"Hey little boy macam mane bole cedera macam ni?" bebel Raja Sofie, mummy Awish sambil menarik telinga Awish
"Mummy please let me go" pinta Awish
"Ni luka-luka ni dulu mama jaga takde la sampai luka, nyamuk hinggap pon mama marah" Datin Charlotte, mama Wiz menambah perisa bebelan
"Kenapa Emir bole koma?" tanya Tengku Jonas Manuel ayah kepada Emir garang. DK semua hanya mampu tunduk dan tadah telinga mendengar bebelan ibunda mereka.
"Dah-dah latu bebel kat diorang, bende dah jadi kan? This is was an accident right?" Puan Sri Norice, mummy Ed menenangkan keadaan
"Kitorang bawak makanan ni korang mesti laparkan makan makanan hospital ni" tambah Ku Amellia, mama Qimie sambil mengeluarkan makanan.
"Warghh wangi nyaa"
"Bau makanan"
"Sporting habis mama kau bro"
"Mama Qimie is the best yow"
"Dah makan cepat lepas ni kitorang nak tengok tunang awak semua pulak" arah Raja Alfonsine,mama Draky
"Parent diorang tak boleh datang sebab busy sangat" tambah Tengku Issabelle, mummy Esyad.
"Abistu ni mummy datang?" tanya Esyad.
"Ni pon kami curi masa je nak lawat kamu semua tau"
"Em takpela, asalkan datang" kata Esyad lalu memeluk mummy nya erat.
"Ha okay la kitorang nak balik dulu, banyak keje kene buat" kata Dato' Nick Hamish kepada DK.
"Em, okay bye" jawap Wiz acuh tak acuh.
"Haih asik busy je bile nak spend time masa sama-sama ni" keluh Arel.
"Emir, bile kau nak keluar dari dunia kau tu"
"Kau taktahu ke ramai yang tunggu kau kat sini"
"Kau tak kesian kat Ifa ke?"
"Bangun la bro, kau tak penat ke?"
"Dah la kemas barang jum. Esok dah nak balik," kata Draky memecahkan kesedihan DK.
'Tolong jaga Ifa untuk aku, DK' kata Emir dalam hati lalu mengeluarkan air mata lelaki nya itu, yes koma memang dengar semua apa yang orang cakap.
**🥀**
Eva mengambil peluang untuk lari keluar hospital bila Roses yang lain enak dibuai mimpi.
"Okay line clear" kata Eva seorang diri dan berjalan perlahan meninggalkan wad
"Aduh sapa pulak ni?" getus Eva seorang diri apabila nampak kelibat seseorang.
Tiba-tiba orang itu memegang tangan Eva dan bisik di telinga Eva "Princess"
"Princess" balas Eva
"Follow me" orang itu mengangkat barang Eva dan mereka berjalan menuju ke kereta Porshe di tempat park.
"Bala" kata Eva perlahan kerana nampak kelibat Draky menuju ke toilet dan Eva terus menutup wajahnya menggunakan mask.
"Warghh sakit perut" kata Draky dalam perjalanan ke tandas. Draky lalu di sebelah Eva tapi tidak cam Eva.
"Gudbye Draky, ni maybe kali terakhir kita jumpa" kata Eva perlahan dan tersenyum sayu.
Mereka tiba dihadapan kereta Porshe dan Eva mengetuk cermin tingkap.
"Masuk" kata orang di dalam kereta setelah menampak kelibat Eva
"Ray" kata Eva memanggil orang di seat driver lalu tersenyum sinis.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Teen FictionBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...