Hoofdstuk 22
'Wat Frenkie vanmiddag zei na de wedstrijd, daar had hij écht gelijk in,' grinnikte Anna, terwijl ze nog harder moest lachen om Carel zijn geïrriteerde blik.
'Ik denk zelfs dat ik van jou zou kunnen winnen!'
Hij stond 5-1 achter tegen Frenkie en speelde ontzettend slecht.
'Als Frenk en ik dit potje hebben afgemaakt, mag je dat laten zien, Annie! Dan zal ik het tegendeel even bewijzen.'
'Kapsones, meneer Eiting, voorlopig sta jij nog altijd dik achter tegen Frenkie,' wreef ze het er nog extra in.
'Sorry, maat,' Frenkie gaf hem een bemoedigend schouderklopje.
Toen het potje van de twee jongens afgelopen was, slaakte Carel een zucht.
'Oké, dus nu gaan jij en Carel een potje spelen,' besloot Frenkie, terwijl hij Anna de controller overhandigde.
'Je weet hoe alles werkt?'
'Ja,' beantwoordde ze Frenkies vraag.
'Goed, ik ben benieuwd of jij Carel gaat inmaken of dat hij éíndelijk goed spel gaat laten zien. Succes allebei!' wenste hij de twee toe.
'Shit!' riep Anna, terwijl de eerste goal voor Carel viel.
Hij kon enkel grijnzen. 'Zie je wel!'
'Ik zal je even uit de droom helpen: het spel is nog niet afgelopen!' was Anna haar reactie.
Maar Carel ging niet op haar in en focuste zich op het potje.
Toen ze de gelijkmaker maakte, keek ze hem lachend aan.
'Het spel is nog niet afgelopen,' citeerde Carel wat Anna een paar minuten eerder had gezegd.
Ze rolde met haar ogen. Ze wist dat hij slecht tegen zijn verlies kon, en al helemaal omdat zij minstens net zo fanatiek en strijdlustig was als zij.
Vloekend en scheldend liet Carel zich in de bank zakken toen Anna een strafschop kreeg door een overtreding van notabene Carel als speler zelf.
'Ja, had je dat maar niet moeten doen, hé Caar!'
Frenkie schudde zijn hoofd. 'Echt heel dom van je!'
De penalty ging erin, waardoor ze op voorsprong kwam en Frenkie een high five gaf.
'Gast, je gaat toch niet verliezen van een meisje?'
Carel zuchtte en als tegenreactie op die van Frenkie maakte hij een minuut daarna de gelijkmaker en dat was ook even later de eindstand.
'Je hebt goed gespeeld, Annie,' glimlachte hij na afloop.
'Dankjewel, jij ook!'
'Nou, daar ben ik het niet met je over eens, hoor.' Frenkie gniffelde.
Ook Anna schoot in de lach.
'Wil je trouwens nog wat drinken?'
'Ja, doe nog maar een watertje.'
'En jij, Frenk? Ik ga een biertje uit de koelkast pakken voor mezelf.'
'Ik doe met je mee, Caar.'
'Kijk eens, Antje,' Carel overhandigde haar het glas, waarna ze met zijn drieën hun glazen in de lucht staken.
'Proost! Op een gezellige middag,' zei Frenkie.
-
'Zeg, Anna, jij en Carel?' Frenkie wiebelde met zijn wenkbrauwen. Carel was even naar de wc en dat gaf Frenkie de mogelijkheid om te peilen hoe het tussen haar en Carel zat.
JE LEEST
Warming-up
FanfictionHet Amsterdamse hockeytalent Anna Molenaar speelt voor AH&BC. En ze mag dan wel als het grootste talent van Nederland worden gezien, maar ze heeft zich er niet zonder slag of stoot naartoe gewerkt. Voor Anna is het een klap in haar gezicht als ze t...