Gelukkig nieuwjaar nog! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad! X
Hoofdstuk 17
'Mats, ben jij dat?' Verbaasd kwam Anna het schoolgebouw en het was inderdaad haar vriendje dat voor haar school stond.
'Ja, the one and only,' hij draaide zich naar zijn vriendinnetje om en zoende haar.
'Ik kom je ophalen met mijn scooter, want we gaan lekker samen wat doen,' vertelde Mats haar.
Ze peinsde. 'Gaat dat wel lukken op je scooter met mijn knie?'
'Ja, maak je daar maar geen zorgen om, Antje. Natuurlijk gaat het lukken.'
Terwijl Mats haar hielp met op zijn scooter te komen, moest Anna moeite doen het niet van de pijn uit te schreeuwen.
'Gaat het?' Hij merkte het op.
'Zoiets, ja,' en ze was blij dat ze zat.
Met in haar ene hand beide krukken en met haar andere arm klemde ze Mats zijn middel vast.
'Wat gaan we eigenlijk doen?' wilde Anna weten.
'Ik dacht eraan om te gaan lunchen bij één van je favoriete lunchcafés,' reageerde Mats. 'Maar als jij andere suggesties hebt, voel je vrij.'
'Nee, ik vind jouw idee een heel goede,' lachte ze.
'Dat hoor ik graag!'
Na een kleine vijftien minuten remde Mats af en hielp zijn vriendin van de scooter af.
'Je bent lief,' glimlachte Anna.
'Weet ik toch,' Mats grijnsde voorzichtig. 'Kom, we gaan naar binnen. Ik heb het koud.'
'Ja, jij bent degene die hier in enkel je T-shirt gekleed bent met dit weer. Zo warm is het ook niet.'
'Jaja, mijn moeder zou hetzelfde gezegd hebben,' Mats rolde met zijn ogen. 'Sterker nog: ze zei het vanochtend al toen ik de deur uitging, maar ik wilde daar met mijn domme hoofd geen gehoor aan geven.'
Anna schudde haar hoofd en moest moeite doen niet in lachen uit te barsten. 'Wat ben je toch ook eigenwijs, maar ik vind het superlief dat je me verrast hebt deze middag.'
'Dat doe ik graag voor mijn meisje,' en Mats plantte een kus op haar haren.
'Plek voor twee?' vroeg Mats aan de ober.
'Ja, loop maar mee,' knikte hij en begeleidde het stel naar de tafel, waar Anna blij was dat ze eindelijk weer kon zitten.
'Kan ik alvast wat te drinken voor jullie inschenken?'
Nadat de ober hun bestelling had opgenomen en ze de menukaarten in hun handen gedrukt hadden gekregen, moest Mats lachen.
'Wat?' Ze keek hem vragend aan.
'Ik denk niet dat jij lang naar de kaart hoeft te kijken, aangezien je hier redelijk vaak komt.'
'Nee, inderdaad,' gaf ze toe. 'Maar zo vaak is het nu ook weer niet. Je bent goed in overdrijven, Mats.'
'Ik vind eens in de twee weken best veel,' gniffelde Mats.
-
'Heb je het heel druk morgen met proefwerken, of valt het mee?' wilde Mats weten, toen ze het restaurant uitliepen.
'Nee, alleen wiskunde. Hoezo?'
'Mijn ouders zijn allebei werken, dus we hebben het huis voor ons alleen,' er verscheen een grote grijns op Mats zijn lippen en Anna wist al wat er in zijn hoofd omging. 'Ga je mee?'
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...