HSE51

1.8K 84 2
                                    

bip bip bip bip

Diorang makin hampir dengan laci meja tu dan Ily korbankan tangannya untuk menyelongkar isi di dalam laci meja itu.

"Jeng, jeng, jeng" Leen saja bagi keadaan lagi suspen.

"Woi setan, hambar bodoh" marah Eris dengan nada menyinga.

"Haha, btw mana satu ni? setan ke bodo?" tanya Ifa dengan nada blur yang semangnya tak boleh disorok.

Ily masih focus walaupon yang lain sibuk bergaduh lagi.

Setelah menyeluk isi laci, Ily menarik keluar satu objek.

Laptop

"Hek eleh laptop je ke? memekak dia macam bomb sial" kata Leen sambil gelak terbahak-bahak.

"Pastu masing-masing pergi dari laci tu tiga tapak" perli Ily kuat.

"Yedo, bapak beria siot kita, hahaha" gelak Leen dan Ifa serentak.

"Wait a minute" kata Eris seperti berfikir sesuatu.

"A laptop!" kata Eris teruja.Eris terus mencapai laptop itu, bukak dan menaip-naip sesuatu.

"Weh, apa bende ni?" tanya Ifa dan jarinya menekan satu button.

Kemudian, Leen, Ifa, Eris dan Ily terkejut kerana banyak kotak camera. Kotak satu menunjukkan kakak-kakak mereka di dalam kereta, kotak kedua menunjukkan gps ke terowong private itu, kotak ketiga menunjukkan gps litar race dll.

Mata mereka berempat memerhatikan rakaman Mia dari mula sampai sekarang.

"That's mean diorang tengah race!" kata Leen kuat, cukup untuk mengejutkan mereka semua.

"Exactly!" sokong Ily sambil mengangguk-ngangguk beberapa kali.

Eris tertekan satu button hijau tiba-tiba screen laptop menjadi gelap.

"Kau off kan ke ape do?" marah Ifa sambil mengetuk kepala Eris.

"Aku tak tau" kata Eris dengan muka gelabah.

"Abistu camne bole jadi camne?" marah Ifa, haih tak habis lagi ke?

"Explain" kata Leen tegas.

"Benda tadi aku tertekan button hijau je pastu jadi gelap macam ni" terang Eris bersungguh sampai tangan menunjuk-nunjuk ke arah laptop.

"Hek eleh, memang salah kau pon" marah Ily pula.

Dalam diorang tengah bergaduh, muncul wajah Eva di screen laptop dengan muka rasa nak sepak sekor-sekor.

"Woi, woi, woi! babi stop la gado" marah Eva di sana sambil memekik kuat.

Diorang still bergaduh

"Isha, settle kan adek-adek iblis ni" kata Eva dengan nada feed up.

"No hal, bak sini lappy" balas Isha riak.

"Woi, IBLIS, BABI, SETAN, LAHANAT, BANGSAT!" pekik Isha kuat sampai bergegar kereta yang dipandu oleh Mel

"Diam babi diam,aku tengah drive ni" marah Mel yang cuba focus pada pemanduannya.

"Eh eh, Isha la!" jerit Eris,Ifa,Leen dan Ily serentak.

"Kau selamat ke tak?" terjah Eris. Ifa menolak Eris ke tepi.

"Ya Allah, kakak aku, makasih ya Allah telah bantuin kakakku ya Allah" ucap Ifa dengan nada seperti membaca sajak.

"Baru sekarang nak ingat tuhan?" perli Reen dengan nada sinis yang teramat, fuh menusuk kalbu babe!

"Stop making drama, girl" kata Isha dengan muka menyampah yang dibuat-buat.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now