"Eris, dah siap ke belum?" soal Mel sambil menyarung sneakers nya.
"Dah..dah.."
"Yang lain mana?"soal Eris pula. Lambat sangat ke dia siap sampai kena tinggal.
"Dia orang dah gerak dah. Kau make up lama sangat," perli Mel. Kunci keretanya dicampak pada Eris.
"Aikk? Dah sampai dah semua?" Eris yang mulanya hairan, terus tersenyum gembira melihat Mel mengangkut semua barang ke dalam rumah.
"Kau drive," selamba Mel memasuki perut kereta. Langsung tidak memandang adik kembarnya yang terkial-kial memakai kasut.
"Kau ni kan.. mentang-mentang aku comel lagi dari kau, ikut suka kau je nak buli aku. Aku bagi tahu mummy dengan daddy nanti," omel Eris.
BLACKROSES🥀
Mel,Eris..kita orang tunggu kat Starbuck mcm biasa ~Isha
Awal lah..nanti nak beli barang untuk sekolah kan?~Eva
Kejap Eris bru siap. Lagipun tadi barang ii kita dh sampai ~Mel
Ohh yeke? I miss my teddy~Ily
Alright, jumpa nanti ~Reen
"Leen, kita orang tunggu kat Starbuck," ujar Reen. Dia terus melangkah meninggalkan Leen dan Ily yang sedang memilih teddy bear.
"Haa.. jangan lambat nanti kita nak stalk sekolah yang tok daddy cakap tu," Isha menarik teddy bear di tangan Ily.
"Janganlah Isha.. kalau kau nak belanja tak apa lah jugak," kata Ily. Muncung sedepa bibirnya.
"I don't care," Isha menjelirkan lidahnya. Dia berjalan laju ingin menjauhi Ily yang dah naik tangan nak meluku kepalanya. Tiba-tiba...
"Woiii..buta ke?" herdik Awish tidak puas hati.
"Sakit lah gila," rungut Isha.
"Isha, kau okay tak ni?" Leen dan Ily terus membantu Isha untuk berdiri.
"Dah langgar orang tak reti-reti nak minta maaf," perli Awish.
"Eyyy..aku.." Merah padam wajah Isha menahan kesakitan. Bahunya yang perit terlanggar dada sasa Awish itu diusap.
"Dah lah Awish.. Just a little girl," tegur Ed. Dia menarik lengan Awish agar beredar dari situ.
"Kau okay?" soal Ed kepada Isha. Isha apa lagi.. terus slack dan mengatur langkah mengikut yang lain ke Starbuck.
"Woww!" Arel menepuk-nepuk tangannya tanda tidak percaya.
"Biadap do," hambur Awish geram. Matanya tidak henti merenung Isha yang semakin lama semakin hilang dari pandangan.
"Kau okay tak ni?" soal Mel. Walaupun dia baru sampai, dia sudah dapat berita dahulu dari Ifa.
"Malas lah aku nak fikir. Ifa, beli tak barang yang aku suruh beli?" Ifa hanya mengangguk, dia hilang kata. Faham keadaan mood Isha yang tidak menentu.
"Tengok ni, uniform dia lawa beb. Dah lama tak pakai school uniform," Ily menukar topik. Telefonnya bertukar-tukar tangan.
"Lawa gila colour grey!" riang Leen. Senyum lebar dia sebaik melihat baju uniform itu. Maklumlah colour favorite die kan.
"Sekolah dia macam mana?"soal Reen.
"Sekolah elit. Glorious International High School," Eva tersenyum mendengar ayat yang keluar dari mulut Eris.
"Tok daddy dah bagi location kan?" soal Isha. Yang lain hanya menggangguk.
"Jom, cari baju," Mel sudah bangun. Nampak tidak sabar mahu membeli belah hari ni. Lagi-lagi lepas dapat kad kredit sorang satu dari tok daddy semalam.
"Leen, ni ke?" soal Reen sambil menayangkan satu set baju uniform berwarna biru.
"Bukan lah,"
"Cik, dari sekolah mana?" soal pembantu kedai itu.
"Glorious International High School" Mel yang menjawab.
"Ohhh..ni dia uniform dia," Uniform tersebut dihulur sambil tersenyum.
"Kita orang nak lima set saiz M, tiga set saiz S," Isha awal-awal dah tanya saiz Black Roses.
Tak ada lah kelam kabut. Lagi pun dia orang kena shopping macam-macam hari ni. Esok nak kena pergi sekolah. Arghh! Kenapa lah semuanya berlaku cepat sangat and last minute!
"Baru ke kat sini?" soal pembantu tadi. Tangannya ralit mencari baju yang diminta. Dia ingat mat saleh mane tah sesat tadi.
"Ha ah, kita orang terpaksa pindah sini..tu yang baru nak beli barang sekolah hari ni," ramah Ily.
"Tak silap saya, esok dah start sekolah kan?" soalnya lagi. Ily menggangguk sambil tersenyum. Yang lain dah duduk di ruang yang disediakan sambil berbual sakan.
Selesai pembayaran, Eris, Leen, Ifa dan Ily mencari kelengkapan lain. Manakala Mel, Reen, Isha dan Eva membeli barang dapur.
**🥀**
"How are you mummy?" soal Mel riang. Gembira mummynya call.
"Alhamdulillah...What are you doing sweetie?" soal Puan Sri Elizabeth dengan pelat mat salehnya.
"Shopping barang dapur sikit dengan Isha, Reen and Eva,"
"Eris mana?"
"Dia settle barang sekolah esok"
"Forgive me darling. Bukan mummy tak nak bagi tahu plan ni. Tapi kami nak kan yang terbaik untuk kamu semua," pinta Puan Sri Elizabeth.
"It's okay mummy. Kita orang faham.. okay lah nak bayar dah ni," Mel meminta diri. Memang tak boleh lah nak sembang lama-lama kalau dia tengah kat luar ni.
"Okay, take care darling. Jangan terkejut pulak kalau ada surprise lagi"
Mel tersenyum sendiri. Iphonenya disimpan di dalam drawstring bag. Surprise apa pulak ni? Rasanya Roses tak ada yang lahir bulan januari.
"Auntie Elly?" soal Isha dan Reen hampir serentak. Mel terus menggangguk. Barang-barang di dalam troli dikeluarkan.
"Patutlah senyum sampai telinga," perli Eva sambil ketawa kecil.
"Kalau parent aku still hidup kan, dia orang call aku dengan Ifa tanya pasal kita orang jugak ke?" Isha tersenyum sumbing.
"Isha, kita tak boleh nak putar balik masa beb. Kau dengan Ifa ada kita orang, your granny, Roses, FR family," pujuk Mel.
"One more thing, our parent like your parent too," tambah Reen.
"Alaa..jangan lah sedih-sedih beb. Tak comel lah," usik Eva mahu menghiburkan Isha.
"Thank you guys," ucap Isha. Tanpa dia sedar, tubir mata nya bertakung.
"Anything for you big baby."
Isha dengan Ifa lah yang paling manja dalam Roses, tapi dia orang jugaklah yang paling tabah bila ada apa-apa masalah.
So nak tahu kenapa parent Ku Aufa dan Ku Aifa meninggal?
Teruskan membaca 🥀tbc
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Подростковая литератураBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...