HSE18

2.7K 147 1
                                    

Seperti yang dijanjikan, Mel berjumpa dengan tok daddy di office FR Holdings.

"Hi tok daddy," sapa Mel ceria.

"Yes, Mel anything? Nak bagitahu ape ni? Macam penting sangat je," ujar tok daddy memulakan bicara.

"Mel nak tok daddy nikahkan Roses dengan DK ASAP" pinta Mel straight to the point.

"Kamu tak rasa awal sangat ke," tanya tok daddy agak terkejut.

"Tah la tok daddy. Dengan keadaan sekarang Mel rasa, It's the time" kata Mel yakin.

"Are you sure?"ujar tok daddy ragu-ragu.

"Of course, Iam very sure with my command" balas Mel dengan yakin.

"You should be careful with what you wish for" ugut tok daddy.

"Okay, I'll take the risk"Mel cuba menyakinkan tok daddy.

"Wow impress me, you're mature now" kata tok daddy lalu tepuk tangan bangga.

"Mel percaya DK boleh jage my princess" kata Mel sambil senyum nipis.

"Yelah kalau tak tok daddy tak tunangkan korang ngan DK" riak tok daddy lagi.

"Mane tok daddy tau kitorang ngan DK boleh match?" tanye Mel pelik.

"Instinct orang tua Mel" ha amik kau tok daddy riak lagi.

"Lagipon nanti korang yang akan jaga syarikat nanti" tambah tok daddy.

"Tok daddy tolong bagitau parents diorang, Mel bagitau Roses" Mel menyusun plan.

"Gudluck Mel balik ni bagitau diorang, moga tak kena maki la" wish tok daddy sambil mengeyitkan mata nya

"Haha no worry,I'll be fine" balas Mel lalu senyum senget.

-----

Sampai sahaja di Villa Mel mencari Isha and Reen untuk memberitahu hal sebenar.

"Weh, sorry sangat-sangat tau kalau korang rasa aku buat keputusan terburu-buru," Mel minta maaf dulu sebelum bagitahu hal sebenar.

"Ape bende ni? Kau pahal gelabah sangat?" tanya Isha.

"Aku dah bagitahu tok daddy yang aku nak korang semua kahwin cepat-cepat," ujar Mel dengan serba salah.

"What? Kau gile ke ape," kata Reen lalu keluar dari bilik. Isha just duduk diam terkelu dengan ape yang Mel cakap.

"Isha? Are you okay?" tanya Mel.

"Cuba kau explain kenape kau buat macam ni," pinta Isha.

"For our safety, kau tengok keadaan Ily dengan Eva macam mane? Kau nak jadi kat yang lain pulak ke? Aku sayangkan korang, aku taknak sape-sape mati," kata Mel dalam sebak.

"Hm, aku tahu kau buat semua ni bersebab. Takpe, aku always support kau dari belakang," kata Isha.

"Sebab tu aku sayang kau, kau paling faham aku," ujar Mel lalu peluk Isha.

"Eh ape ni? Aku tak tahu pape ni," kate Reen yang baru masuk ke dalam bilik semula.

"Tula kau, main keluar je" kata Isha lalu ketuk kepala Reen.

"Ha pening-pening," perli Isha.

"Hish takde la," kata Reen sambil pegang kepala dia.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now