HSE33

2.2K 119 1
                                    

"Ifa, Ily! Cepatla sikit, nanti Eris bebel la korang lambat sangat," jerit Leen dari tangga.

"Yee jap, aku tengah cari... Eva! Mana perfurme aku?" tanya Ily. As Always!

"Kau ni, dah nak kahwin pun suruh aku cari perfurme kau. Nanti suruh suami kau cari perfurme kau lak tau, biar dia rasa betapa susahnye nak hadap bini macam kau ni," gumam Eva geram

"Isha! Mana headphone aku yang aku sediakan semalam?!" tanya Ifa gelabah.

"Ni kat bawah, tadi aku gune sekejap" kata Isha. Ifa dengan Ily turun serentak. Terkejut dorang bile nampak Eris yang dah nak mengamuk uh.

"Asal korang lambat sangat siap? Tahu tak kite dah lambat," kata Eris lalu mengambil kunci kereta.

"Eleh, kau baru first time siap awal," kata Ifa sinis.

"Tah, mentang-mentang bab-bab kecantikan ni kau paling suke, mestila laju je" kata Ily saja nak jadi batu api.

"Naik kereta ape ni?" tanya Ifa.

"Porshe,"

"Woi kereta aku bodo" maki Mel

"Ala pinjam la, kedekut' kutuk Eris

"Ha gune jela, jaga leklok baby aku" arah Mel

"Okay" balas adik-adik serentak

"What? Kau fikir naik berdua ke?" kata Leen terkejut.

"Naik dua kereta laa. Aku dengan Ily, kau dengan Ifa," kata Eris lalu melambungkan kunci kereta lagi satu.

"What? Pasal kereta pun bole bergaduh?" kata Mel lalu gelak terbahak-bahak.

"Kau pahal gelak setan macam tu," tanya Isha.

"Tu haa dorang pasal kereta pun bole gaduh. Dasar budak darjah 5" kata Mel lalu melambai ke arah mereka.

"Semoga selamat anak-anak," ujar Reen sambil ketawa sakan dengan Eva. Mana taknya, muka dia orang semua masam gila! Eris je yang ceria! Fav dia kan.

"Bye budak kecik semua!" Isha turut melambai dorang.

**🥀**

"Eris, wajib ke pergi spa sebelum kahwin ni," rungut Ily.

"Wajibla, semalam tok mummy yang call aku. Suruh bawak korang pergi spa sekali," kata Eris.

"Haa, dah la kacau aku nak tido," kata Ily lagi.

"Nanti time kat spa, kau tido la lagi. Ape susah," kata Eris innocent.

"Haih cakap dengan kau tak pernah bole menang," kata Ily acah-acah merajuk.

"Lah kat sini ke, kite selalu kan lalu sini" tanya Ifa inginkan kepastian.

"Haah, tapi asal aku tak pernah nampak eh kedai ni?" tanya Leen pulak. Nampak sangat tak pernah ambik tahu hal luar.

"Yedo! Dah la jom turun, dua ekor tu dah turun dah," kata Ifa.

"Dah? Jom masuk!" kata Eris teruja.

Satu saat.

Dua saat.

Kedebokkkk!

"Woi buta ke," jerkah perempuan itu.

"Kau la buta, bodo!" marah Eris.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now