Hoofdstuk 40
'Ben je blij dat je met Mats hebt gesproken?' Ze zaten bij Carel op de bank. Carel had een film aangezet, maar daar hadden ze beiden weinig van meegekregen. De twee waren constant aan het praten met elkaar.
Anna knikte. 'Ja, ik hou er niet van om ruzie te hebben. En ik ben ook blij dat ik het hoofdstuk met Mats nu ook kan afsluiten.'
'Ik waardeer het echt dat je me bent komen ophalen.'
'Tuurlijk, Annie,' Carel streek een pluk haar uit haar gezicht. 'Ik dacht dat je mijn steun goed kon gebruiken.'
'Wat gaan we vanavond doen?' Vragend keek ze hem aan.
'Ik dacht eraan om eerst wat te gaan drinken en daarna naar de film te gaan of zo. Is dat goed?'
'Ja, dat lijkt me heel leuk,' knikte Anna instemmend.
'Naar welke film gaan we?'
'Dat zie je vanavond wel,' met een grote grijns staarde Carel haar aan.
Met een beteuterd gezicht probeerde ze Carel te overtuigen, maar daardoor moest Carel juist alleen maar lachen.
-
'Tot vanavond dan, hè,' glimlachte Carel, terwijl hij een kus op haar voorhoofd drukte.
'Ja, tot vanavond, Caar,' glimlachte ze terug. 'Bedankt voor het thuisbrengen.'
'Voor jou altijd toch,' knipoogde hij naar haar voordat weer op zijn fiets stapte en een paar tellen later de straat uitfietste.
'Wat ben je laat thuis,' merkte Charlotte op toen Anna even later de woonkamer binnenstapte.
'Mats wilde per se met me praten, dus vandaar,' vertelde Anna. Dat ze daarna met Carel de stad in was geweest en vanavond met hem op date ging, liet ze maar achterwege.
'En, hoe is het gegaan?'
'Goed, hoor. We hebben alles uitgepraat.'
'Dat is fijn om te horen,' met een glimlach keek Charlotte haar aan.
'Ik ga vanavond met Jill de stad en waarschijnlijk slaap ik ook bij haar,' loog ze. Ze haatte het om tegen haar stiefmoeder te liegen – en meestal had Charlotte haar ook wel door – maar deze keer vroeg Charlotte niet door.
'Wat leuk voor je,' reageerde haar stiefmoeder.
'Wat gaan we eten?' veranderde ze snel van onderwerp voordat Charlotte verder door kon vragen en haar op leugens kon betrappen.
-
'Wat zie je er mooi uit,' complimenteerde Ruben haar toen hij haar kamer binnenstapte.
'Dankjewel, Ruub,' Anna schonk haar broer een glimlach.
'Dus je gaat op date met Carel,' met een grote grijns keek hij haar aan.
'Ja,' antwoordde ze schouderophalend. 'Carel heeft het je zeker verteld?'
'Ja, hij belde me,' vertelde Ruben.
'En hoe gaat het tussen jou en dat meisje waar je mee aan het daten bent? Hoe heet ze ook alweer? Mia?'
Ruben schoot in de lach. 'Haar naam is Mila, An. En ze is sinds een paar dagen officieel mijn vriendin.'
'Wat!' riep Anna meteen enthousiast en ze viel haar broer in de armen.
'En dat vertel je dan niet gelijk, of zo.'
'Ik wilde een goed moment zoeken om jou het nieuws te vertellen. En dat moment had ik nog niet gevonden,' Ruben haalde zijn schouders op.
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...