HSE46

1.8K 97 1
                                    

Suasana di banglo mewah milik tok daddy sendu dengan tangisan milik Roses akibat kematian yang mengerikan.

"Bonda, why this happen to us" nangis Ily di pangkuan Bonda Havva.

"I want tok mummy" ujar Leen sendu.

"Sabar la sayang, setiap bende yang berlaku pasti ade hikmah" pujuk Tengku Adam Jackson lembut sambil mengusap rambut anaknya.

"No papa, don't you think it is to fast"kata Reen teresak esak.

"Isha, Ifa meh makan" panggil mummy Elly setelah melihat 2 kembar itu termenung jauh dengan mata sembab dan penuh air mata.

"No" kata Isha lalu bangun.

"Sejak bile pandai tolak makanan ni?"sakat mummy Elly.

"Tell me" mummy Elly memandang mata Isha dan Ifa. I always love their eyes, it's grey.

"Ifa tak sempat nak jumpe tok mummy, mintak ampun" Ifa menangis balik di pangkuan Puan Sri Elizabeth Maddison.

"Tapi sempat video call kan" pujuk puan Sri Elly lagi.

"Yup but tak cukup" bantah Isha kuat.

Di satu sudut yang lain...

"Mel" panggil Daddy Alex lembut.

Mel pandang dengan mata takde perasaan.Oh this is disaster!

"Ed mane?"tanya Daddy Alex pelik.

"Tok papa's room" jawab Mel dingin dan tidak berperasaan.

"Ha?"

"Daddy, kalau Mel sampai lagi awal mesti semua ni takkan jadi" Mel menyalahkan diri sendiri atas kematian orang-orang yang Roses sayang.

"Mel percaya tak takdir?"

"Of course I do but in this situation.." Mel terkedu tidak tahu mahu menjawab persoalan Tan Sri Alexander Dawson yang menusuk.

"So?Allah knows what is better for you, sweetie" kata Daddy Alex lalu mengusap kepala Mel perlahan agar apa yang cuba disampaikan Mel faham.

DK di hujung sudut..

"Weh sedih do aku tengok Roses" kata Wiz perlahan.

"Kite baru je lepas honeymoon, tapi bende ni pulak jadi" rungut Draky tak puas hati.

"Sekarang ni aku tak tau nak buat ape" kata Awish sarkastik.

"Ha?"

"Yela sebab yang meninggal tu Tok Daddy dan Tok Mummy diorang, aku tak terkesan sangat la" terang Awish panjang lebar.

"Habistu kite nak buat ape ni?" tanya Emir. Kepala otak dia bagai nak pecah bersepai pikir.

"Tak tau la nak pujuk, parent diorang da pujuk tu pon tak jalan" kata Arel malas.

"Tak pela nanti malam bagi la moral support" cadang Awish.

"Bernas, bernas" puji Esyad.

"Well, ni Raja Qalwish Jorious okay" riak Awish.

"Ed mane?" tanya Awish tiba-tiba.

"Bilik tok papa"jawab Qimie ringkas kerana dia nampak kelibat Ed masuk ke sana sebentar tadi.

"Aku syak dia tengah cari something do" kata Draky dengan nada curiga.

"Tahla weh.."

"Aku rase dia kene depression, murung nak mampus kalah pompuan" rungut Wiz.

"Jom tolong die" kata Qimie sambil berura-ura untuk bangun.

"Kite nak buat ape?"

"Aku rase jalan penyelesaiannya adalah bagi dia jumpe pembunuh diorang" jawab Qimie.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now