Hoofdstuk 40: Kerst.
Louisa's POV:
Had hij me dat nu echt gevraagd? "Sorry, volgens mij heb ik je niet goed verstaan Lucas" "Vergeet maar dat ik iets gezegd heb, het was niet belangrijk." Antwoordde hij alleen maar. "Oké, Lucas" Ik legde mijn hoofd weer tegen zijn borst aan en als snel viel ik in slaap.
Er waren inmiddels een paar dagen verstreken sinds die nacht en het was de eerste kerstdag. Lucas was samen met grootvader mee gegaan op jacht en ik was het huis aan het versieren. Er brandde een warm haardvuur in de hoek van de kamer en aan de andere kant van de kamer stond een kerstboom. Lucas had de kerstboom zelf in het bos "gekapt" (het was hem gelukt om de boom van bijna twee meter gewoon om te buigen, waardoor de stam afbrak). We hadden niet erg dure versieringen, want alles wat we hadden was van mijn grootmoeder geweest. Er hingen kleine sneeuwsterren in de boom en op bijna alle takken stond een kaarsje. Grootvader zou vanavond alle kaarsjes aansteken en we zouden rondom het haardvuur eten. Ik zette voorzichtig een engeltje op het topje van de boom. Toen ik klaar was bekeek ik het resultaat en ik moest lachen als ik er aan dacht dat ik er eigenlijk hetzelfde uit zag als het engeltje op de top, behalve de kleur van de vleugels want die van mij waren immers zwart. Ik dekte de kleine tafel waar we vanavond rondom zouden gaan zitten en zette een grote kaars in het midden van de tafel. Met een zucht ging ik op een stoel zitten en genoot van de prachtige versieringen. Plots vloog de deur open en grootvader en Lucas stapten, wit van de sneeuw, de gang in. Ik nam hun jassen en hing ze bij het haardvuur zodat ze konden drogen. Grootvader ging op een stoel zitten en Lucas rende meteen naar boven. Verbaasd keek ik hem na, wat ging hij doen?
Lucas' POV:
Na een poos in rondjes te hebben gelopen liep ik een stukje weg bij Louisa haar grootvader. Toen ik merkte dat hij me niet meer zag rende ik supersnel naar het dorp. Ik had een bestelling gedaan bij een winkel en ik zou Louisa vanavond behoorlijk verrassen, al denk ik dat niet alleen Louisa verrast zal zijn... Ik schoot al aardig op en zodra ik vlak bij het dorp was liep ik weer in een normaal tempo verder. Even later kwam ik bij de winkel waar ik moest zijn. De caissière liep meteen met een ingepakt pakje naar mij toe. "Hier is uw bestelling meneer." zei ze waarna ze een andere klant ging helpen. Met het pakje in mijn zak liep ik de winkel uit en zodra ik weer het dorp uit was rende ik weer terug naar de plaats waar ik Louisa haar grootvader hoorde. Vlak voor ik hem zag hoorde ik iets. Het bleek een groot konijn te zijn en meteen greep ik het en draaide ik zijn nek om. "Kijk, ik heb een konijn gevangen!" riep ik terwijl ik naar Louisa haar grootvader toe liep. "Geweldig, want ik had geen succes met het jagen!" riep Louisa's grootvader terug. Omdat het steeds harder ging sneeuwen liepen we terug naar de berghut. Zodra we binnen kwamen hielp Louisa ons om onze natte jassen uit te trekken, maar ik was bijna vergeten om het cadeau voor haar te verbergen. Snel pakte ik het pakje uit mijn jaszak, rende de trap op naar boven en verstopte het onder mijn bed. Vanavond zouden we onze nette kleding aan doen en na het eten zouden we elkaar cadeaus geven, dan pas mocht Louisa weten wat ik voor haar gekocht had.
JE LEEST
Mijn Liefde voor Jou.
RomanceLouise (14 jaar) woont alleen met haar grootvader in Oostenrijk. Als ze op een keer vanuit het bos naar huis loopt wordt ze aangevallen door een vreemd wezen met felrode ogen. Wat is dat voor een wezen? en waarom voelt zij zich vreemd als de nieuwe...