Cahaya matahari yang menyelinap masuk melalui celah langsir ward, menyedarkan Wiz yang tertidur di sofa. Matanya dialihkan daripada terus dipanah cahaya itu.
"Good morning beautiful," ucap Wiz perlahan. Suara nya serak basah dan wajahnya kelihatan serabut.
Eris yang masih terbaring kaku tidak pernah jemu dipandang. Hatinya penuh berharap yang gadis ini akan membuka matanya kembali dan meneruskan hari-hari akan datang bersamanya.
Tokk Tokk..
Lamunan Wiz terus terhenti. Terus kepala dialihkan ke arah pintu. Sebaik melihat kelibat Ed dan Mel berjalan beriringan membuatkan dia tersenyum tawar.
"Kau dah breakfast ke?" Ed menyoal manakala Mel sudah menghulurkan bungkusan makanan kepada Wiz.
"Tadi lepas solat subuh aku minum espresso," jawab Wiz menolak. Sejujurnya dia tiada selera untuk menjamah apa-apa. Lagikan melihat keadaan buah hati nya seperti itu.
"Kau nak aku sumbat dalam mulut kau ke ape?" ugut Mel kasar. Hati nya pedih melihat keadaan Wiz yang tidak terurus. Cukup dengan sengsara melihat adik kembarnya yang terbaring kaku sejak dua minggu yang lalu.
"Okay la, aku makan" Wiz tersenyum pahit sebelum mencapai sudu plastik di atas meja.
"Lepas makan kau balik. Pegi rehat kat rumah," arah Mel tegas. Tangannya sibuk membancuh kopi untuk Wiz.
"Kau balik la biar aku dengan Mel jaga," sambung Ed pula.
"A big no," potong Wiz tegas. Suapannya terhenti.
"Kau pun kena rehat Wiz. Tengok mata tu. Dah berkilo eyebag kau tu," Mel tidak mahu mengalah.
"I said no,Mel. Aku nak bila Eris bukak je mata, orang first yang dia nampak ialah aku," jawab Wiz separuh mengeluh. Dia mengalihkan tangannya ke tangan Eris.
"Kau ni degil la Wiz," marah Mel. Belum sempat dia ingin menyambung bebelannya, Ed terlebih dahulu menarik lengannya meminta diri untuk keluar dari balik sebentar.
"Kenapa tarik-tarik ni?" Mel mendengus geram.
"Honey, let him. Biarkan dia nak stay dengan wife dia, if I was him I pon akan tunggu you bangun" pujuk Ed lembut. Dia membetulkan hujung rambut Mel yang terjatuh ke dahi.
"Haih..fine" kata Mel dengan nada pasrah.
"Hey babe, asal duduk kat luar ni?" soal Leen. Roses dan DK masing-masing memandang Ed dan Mel menunggu jawapan.
"Ed..Mel..Eris dah sedar!" Riang wajah Wiz di muka pintu.
"What? Eris dah sedar?" Mel tersenyum lebar.
"Draky, panggil doctor" pinta Ed lalu masuk semula ke dalam bilik.
"Baby you okay?" soal Mel lalu menggenggam jari jemari Eris.
"Actually i don't know," jawab Eris masih lemah.
"Alhamdulillah, pecah kesunyian" usik Ifa sambil tersenyum memandang Eris.
"Excuse me, saya nak check sekejap ya?" Doctor yang telah ditugaskan mula mengambil alih. Masing-masing penuh kesyukuran melihat keadaan Eris yang beransur pulih.
**🌻**
Sebelum subuh lagi DK sudah keluar sehingga sekarang sorang pun tak muncul kan diri.
"Benda do aku mesej dari tadi satu tick je," marah Isha.
"Aku call macam orang bodo tak angkat" sambung Ily
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Подростковая литератураBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...