HSE53

2K 93 6
                                    

Suasana sepi kian mencengkam mereka iaitu adik-adik Roses yang masing-masing sibuk buat hal sendiri.Ifa dah menguap banyak kali. Ily dan Reen sibuk melayan perasaan baca novel cinta di tangan. Eris pulak ape lagi tengok tutorial make up 24 jam di YouTube.

"Bila diaorang nak balik niiiiiii," jerit Ifa kuat sambil mengeliatkan badannya dan mematahkan jarinya.

"Yedo bosan gile,"keluh Leen pula menyokong Ifa.

"Aku harap diaorang selamat wehh, aku tak sanggup hilang diaorang,"ujar Ily perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh Ifa,Eris dan Leen.

"Kau ni pun,mulut tu cuba keluar yang baik -baik je" marah Eris macam mak-mak sambil bantal di atas sofa terus dicampak ke peha Ily.

"Woi budak!"panggil Eva sengaja dalam nada kasar. Dah la baru datang pastu sibok memekik orang huh!

"Setan mana siaa tengking..eh korang dah balik?!"tak jadi Leen nak sambung marah tetapi terus berlari mendapatkan Reen dan memeluk Reen dengan erat sambil mencium pipi Reen laju-laju.

"Eii, jijik lah kau ni, penuh air liur kau kat pipi aku" kata Reen sengaja menyakitkan hati Leen sambil menyapu-nyapu pipinya acah-acah ada air liur milik Leen melekat.

"Miss me huh?"soal Mel dengan senyuman sinis miliknya sambil meluku kepala Eris kuat.

"Gile tak rindu kak yong hati kering aku ni?" kata Eris lalu memeluk erat kakaknye. Dia nak lepaskan semua rindu dia.

"Kau tahu tak bahaya, dah lah tak ajak aku," bebel Ifa dengan gaya comel dia sambil tangan semua naik menunjuk-nunjuk ke muka Isha.

"Ajak kau? memang tak settle la keje kitaorang nak kena jaga budak manja ni"usik Isha. Kemudian, kedengaran gelak tawa yang lain dihujung ayat.

"Benda tak bagitahu pape terus pergi, risau tahu tak,"giliran Ily meluahkan rasa hati.

"Sekarang ni kita orang dah balik kan?" pujuk Reen dengan nada lembut.

"Tak sangka pulak ada orang sayang kita orang. Yela, suami adepun hmm.."Eva tak mampu nak sambung ayatnye akibat mendapatkan panahan mata berapi daripada mata Isha di hujung bilik.

"Dont say a word about them" kata Mel dingin. Our heartless princess is back!

Roses semua terdiam dan suasana kembali sepi.

**🌻**

Sementara itu di kondo milik DK dan Roses

"Weh aku rindu wife aku," luah Arel yang dari tadi termenung.

"Kau pikir kau sorang je ke? I miss my princess too" Esyad mula mengada sambil itu dia cuba memeluk lengan Ed tetapi Ed terus menepis kasar.

"Kalau Mel yang peluk takpela jugak,"suara Ed mendatar.

"Nak layan kerenah manja Eris,"

"Nak dengar bebelan Isha"

"Nak kena ketuk kepala dengan Reen"

"Nak cubit pipi pau Ifa"

"GUYSSSS!" jerit Draky tiba-tiba menghentikan drama yang dibuat DK.

"Kau pahal bodo?" Maki Ed tak puas hati.

"Aku dah jumpa happiness kita weh,"jawab Draky dengan matanye masih menghadap laptop dan bersinar cerah melambangkan sinar harapan.

"Happiness kau kata? Kau sedar tak bini kita semua dah lari? Kau cakap happiness?" bebel Awish sambil itu dahinya diurut lembut.

"Ya ampun teman-temanku, kenape lembab sangat ni aku dah jumpa dia orang kat mana la ni," jawab Draky dengan nada beria nak mampus.

"Weh seriouslaaa asal tak cakap awal-awal,"

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now