Reen yang dijemput Leen dan Ily tadi, baru sampai ke rumah. Kelam kabut mereka bersiap. Nasib baik tepat pukul 7:30 macam yang dah dijanjikan, mereka sampai ke hotel bertaraf 5 bintang itu dengan memakai short dress plain, colour pink and black yang mereka berlapan tempah khas kat butik popular dan juga necklace, ring, bracelet sebagai pelengkap gaya.
"Hey, girls.You know who is this?" soal tok daddy sambil tersenyum.
"Tan Sri Daniel Franz right?" Mel mewakili Roses.
"Today, just call me Tok papa," jawab Tan Sri Daniel sambil ketawa.
"Okay tok papa," serentak Roses menjawab.
"Umm, before I forget. I nak kenalkan pada kamu semua dengan tunang kamu," ujar tok daddy lalu memanggil tok mummy yang rancak berbual dengan isteri Tan Sri Daniel Franz, Puan Sri Ayana Kim.
"What?"
"Are you kidding us?"
"Tak lawak lah tok daddy,"
"Mimpi ngeri aku malam ni."
"Kita tunggu lah parents dia orang semua. Nanti kita cerita panjang lebar dengan cucu-cucu kita ni," cadang Tan Sri Daniel.
"Cannot brain lah," keluh Mel.
"Hey, how beautiful my daughter," puji Raja Havva sambil memeluk Ily dan Eva.
"Mane abang Harraz ngan kak Emilyn, bonda?" tanye Ily. Semangnya die rindu akan abang dan kakaknya.
"Abang kat meja sane ngan wife die and kakak ngan boyfriend die" ujar Raja Havva sambil menunjukkan kedudukan abang ngan wife die, Ruby Haya yang sedap berbual dengan Tengku Qartal Esfahan, boyfriend kakaknya, Raja Emilyn Havva.
"I miss you a lot, Tengku Harraz Jonathan" balas Eva dengan teruja sambil memeluk abangnya. Eva memang rapat dengan Harraz manakala Ily pulak rapat ngan Emilyn.
"Ifa..Isha..come here,"
Ifa dan Isha yang duduk berbual sesama sendiri, diajak duduk bersama-sama dengan yang lain.
'Its more fun if we has parents too right?"soal hati kecil Isha.
Ifa yang duduk sebelah Isha memandangnya tanda dia faham apa yang kakaknya rasakan.
"Makin cantik yaa kamu berdua," puji Tengku Rose.
"Hahahhha cantik macam ni pun, perangai macam budak kecik," ujar Isha sambil tangannya menunjuk ke arah muka Ifa.
"Anak-anak kita semua dah besar kan? Macam tak percaya," Dengan pelat-pelat mat salehnya, Puan Sri Elly menyuarakan pendapatnya.
"Everyone here right? Let's go to the main hall," ajak tok daddy. Ni yang buat Roses makin berdebar ni.
"Korang! Tengok tu sapa!" terkejut Roses bila tengok DK dengan parents dia orang ada kat situ. Ada yang pakai tuxedo hitam, yang pakai colour putih pun ada.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Novela JuvenilBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...