"Keluar la bangla!" marah Eva.
"Taknak-taknak" kata Mel dan Isha serentak.
~Cause we were just kids when we fell in love Not knowing what it was
I will not give you up this time
But darling just kiss me slow~"Eva, kau settlekan dulu la dua minah ni. Ada orang call," kata Reen lalu keluar dari tandas.
Reen Pov
"Assalammualaikum, Reen" sapa Tengku Eriqa Rose."Waalaikumussalam, yes mama"
"Ape khabar, kamu semua kat sana?" tanya Tengku Rose lembut.
"Okay je" jawap Reen malas.
"Leen dah kahwin kan?" tanya Tengku Rose lagi.
"Dah,"
"Reen marah mama ke?" tanya Tengku Rose risau.
"Takdela" tipu Reen.
"Mama mintak maaf sangat-sangat. Mama memang nak pergi perkahwinan adik kamu tu, tapi kat sini banyak sangat kerja nak siapkan" terang Tengku Rose.
"Takpela mama, lain kali Reen call lagi. Lagipun Reen ada banyak homework kene siapkan ni," tipu Reen, dia memang sengaja tak nak sembang lama dengan mamanya tu.
"Auntie Eriqa eh call?" tanya Eva yang muncul dari belakang.
"Haah," jawap Reen. Roses just membuat mulut berbentuk 'o', dia tahu mood Reen tengah swing.
"Eh babi dua ekor ni dah keluar?" tanya Reen.
"Em, kau tengok la tangan aku habis calar dorang cakar. Macam pontianak betul," kata Eva lalu menunjuk kesan calarnya.
"Kau macam tak kenal en, dua ekor gajah ni" sambung Reen.
Bam! Bam! Bam!
Reen, Mel, Isha dan Eva mendengar satu ketukan yang kuat. Alarm kat villa pon da berbunyi kuat. Bala ape pulak kalini?
"Weh! Ape tu?!" tanya Isha.
"Perompak la bodo! Dah cepat berpecah kita menyorok," kata Mel.
"Kau yakin ke perompak?" tanya Eva.
"Kalau perompak dia akan lalu mane-mane ruang, sekarang ni lalu pintu utama" Reen cuba analisis.
"Mesti dia nak one of us, but who?" tanya Isha gelabah.
"Dah dah takde masa nak bincang" marah Mel.
"Pecah dua, janji jangan berpisah okay. Isha ikut aku, Reen ikut Eva" ujar Mel dingin.
"Nyorok dekat-dekat tau," Mel memberi isyarat ke arah Eva. Eva hanya mengangguk.
"Kau nak nyorok kat mane ni?" tanya Isha.
"Loteng?"
"Memang tempat fav kau eh? Dah la sempit," marah Isha.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Teen FictionBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...