30

842 32 10
                                    

Yeaahh, we zijn door! Nu nog hopen dat Donny bij Ajax blijft!

Hoofdstuk 30

'Heb je zin om binnenkort weer naar een wedstrijd te komen kijken?' wilde Carel weten.

Inmiddels zaten de twee al heerlijk aan de sushi en Anna genoot van haar eten.

'Ja, dat lijkt me leuk,' reageerde ze, 'maar dan moet je wel scoren.'

Carel schoot in de lach.

'Ik zal mijn best voor je doen. Maar ik kan niks beloven, natuurlijk.'

'Daar houd ik je aan! Welke wedstrijd had je in gedachte?'

'Wat dacht je van de wedstrijd tegen PSV over twee weken?'

'Dat lijkt me een lekkere pot,' stemde Anna in. 'Daar wil ik zeker bij zijn.'

'Deze is sushi is écht goed,' zei ze goedkeurend.

'Ik weet het,' glimlachte Carel, 'anders had ik je hier niet mee naartoe genomen. Ik kom hier ook wel vaak, moet ik toegeven.'

'Ja, dat geloof ik meteen,' grinnikte ze. Ze wist dat Carel ook enorm van sushi hield.

'Dus Mats is nog steeds in Griekenland, toch?'

Het verbaasde Anna enigszins dat Carel het onderwerp Mats aansneed, omdat ze wist dat Carel hem niet zo aardig vond.

'Ja, klopt,' knikte ze, 'mét Isabella.'

'Als dat geen feest is,' zuchtte Carel. Anna had hem alles over Mats zijn nicht verteld en hij had belachelijk gevonden.

'Ja, zeg dat wel, ja. Maar over een paar dagen komt Mats weer terug en hopelijk hoef ik die trut van een Isabella niet vaak meer te zien.'

'Ik snap die ouders sowieso niet. Jullie hadden al een vakantie samen gepland en dan besluiten zij ineens dat Mats mee moet op hun vakantie zonder jou.'

'Als overmorgen alles goed gaat bij de orthopeed, dan begin ik volgende week met revalideren,' vertelde Anna. Ze had het wel weer gehad om over Mats te praten.

'Dat had je nog helemaal niet verteld,' Carel glimlachte. 'Ik ben zo blij voor je!'

'En het gips mag er ook binnenkort af dan zeker?'

'Ja, als de check van morgen goed gaat, dan mag dat ook ergens in de loop van volgende week.'

'Wat goed nieuws, An!' Carels reactie zorgde voor een glimlach op Anna's gezicht.

'Dan heb ik mijn krukken binnenkort ook niet meer nodig. En ik kan niet wachten! Ik heb er vanmiddag echt over na zitten denken om die dingen te verbranden als ik ze niet meer nodig heb.'

'Daar wil ik dan wel bij zijn,' gniffelde Carel.

'Deal,' knikte Anna.

-

'Ik ga even betalen,' deelde Carel mee en wilde opstaan, maar Anna's stem hield hem tegen.

'Wacht!' Ze wilde haar portemonnee uit haar tasje pakken.

'Nee, laat maar zitten, joh!' zei hij gelijk. 'Ik betaal.'

Ze wilde nog tegen hem ingaan, maar Carel luisterde al niet meer.

Terwijl Carel de rekening aan het betalen was, had Anna haar telefoon erbij gepakt en ze zag dat Mats haar een appje had gestuurd.

Mats Haverstad:
Ik mis je, Antje! Xx

Anna Molenaar:
Ik jou ook! Kom maar snel terug!! X

Mats Haverstad:
Nog een paar daagjes... Zullen we morgen weer FaceTimen?

Warming-upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu