Dit boek. Dit boek zit vol met mijn hart. Niet mijn verhaal. Nee, zeker niet, maar als je mij écht kent dan zul je de gevoelens herkennen. Je zult herkennen wat ik je heb uitgelegd, maar vrij weinig mensen kennen dat stukje van mij. Dit boek is zo belangrijk voor mij. Dit is een boek met een boodschap. Voor mij. Voor jou.
Ik neem jullie mee in het gevoel van een persoon met menthal health issues. Dit kan een depressie zijn, maar ook anxiety. Dit kan beide zijn en nog zoveel meer dan dat. Waarom doe ik dit? Heel simpel, omdat er te weinig over gesproken word. Iedereen heeft er wel mee te maken, misschien niet zelf, maar wel een bekende, ook al weet je het niet van diegene. Hoe ga je met zo iemand om? Hoe weet je wat diegene voelt? Er moet over gesproken worden, want mensen met menthal health issues horen er over te praten, omdat dat één van de manieren is om het op te lossen.
Ik wil aan iedereen die dit boek leest doorgeven dat het niet erg is om hier mee te maken te hebben. Ik wil je ook vertellen dat je NIET alleen bent, nooit. Je voelt je alleen, dat weet ik. Alsof niemand je begrijpt, maar je bent niet alleen. Ik wil je vertellen dat praten oplost. Zoek alsjeblieft hulp en vecht. Ik wil je vertellen te vechten voor wat je het meeste lief hebt. Ik wil je vertellen om voor JEZELF te vechten, niet voor een ander. Ik wil je vooral vertellen om hoop te houden. Ook wil ik je laten weten dat ik er ben. Ik zal er altijd voor jullie zijn, want jullie zijn er ook voor mij. Mijn dm's staan altijd open, voor jullie allemaal.
Ik wil je vertellen om een beetje van jezelf te houden, ook al is het maar een heel klein beetje, want dat kleine beetje? Dat kan steeds meer worden.
Ik wil je vragen om dit boek lief te hebben. Ook al heb je geen idee hoe het is om menthal health issues te hebben. Ik wil je vragen om respect te hebben voor de mensen die er wel tegen vechten en dit lezen, voor de mensen die het herkennen. Ik wil je vragen om hun allemaal lief te hebben. Ik wil jullie vragen om elkaar te respecteren.
Ik wil je vragen om sterk te blijven, ook al is het moeilijk. Ik wil je vragen om open te zijn over hoe je je voelt, want JIJ bent belangrijk, ook al voelt het soms van niet. Ik wil je vragen om nog heel eventjes vol te houden, totdat het allemaal weer beter word, want na regen komt zonneschijn, ook al zit je midden in de storm; je komt er doorheen.
Dit boek is voor mezelf. Dit boek is voor jou. Dit boek is voor mijn ouders. Dit boek is voor mijn vrienden. Dit boek is voor alle mensen die mij nooit begrepen hebben, maar ook voor de mensen die ondanks mijn afstand, me nooit opgaven. Dit boek is voor mijn docent, dankzij wie ik nog altijd sterk in mijn schoenen sta. Dankzij hem weet ik dat opgeven geen optie is. Gister niet. Vandaag niet. Morgen niet. Dankzij hem weet ik dat het oké is om niet oké te zijn.
En ik wil jullie vooral bedanken. Bedankt dat jullie dit lezen. Bedankt dat jullie al mijn boeken lezen. Bedankt voor alle steun en lieve reacties.
Samen staan we sterk. Sterker dan de negatieve gedachten en opmerkingen om ons heen.
En als allerlaatste wil ik je waarschuwen, want dit boek kan heftige scene's bevatten. Voor de één zijn ze makkelijker te lezen dan voor de ander. Ik wil je waarschuwen voor de onderwerpen die er in voorkomen. Depressie, anxtiety, pesten, zelfmoord, mishandeling, verslavingen en misschien wel meer. Toch wil ik je vragen om een poging te wagen, omdat ik denk dat het fijn is om te weten dat je hier niet alleen in bent, maar ook wil ik je vragen om te stoppen als het je te veel word.
Bedankt voor het lezen. Ik hou van jullie.
Veel liefs.
[Hoofdstuk 1, coming soon]
JE LEEST
And suddenly you were my everything ft. Harry Styles
FanfictionOlivia is omringt door fangirls. Haar beste vriendinnen, alle meiden om haar heen en zelfs haar negenjarige zusje zijn door het dolle heen van One Direction. Haar kleine zusje is vooral fan van Harry Styles. Haar hele kamer hangt vol. Olivia is zelf...