Hoofdstuk 8: De opknapbeurt.

1.1K 37 0
                                    

Hoofdstuk 8: De opknapbeurt.

Louisa's POV:

In de tijd dat Lucas nu bij ons woonde, was ik nog niet erg veel over hem te weten gekomen. Ik wist dat hij een vampier was en dat hij leefde van bloed, maar ik wist niets over zijn ouders en waarom hij thuis was weggegaan. Ook wist ik niets over normalere dingen zoals zijn hobby's, zijn lievelingskleur of zijn lievelingsdier. Ondanks dat, hadden Lucas en ik het wel gezellig. We deden nu vaak klusjes samen en dat vond ik eigenlijk veel leuker. Sinds mijn ouders me bij mijn grootvader hadden achtergelaten, was ik eigenlijk nooit kinderen van mijn leeftijd tegen gekomen. Lucas was dus eigenlijk de eerste persoon van mijn leeftijd die ik hier gezien had en ik was blij dat hij bij grootvader was komen werken. Lucas hielp me met alles, zelfs als die hulp eigenlijk overbodig was. Hij gedroeg zich als een soort broer voor mij. De zolderkamer waar ik altijd alleen had geslapen, hadden Lucas en ik samen opgeknapt. Alle houten muren waren geschuurd en opnieuw in de lak gezet en alle andere muren werden schoongemaakt. Ook de bedden werden gerepareerd. Al jaren zaten er een paar planken uit de lattenbodem van mijn bed. Met de hulp van Lucas wist ik ze er weer in te zetten. Ook het logeerbed was aan een opknapbeurt toe. Een paar balken waren aangevreten door houtwormen, waardoor ze niet langer stevig waren. Grootvader had gelukkig nog wat planken liggen en Lucas en ik waren de rest van de tijd bezig geweest met het herstellen van het bed. Tegen de avond waren de bedden heel, de muren droog en had ik de zolder helemaal gestoft en gepoetst. Na het avondeten gingen Lucas en ik doodmoe naar bed en ik viel bijna meteen in slaap.

Lucas' POV:

Zuchtend liet Louisa zich op haar bed vallen. Ze trok de dekens over zich heen en viel al snel in slaap. Ondanks het harde werken van vandaag, was ik nog lang niet moe. Ik lag op bed en keek naar de zolder, hij leek wel als nieuw. De spinnenwebben die aan het plafond hingen waren weg, de muren glommen weer en de vloer was niet langer bedekt met stof. Ook mijn bed lag veel lekkerder. De planken die voorheen als bodem gediend hadden, waren uitgehard en ik had daardoor al een paar dagen last van een stijve rug. Nu waren de planken vervangen en ik had nu dus totaal geen last meer van mijn rug. In de hoek van de kamer stonden nog steeds de dozen die we tegen waren gekomen tijdens het poetsen. We hadden er niet in gekeken, maar eigenlijk was ik vreselijk nieuwsgierig. Aangezien ik toch niet in slaap zou vallen sloop ik naar de kisten toe en opende er één. In de kist zat een dik fotoalbum. Op de rug van het boek stond in sierlijke letters geschreven. ''Fotoalbums Louisa Adelheid en .......'' Hoe erg ik ook mijn best deed, na de en waren de letters zo vervaagd dat ik niet kon lezen wat er ooit gestaan had. Ik opende het fotoalbum maar en keek mijn ogen uit.

Mijn Liefde voor Jou.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu