41

688 23 8
                                    

Hey, allemaal
Het spijt me dat ik zolang niet meer heb geüpload, maar ik heb wel goed nieuws, want vanaf nu is er weer elke woensdag een nieuw hoofdstuk!:) Stay home and stay safe!! <3

Hoofdstuk 41

'Wij gaan naar een actiefilm,' vertelde Tess met een glimlach.

'Wat leuk,' Anna zette een neppe glimlach op, waarna er een ongemakkelijke stilte viel.

'Ik wens jullie veel plezier vanavond,' wenste Carel de twee toe.

Anna was allang blij dat Carel de stilte had verbroken, want zij had geen idee wat ze moest zeggen.

'Wij jullie ook,' glimlachte Tess naar Anna.

Ze glimlachte wederom nep naar haar terug.

Nadat de vier elkaar gedag hadden gezegd, verliet een opgeluchte zucht haar mond.

'Wauw, dat was awkward,' verzuchtte Anna. Ze voelde zich er niet helemaal lekker bij dat Mats zo gelukkig met Tess leek, maar Anna wist dat Mats en zij elkaar niet gelukkig konden maken. Niet gelukkig genoeg om bij elkaar te blijven, dat was wel gebleken.

'Zeg dat wel, ja. En niet zo'n beetje ook,' Carel liet zijn arm op Anna's schouder rusten.

'Naar welke film gaan we?' vroeg ze aan Carel.

'Ik weet dat je niet van horrorfilms houdt,' begon hij.

'Maar we gaan naar een horrorfilm,' viel ze hem in de reden.

'Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer, ja. We gaan naar de Joker,' grijnsde Carel. 'Maar ik beloof je dat je tegen mij mag aankruipen als je het veel te eng vindt.'

Anna begon te zuchten. Als ze ergens niet van hield, waren het wel horrorfilms. En vooral omdat ze had gehoord dat die film hartstikke eng was, zag ze er nogal tegenop.

'Grapje,' Carel sloeg zijn arm om haar schouder. 'We gaan niet naar een horrorfilm, al mag je natuurlijk nog steeds tegen me aankruipen,' hij gaf haar een knipoog.

'We gaan naar Last Christmas.'

'Echt! Dat is zo leuk,' meteen fleurde ze helemaal op. Ze hield enorm van kerstfilms.

Ze was allang blij dat Carel en zij niet naar dezelfde film gingen als Mats en zijn nieuwe liefde.

'Wat vond je van haar?' Vragend keek Carel haar aan.

'Het lijkt me een leuk meisje,' zei ze, terwijl ze wat popcorn in haar mond stopte. 'Verder niet heel bijzonder. Ik hoop dat ze Mats gelukkig maakt en hij haar.'

Carel knikte.

Anna hoopte dat de verschijning van Mats en Tess hun date niet zou verpesten. En het was ook nog eens hun eerste officiële date.

'Mag ik ook een beetje popcorn?' Carel begon te lachen. 'Voordat jij alles opeet.'

Ze schoot in de lach en zette de bak in het midden. 'Ja, tuurlijk.'

'Fijn dat ik ook iets mag,' gniffelde hij.

'Anna,' begon Carel serieus. 'Ik wil je iets vragen.'

Ze keek hem aan. 'Zeg het eens, Caar.'

'Over iets minder dan een maand is het voor jou kerstvakantie en voor mij winterstop. Ik vroeg me af of je misschien met Frenkie, Mikky en mij een paar daagjes op vakantie wilde.'

'Ja, dat zou me heel leuk lijken,' vertelde ze hem verrast. Dit had ze alles behalve zien aankomen.

'We denken aan Marrakesh,' vertelde Carel. 'Maar we zijn er nog niet helemaal uit. In ieder geval wordt het wel een stad waar het beter weer is, dat staat vast.'

Warming-upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu