Vanavond Ajax - Bayern. Met hoeveel gaan we winnen, denken jullie? Ik denk 3-1 ;)
Hoofdstuk 14
Ze knipperde verward met haar ogen. Waar was ze in godsnaam? Langzaam begon Anna zich te herinneren dat dit Carels appartement was en ze besefte zich dat ze gisteravond laat een film hadden gekeken.
Chris Molenaar:
Blijf je bij Carel slapen vannacht? Laat even weten waar je bent. We maken ons zorgen!Charlotte Veen:
An, waar hang je uit?Charlotte Veen:
Laat horen waar je uithangt, alsjeblieft!De berichten van haar vader en stiefmoeder waren rond middernacht verzonden.
Anna Molenaar:
Ik ben inderdaad bij Carel op de bank in slaap gevallen. Duizendmaal sorry dat ik niks van me heb laten horen, maar toen lag ik al in dromenland...'Goedemorgen, Annie,' hoorde ze Carel opgewekt de woonkamer binnenkomen.
Anna keek op van haar beeldscherm.
'Jij ook,' gaapte ze.
'Heb je een beetje lekker geslapen?' Carel grijnsde, en waarschijnlijk om het feit dat ze het niet had kunnen opbrengen om de film af te kijken.
'Ja, best wel eigenlijk,' gaf ze toe. 'En jij?'
'Ook best prima. Maar goed, ik rammel van de honger. Dus wil je ook een gebakken eitje? Als je wilt, mag je ook wat anders, hoor.'
Anna knikte. 'Nee, een ei is goed.'
'Hoe was het einde van de film?' wilde ze weten, terwijl ze de tafel dekte.
'Ik moet eerlijk toegeven dat toen jij in slaap was gevallen, dat ik mijn bed ook heb opgezocht vannacht. We kunnen hem straks afkijken als je wilt.'
'Dat lijkt me een goed pl-'
De bel zorgde ervoor dat ze haar zin niet afmaakte.
'Let jij op de eieren?' Hij keek haar aan.
'Ja, ga maar vlug.'
'Hé, Caar. Ik dacht ik kom even spontaan langs.' Anna herkende de stem niet en dus hoopte ze dat het niet een bekende was van haar, aangezien ze er waarschijnlijk niet uitzag.
'Kom binnen, man,' zei Carel. 'Er is trouwens wel bezoek, dus je zult me moeten delen vandaag.'
'Anna,' ze gaf hem een hand.
'Matthijs,' stelde hij zich voor.
'Matthijs is mijn teamgenoot,' verduidelijkte Carel, toen hij Anna ietwat verward hem aan zag staren.
'Ah, oké.'
'En jij bent Carels oude buurmeisje waar hij het gister de hele dag over heeft gehad?' Er vormde een grote grijns op Matthijs zijn lippen. Al leek Carel de opmerking van zijn teamgenoot niet erg te waarderen, aangezien Matthijs een stomp in zijn ribben kreeg.
'Ja, ik denk het,' antwoordde Anna al lachend en blikte op het gasfornuis.
'Caar, ik vermoed dat ons ontbijt klaar is.'
'Ik neem het van je over, An,' deelde hij mee en binnen twee minuten zaten ze met zijn drieën aan tafel.
'Dus, je hockeyt toch?' wilde Matthijs weten, terwijl ze een hap van het broodje ei nam.
Anna knikte. 'Ja, klopt. Bij de A1 van Amsterdam en ik heb onlangs mijn debuut mogen maken bij Dames 1.'
'Tof,' vond Matthijs.
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...