HSE34

2.2K 119 4
                                    

"Hey korang okay tak asal muka pucat ni?" tegur Ed time mereka breakfast.

"Aii takleh bercakap dah ke" kata Awish pelik.

"Ala nervous la tu" gurau Draky.

"Kalau kau bahan diorang mesti balas, ni diam je. Sah nervous gila babi ni" kata Qimie.

"Diam jugak" Ed pelik.

"Kau tengok turn korang nanti, mesti lagi gelabah" marah Wiz.

"Cepat makan lepastu siap pakai baju melayu putih korang" arah Ed.

"I need mummy" kata Esyad manja. Dah nak nangis dah aku tengok mamat ni.

"Dasar anak mak" ejek Draky.

"Draky dah-dah latu jangan bahan diorang lagi" Ed marah Draky. Draky hanya tersengih.

"Takpe nanti our parents datang kat masjid" Awish menenangkan mereka.

"Mummy" gumam Esyad.

"Payahla macam ni" Awish menyerabutkan kepala nya.

"Qimie nah handle budak kecik ni aku malas" arah Awish.

"Dah la tak nak makan pegi la mandi, siap" tegas Qimie lalu bergerak masuk dalam bilik air.

"Sekarang ni sape yang nak kahwin? Kau ke dia?" tanya Awish dekat Arel.

"Entoh le, dah aku nak tido kejap" kata Arel lalu gerak ke sofa. Tido atas sofa jela.

"Otak dia, tak sedar diri lagi ke nak kahwin pakcik oi" marah Ed. Bile bapak-bapak dah marah.

"Awal lagi la, nanti kang aku tertido time akad nikah" kata Arel yang dah pejamkan mata.

**🌻**

"Sah?"

"Sah"

"Sah"

"Sah"

"Sah"

Hari yang dinantikan tiba. Adik-adik Roses masing-masing berdebar tahap babun dah.Tak lepas tangan kakak masing-masing. Sebaik pasangan masing-masing melafazkan akad, terus air mata laju menitis di pipi.

"Hey Eris, rosak nanti make up kau" pujuk Mel. Dia memeluk Eris.First time eris rosokkan make up dia.

"Eris, salam hubby kau" arah Mel. Kalah mummy dia orang. Puan Sri Elly pun duduk kat tepi senyap je. Senyum je dari tadi.

"Eh Leen, dah jangan nangis. Esyad bukan dera kau pun" Reen mengelap air mata Leen.

Esyad yang dah hulur tangan dipandang sepi.

"Oii memang nak biar dia jadi patung ke kat situ?" sergah Reen.

"Oh sorry-sorry" kata Leen yang sedang mengelap air mata lalu menyalam tangan Esyad.

"Yeayy! Dah kahwin," jerit Isha tetibe.

"Eh, dorang yang dah kahwin bukan kau" sampuk Mel.

"Kau ni tak reti malu ke jerit tetibe," marah Ifa.

"Aku happy semacam do tengok korang akad nikah ni," kata Isha lalu gelak terbahak-bahak.

"Kau tunggu time kau nanti, mesti kau menangis air mata darah nanti" kata Ily sengaja takut-takutkan Isha.

"Oh eh? Tak takutt," kata Isha lalu berlari keluar dari masjid.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now