HSE1

7.3K 236 10
                                    

Serentak kedengaran kelapan lapan Iphone berbunyi. Skype!

"Hello tok daddy"

"Holla"

"Hi I miss you so much"

Kedengaran berbagai bagai respons. Jelas terserlah keseronokkan di wajah masing-masing. Lama sangat tak jumpa tok daddy.

"Girls, bila nak visit Malaysia?" tanya tok daddy tanpa banyak dalih.

"Maybe next week" kata Isha sambil tersenyum.

"And we'll stay at Malaysia for one month"  Eva pula menambah dalam keadaan teruja.

"Damn are you kiding me?" soal tok daddy seakan tidak percaya.

"We are coming" jawab mereka berlapan serentak.

"I am waitt" tok daddy terus end call.

"Malaysia here we go" jerit Mel teruja lalu menyumbat semua hoodie milik nya ke dalam luggage.

"Make up?" gumam Eris seorang diri. Semua koleksi nya dipandang. Dia taktahu nak bawak yang mana. Ikut kan hati nak bawak semua nya tapi bila teringat kan Mel terus tak jadi. Naya je kena maki.

"Ifa let's shopping" jerit Leen. Banyak benda dia nak kena beli. Nak beli souvenir untuk tok daddy dan tok mummy.

"Alright. Let me get ready my cloth first" Ifa menjawab.

"Nak join" pinta Isha yang entah dari mana datang.

"Dah lame tak skate" sambung Isha lagi dalam nada teruja.

"Omg this kiddo" rungut Reen.

"Reen let's join us" ajak Leen walaupun dah tahu Reen akan menolak.

"No thanks" Reen menolak lembut.

"Shopping? new teddy bear? it's awesome" kata Ily manja.

"So go shopping pape before we visit Malaysia okay" pesan Mel lalu kembali masuk ke biliknya.

"Okay, lets go"

**🌻**

Suasana lapangan terbang KLIA yang dikerumuni ramai orang menyukarkan Tan Sri Dennis Franz mencari Black Roses (Roses). Matanya meliar memerhati sekeliling balai berlepas itu.

"Tok daddy, here!" jerit Mel sambil melambai-lambaikan tangannya. Tangan tua milik lelaki 60-an itu disalam hormat sebaik langkah dimatikan di hadapannya.

"Rindunya tok daddy dekat kamu semua. Rasa macam dah lama sangat tak jumpa," ujar tok daddy sambil tersenyum. Terserlah riak kegembiraan diwajahnya.

"we miss you more tok daddy," kata Ily. Laju tangannya memeluk tok daddy. Terus mereka berlapan memeluk Tan Sri Dennis Franz.

"Enough enough. Sesak nafas tok daddy nanti," marah Reen lalu menarik lengan cousin-cousin nya yang lain. Padahal dia lagi over peluk tadi.

"Dah jangan nak gaduh dekat sini pulak. Tok mummy dah tunggu tu kat rumah. Jom balik," ajak tok daddy. Baru beberapa minit bersama Roses, hatinya sudah cukup bahagia melayan kerenah manja mereka.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now