Pagi yang tak berapa nak indah mengenangkan kehilangan kakak-kakak BlackRoses semalam.
"Tak jadi kahwin?!" jerit parents Roses. Niat untuk tidak bagitahu akhirnya terbongkar jugak.
"Mana dorang menghilang?" tanya Mama Rose.
"Sokay, nanti kitorang cari dorang malam ni" kata Qimie dengan muke tersenyum, fuh jarang la dia nak senyum.
"Cepat sikit ye, mummy risau ni" pesan Mummy Elizabeth.
"Mummy, macam mana ni tetamu ramai dah sampai ni" tanya Eris ragu-ragu.
"Nanti mummy suruh tok daddy buat annoucement" kata Mummy Elizabeth memikirkan anak bongsu nye tu.
"Tok daddy !" panggil Ifa.
"Cepatlah majlis dah nak start ni," kata tok daddy teruja. Dari majlis kahwin adik-adik sampai nak ke kakak-kakak tok daddy paling bersemangat.
"Eh manee Mel, Isha ..."
"Dorang kene culik," kata Ed menundukkan kepala.
"Apa?!" kata tok daddy terkejut.
"Jaa.. jadi majlis ni..."
"D I B A T A L K A N" kata DK serentak.
"Oh shit!" tok daddy meraut wajahnya.
"Daddy," panggil Mummy Elizabeth seakan mau berbisik.
"......."
"Okay" kata tok daddy lalu bergerak pergi ke arah DJ.
"Perhatian kepada semua tetamu yang hadir, kami tidak dapat meneruskan majlis akad nikah ini. Dengan itu kami ingin menukar majlis kepada majlis doa selamat dan mendoakan agar cucu saya pulang dengan selamat" kata tok daddy sedih.
"The hell? Roses hilang? Tapi aku nampak Eris, Ifa, Leen dengan Ily tadi," kata Izz cuba untuk menidakkan.
"Mel mana?!" kata Arraz mencari kelibat Mel.
"Jom tanya DK," ajak Alif lalu bangun menuju ke arah DK.
"Cop!" kata Afieq menghalang pergerakan espada. Mereka pasang telinga untuk mendengar perbualan DK dengan The Barbie Lunacy.
DK & Belut Pov
"Dia macam ade dengar BAKAL ISTERI korang hilang argh," perli Zafyra."Aku tahu ni semua kerja kau," marah Ed.
"You jangan pandai-pandai nak tuduh I okay babe" kata Amanda lalu mengusap pipi Ed.
"Tangan busuk kau tu tak layak sentuh pipi member aku" tengking Awish.
"Sekarang ni aku nak kau jujur, same ade korang yang buat ke tak?!" kata Qimie tegang.
"Girls, jom balik" arah Thia lalu beredar dari situ.
"Aku tolong korang cari Roses yang lain," sapa Arraz dari belakang.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Подростковая литератураBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...