HSE43

2.7K 108 7
                                    

Mel,Ed part
"Mel,jom"panggil Ed.Kunci kereta Audi TT di capai.

"Pergi mane?Malas ah!" keluh Mel.Kalau boleh dia nak naik atas katil terus tido.

"Tempat yang kau suka," jawab Ed.

"Ha?Kau mane pernah nak bagi aku pergi tempat yang aku suka," balas Mel lagi.

"Just follow lah mak cik.Masuk kereta cepat," arah Ed.Dia terus campak kasut converse hitam Mel ke depan pintu.

"Okay pakcik okay,"

"Woi kau nak bawak aku gi mane ni?" tanya Mel kasar.

Ed diam.

"Woi pakcik mu pekak ke ape?" marah Mel.

Ed still diam.Mencabar betulla orang tua ni!

"Ha memang aku tengah cakap ngan stereng kereta ni" bebel Mel sorang-sorang.

"Badmood pagi pagi ni kenapa? kalah orang period" gumam Mel perlahan.

"Sabar bole tak sweetie" ha baru keluar suara mahal dia.

"Kau tau ke jalan kat Spain ni?" tanya Mel.

"Ni Noah Edrez Enrique okay,of course la aku tau" riak Ed.

"Setakat Spain ni kacang jela, mummy selalu bagi ticket gi sini sampai da muak every years pegi sini but I love Spain" terang Ed.

"Selalu ke travel sorang?" tanya Mel.

"Yup, lagi lagi Spain"

"I guest we know each other right?"tanya Ed cuba mengingati satu peristiwa beberapa tahun lalu.

"Ha kau la rebut jersie limited edition tu dari aku kan" jerit Ed kuat.

"Well mane tau?" Mel riak.Yela setelah gado berabad-abad kat kedai jersie tu,akhirnya jersie tu jadi milik dia.

"Arghh I want that jersie" rengek Ed.

"Haha sila niggal aku dapat dulu okay"

A few years ago
Mel nampak kelibat jersie yang diidamkan di dalam kaca di dalam kedai barang sport.

"Sah limited edition tu" gumam Mel sambil memerhati jersie tu dengan mata bersinar sinar.

Sejurus dia masuk ke kedai itu die terus mencari pekerja kedai tu.

"Miss,I want that jersie" pinta Mel.

"That black with red in the glass?"tanya pekerja kedai tu sambil jari telunjuk ke arah jersie berkenaan.

"Yup, make it fast please"kata Mel tidak sabar. Kang ade orang lain kebas payah la.

"Wait for a second"

"Miss" panggil seseorang di arah belakang.

"Yes"

"I want that red and black jersie with Cristiano Ronaldo autograf in that glass" kata seorang lelaki.

"Ha memang kau nak cakap jenis kain semua en, malang nya jersie tu milik aku" gumam Mel perlahan.

"Sorry sir this little girl want it" terang pekerja itu serba salah.

"I come here first sir" kata Mel dingin.

"None of my business"

"How rude you are?!" Mel sudah menggenggam penumbuk miliknya.Kang ade yang mati ni kang.

"By hook or by crook, I want that jersie too no matter what happen" tegas lelaki itu.

"But it limited edition sir, we just have one" terang pekerja tu.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now