: ''Dat is ook zo. Daarom ben ik nog niet klaar, normaal eten smaakt niet zo lekker voor mij.'' ''Ik wil je ontbijt wel meenemen, dan hoef je het niet op te eten en kun jij echt eten. Ik zal vanavond wel zorgen dat jij iets anders eet dan wij oké?'' Hij keek me blij aan en zei: ''Dank je wel Louisa. Als je dat voor mij zou willen doen, zou ik dat heel fijn vinden.'' ''Geen probleem.'' Ik pakte zijn bord en bestek en begon met de vaat. Het brood en de kaas die over was, bond ik in een doek en nam ik mee. Lucas was nu wel al weg en ik ging naar Belle en Shirley toe. Omdat het vandaag mooi weer zou worden ging ik met ze naar de weide aan de andere kant van de berg. Daar was veel gras en er waren ook veel kruiden te vinden.  Die kruiden nam ik mee voor in de soep van vanavond. Ik vond ook nog wat bospaddenstoelen voor in de soep. Die avond was ik druk bezig in de keuken toen grootvader terug kwam met zijn vangst. Het was niet erg veel, maar alles is beter dan niets. Hij had een konijn gevangen en had het al gevild en schoongemaakt. Het kon nu zo de soep in. Ik pakte de soepkommen en deed in ieder kom soep. Ik had vandaag gezocht naar een manier om de soep ook voor Lucas lekker te laten smaken, maar het enige waar ik op kon komen was bloed. Dus voor ik Lucas zijn kom bracht maakte ik een klein gaatje in mijn vinger en liet het bloed in de soep druppelen. Ik hoopte dat hij het lekker zou vinden, maar ik hoopte ook dat hij niet zou merken dat het mijn bloed was...

Lucas' POV:

Ik zat aan tafel te wachten toen ik ineens de geur van bloed rook. Het kwam uit de keuken, maar doordat er zo veel verschillende geuren uit de keuken kwamen kon ik niet ruiken of het van Louisa was of van het dier dat haar grootvader gevangen had. Louisa kwam weer naar de tafel gelopen en zette een kom soep voor mij neer. Ze ging aan tafel zitten en begon te eten. Ik nam een hap van de soep en schrok. Ze had haar bloed in de soep gedaan. Ze had me beloofd om iets te maken wat ik lekker zou vinden, maar ik had niet bedoeld dat ze haar bloed moest gebruiken. Ik at mijn kom leeg en ook al wilde ik langzaam eten. Het was wel heel erg lekker, dus dat lukte niet echt. Uiteindelijk was ik veel eerder klaar dan Louisa en haar grootvader en Louisa stond meteen op en zei: ''Wil je nog wat soep Lucas?'' Het was wel heel lekker, maar ik moest haar na het eten maar zeggen dat ze niet meer haar bloed moest gebruiken. ''Nee, dank je wel Louisa.'' Ze zette mijn kom in de keuken en kwam weer zitten. Ik keek stiekem naar haar terwijl ze at. Ze at heel netjes voor iemand die niet in een stad woonde. Ze keek terug naar mij en ik keek snel de andere kant op. Zo bleef ik nog een tijdje zitten tot iedereen klaar was met eten. Louisa ruimde de tafel af en liep naar de keuken om af te wassen. Ik liep achter haar aan om haar te helpen. Toen ik bij de keuken kwam, kwam de geur van Louisa haar bloed me al tegemoet. Even moest ik de neiging om te veranderen onderdrukken, maar gelukkig ging het al snel weg. Ik liep nu de keuken in en zag Louisa al bezig met de vaat. Ik pakte een handdoek en begon met afdrogen. Louisa wees me de kastjes aan en ik zette alles netjes weg. Toen we klaar waren zette ik snel een raam open zodat de lucht van bloed weg zou gaan. Ik liep naar Louisa toe en zei: ''Bedankt dat je voor mij speciaal bloed in de soep hebt gedaan, het was erg lekker. Je moet me alleen beloven dat je nooit meer je eigen bloed gebruikt.'' Ze zuchtte en zei: ''Ik zal het beloven. Hoe wil je voortaan dat ik jouw eten maak als ik mijn bloed niet mag gebruiken?'' ''Zeg maar tegen je grootvader, als hij 's ochtends naar beneden komt, dat ik al ontbeten heb. Dan ga ik ondertussen jagen. En ik zorg wel dat ik iets meeneem voor het avondeten. Oké?'' ''Oké Lucas.''

Mijn Liefde voor Jou.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu