WE ZIJN KAMPIOEN! En we hebben natuurlijk de beker ook nog!:) Het is een geweldig seizoen geweest!! Ik kon helaas niet naar de huldiging vandaag, maar zijn sommigen van jullie wel geweest? Let me know!:)
Hoofdstuk 26
'En je dacht dus dat Mats een ander had,' hoofdschuddend had Robin het verhaal in de pauze aangehoord. Haar vriendin had zich doodgelachen, en inmiddels kon ze de humor er zelf ook een beetje van inzien.
Anna knikte. 'Ja, ik weet ook niet wat me bezielde. Het kwam doordat Mats zo geheimzinnig over haar deed, denk ik.'
'Dat vind ik nou dom van hem. Dan vraag je er om, naar mijn mening. Tuurlijk ga jij je zorgen maken, als hij zich zo gedraagt.'
'Zeg, ik heb je al een tijdje al niet meer gehoord over Michael. Hij heeft je dus niet meer mishandeld sinds de laatste keer?' vroeg Robin, terwijl ze een sigaret opstak.
'Nee, ik ga hem uit de weg. Als ik hem zie, probeer zo snel mogelijk weg te komen,' antwoordde Anna.
De rook van de sigaret kwam haar tegemoet en ze moest hoesten. De wind stond precies haar kant op en Robin zat tegenover haar. Ze had er geen probleem mee dat Robin rookte, maar ze vond het wel erg vervelend als zij de sigarettenrook in haar gezicht kreeg.
'Oh sorry, An,' gniffelde ze. 'Kom, we wisselen van plek. Dan zit je niet in mijn rook.'
'Bedankt.' Ze wisselden van plek en Anna keek toe hoe haar beste vriendin rookte.
'Heb je er niet eens aan gedacht om te stoppen, Rob?'
'Jawel, vaak genoeg,' knikte Robin. 'Maar het lukt me gewoon niet.'
'En dat noemen we nou een verslaving.'
-
'Hey, An,' Mats zwaaide naar haar, terwijl hij aan het wachten was met zijn scooter aan zijn zijde.
'Hoi,' glimlachte ze terug.
Robin keek haar aan en trok haar in een omhelzing. 'Nou, veel plezier samen, hè!'
'Thanks, Rob.'
Anna stapte achterop en Mats startte met rijden toen ze goed zat.
Ze zwaaide nog naar Robin, die langzaam uit het zicht verdween.
'Is Isabella nog in Amsterdam?'
'Ja, ze gaat aankomende vrijdag pas weer weg.'
-
'An, ik heb je iets nog niet verteld,' begon Mats. 'Ik denk niet dat je het erg leuk zult vinden.'
Anna zuchtte. Slecht nieuws kon er ook nog wel bij.
'Ik ga in de herfstvakantie een week weg met mijn ouders naar Zakynthos om van het regenachtige weer in Nederland te ontvluchten.'
'Ik weet dat wij plannen hadden om in die week zelf weg te gaan met zijn tweetjes, maar mijn ouders kwamen afgelopen weekend met deze mededeling.'
'Oh,' haar gezicht betrok. Ze vond het inderdaad niet leuk dat Mats precies in die week op vakantie was. Ze hadden al maandenlang om in die week samen wat dagjes weg te gaan, maar daar kon nu een dikke streep doorheen. Anna had er erg naar uitgekeken en ze was er niet blij mee.
'Het spijt me. Ik zag er heel erg tegenop om dit je vertellen,' Mats legde zijn hand op die van Anna.
'Het is oké.'
'Echt?' Vragend keek hij zijn vriendin aan.
Nee, het is niet oké, zei de stem in haar hoofd.
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...