Hoofdstuk 35: Kruisverhoor?

765 27 1
                                    

Hoofdstuk 35: Kruisverhoor?

Louisa's POV:

Toen ik de hal in keek zag ik een normale hal. Een houten muur met schilderijen en boven de deur een kruisje. Ik liep achter Claire aan en samen stapten we een kamer in die er uit zag als de woonkamer. Op twee van de stoelen die er stonden zaten Lucas en zijn pleegvader Dave. Lucas keek erg gespannen en toen hij omkeek zag ik dat hij behoorlijk opgelucht was. Dave daarentegen keek mij woedend aan en automatisch ging ik een stukje achteruit. Claire, die zag hoe Dave keek, ging tussen mij en Dave in staan. Voorzichtig keek ik over Claire haar schouder naar Dave en Lucas. Lucas leek Dave's gedrag richting mij niet te merken, maar Dave scheen wel te merken dat Claire me geaccepteerd had. Ze wees me een stoel aan en ging vervolgens op de stoel naast de mijne zitten. "Oké, zou je me nu alsjeblieft willen uitleggen wat je bent en hoe dat komt? Dan mag Dave je straks wel ondervragen." zei Claire. "Oké. Ik was tot mijn vijftiende verjaardag, twee weken geleden, mens en midden in de nacht kreeg ik opeens mijn vleugels en Lucas heeft me toen geholpen om ze door mijn huid te laten komen. Pas vanaf begin deze week ben ik ook een soort vampier doordat Lucas en een half vampier mijn leven redde door me in een soort vampier te veranderen. Dat ik opeens vleugels kreeg kwam trouwens doordat één van mijn ouders een engel was, maar ik heb mijn ouders nooit gekend." Nu was het Dave's beurt om een vraag te stellen en in plaats van op een ander onderwerp over te gaan vroeg hij: "Kun je bewijzen dat je gedeeltelijk vampier bent?" "Ja, ik heb langere hoektanden en de afgelopen dag heb vooral overleefd door konijnenbloed te drinken." Toen ik dat zei keek Lucas mij geschokt aan. Hij wist natuurlijk niet dat ik afgelopen nacht buiten had doorgebracht.

Lucas' POV:

Het had waarschijnlijk niet lang meer geduurd tot ik zelf naar buiten zou zijn gegaan om naar Louisa te zoeken, maar toen ik net wilde opstaan kwamen Claire en Louisa binnen. Louisa ging op een stoel zitten en Claire ging op de stoel naast haar zitten. Claire vroeg aan Louisa wat zij voor een wezen was en toen Louisa het hele verhaal vertelde zag ik dat Claire al iets minder wantrouwig werd. Toen Dave vroeg of ze kon bewijzen of ze een vampier was toonde Louisa haar hoektanden, maar toen ze zei dat ze de afgelopen dag overleefd had op konijnenbloed schrok ik wel. Ik had haar nooit leren jagen en ze had een andere vampier tegen kunnen komen! Toen Dave weer iets aan Louisa wilde vragen zei Claire: "Dave, je hebt je vraag kunnen stellen. Laat Louisa nu eerst even uitrusten, want ze heeft vannacht in de regen buiten moeten slapen." Met tegenzin zag ik Dave knikken. Claire stond op en liep met Louisa naar boven. Eigenlijk wilde ik met ze mee gaan, maar Dave pakte mijn arm vast. O nee... dit zou vast een kruisverhoor worden. "Dus Lucas, zij is je soulmate? Hoe heb je haar gevonden?" vroeg hij dit keer zonder minachting in zijn stem. Omdat hij dat deed legde hem uit wat er gebeurd was. Ik vertelde hem over de keer in het bos en over hoe ik me bij haar voelde. Af en toe knikte hij en toen ik klaar was met vertellen zei hij: "Je weet dat ik niet echt dol ben op engelen, maar het voordeel is dat ze heel eerlijk zijn en ondanks dat Louisa buiten sliep is ze niet boos. Als ze een echte vampier zou zijn geweest had ik hier denk ik niet meer gezeten." "Louisa is inderdaad erg eerlijk en ik was dan ook erg verbaasd toen ze zei dat ze konijnenbloed gedronken had, want ze is eigenlijk een echte dierenvriend en ik heb haar nooit leren jagen." "Die gevoelens die je trouwens opsomde had ik ook toen ik Claire voor het eerst ontmoette, maar dat wat je zei over haar bloed willen drinken, dat heb ik nooit gehad. De enige verschillen die ik zie tussen jou en Louisa en mij en Claire is één jullie leeftijd en twee Louisa is een engel. Toen ik Claire ontmoette was ze al twintig en ik was toen tweeëntwintig." zei Dave. "Ik denk niet dat het alleen komt doordat Louisa een engel is, want ik heb al wel eens het bloed van een andere engel gedronken en dat smaakte niet eens zo heel goed. Die andere engel was trouwens ook al ergens in de twintig." "Eeh ... sorry dat ik je dit vraag, maar hoe ver gaat jullie relatie eigenlijk?" vroeg Dave nu. "Afgezien van het feit dat ik haar bloed al meer dan eens heb gedronken en ... we wel al meerdere keren gezoend hebben, nog niet zo ver." Dave keek me glimlachend aan en zei toen: "Lucas je eeh... hebt een klein beetje rode ogen, ik hoef niet precies te weten waar je aan dacht, maar wat je net zei was de waarheid toch?" "Ja dat was wel de waarheid." "Je moet weten dat het bloed van een maagd een delicatesse is voor ons vampieren. Nou Louisa is dus nog maagd en daar komt jouw drang om bloed te drinken vandaan Lucas." zei hij. Ik hoefde hem niet eens aan te kijken om te weten dat hij weer lachte om mijn rode ogen. De enige manier om te zorgen dat ik niet meer naar Louisa haar bloed zou smachten was door ... nee dat zou ik echt nog niet doen...

Mijn Liefde voor Jou.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu