Het eerste hoofdstuk vanuit Amerika is een feit! Sorry dat het zo lang op zich heeft laten wachten, maar mijn WiFi is niet overal even goed (vooral niet op de plek waar ik nu zit, hij ligt er continu uit). En voor de mensen die nu in Nederland zitten: heel veel sterkte met de warmte! Maar goed, hopelijk vinden jullie nieuwe hoofdstuk leuk! Enjoy! X
Hoofdstuk 28
Jill was inmiddels naar huis gegaan en dus waren Anna en Jasmijn nog overgebleven.
'Wat zullen we bestellen?' zei Jasmijn.
'Sushi!' riep Anna gelijk.
'Oké, oké, rustig,' Jasmijn schoot in de lach, 'het wordt dus sushi!'
'Dat is hierbij democratisch besloten,' gniffelde ze.
'Zullen we tijdens het wachten een film gaan kijken?' stelde haar teamgenoot voor.
'Dat lijkt me een prima plan,' stemde ze in.
Terwijl de meiden zich genesteld hadden op de bank en zich vermaakten met de film, ging Anna's telefoon af.
Het bleek Mats te zijn die wilde FaceTimen. Ze zuchtte.
'Ik ga wel even naar boven. Roep maar als jullie klaar zijn,' deelde Jasmijn mee en stond op.
Even twijfelde ze nog of ze wel moest opnemen, maar ze wist dat als ze nu niet op zou nemen, dat de ruzie alleen nog maar erger zou worden.
'Hai,' zei Anna, toen Mats op het scherm van haar iPad verscheen.
'Hoi,' zei hij. Nadat Mats dat gezegd, viel er een minutenlange stilte.
'Ik ben echt heel boos op je,' brak Anna het ijs. En nu ze haar vriendje weer zag, voelde ze de woede alweer opkomen.
'Ik ook op jou!'
'Jij ook op mij?' Ze verhief haar stem. 'Jíj bent degene die mij niet vertelde dat Isabella mee zou gaan en ik niet mee mocht.'
Wat had hem de reden gegeven om boos op haar te zijn? Zij had hem niks misdaan.
'Waarom doe je zo moeilijker daarover?' riep Mats.
'Omdat ik misschien ook graag mee wilde, want eerst zouden wij samen op vakantie gaan. En blijkbaar mocht Isabella last-minute mee.'
Mats was stilgevallen.
'Oh,' zei hij, 'ik wist niet dat je daar nog steeds mee zat.'
'Dan weet je het nu,' reageerde ze. 'En natuurlijk zit ik daar mee. Het stond al superlang vast dat wij met zijn tweeën een weekje weg zouden gaan, en dan gaan we ineens niet meer en mag ik niet eens mee. Maar jouw ozo leuke nicht mag wel mee, en dat verdom jij mij te vertellen. Waarschijnlijk was je bang voor mijn reactie, maar je weet dat je eerlijk had moeten zijn.'
'Mats, are you in there?' Er werd op zijn deur geklopt en Anna herkende de stem van Isabella. Om het nog allemaal even erger te maken.
'Daar heb je haar weer,' zuchtte ze geïrriteerd. Isabella leek bij hun eerste ontmoeting erg aardig, maar inmiddels vond Anna haar een stuk minder aardig. En ze wist dat het niet eerlijk was tegenover Mats zijn niet, want zij had immers weinig schuld aan deze situatie. Toch?
'Mats, I know you're in your room. Is everything alright between you and Anna?'
'Ik loop even naar Isabella toe en zeg dat ze later terug moet komen,' deelde Mats mee. Maar in plaats van dat Mats Isabella buiten zijn kamer wilde houden, liep zij gewoon naar binnen.
'Anna, it's so good to see you! How are you?' wilde ze gelijk weten.
Maar Isabella wachtte helemaal niet op Anna om antwoord te geven. 'I'm so sorry Mats didn't tell you.'
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...