HSE48

1.7K 82 1
                                    

"Hm bodo punya jantan, potong mood aku jela harini" bentak Eva sambil jalan menuju ke tempat parking kenderaan di GI.

"Weh, gerak pegi villa emerald" arah Mel kepada Roses.Kakinya melangkah laju ke superbike miliknya yang diparking bersebelahan superbike Ed.

Sejak mereka mendirikan rumah tangga, villa emerald sudah lama menyepi.

Kesemua kenderaan meluncur laju keluar dari Glorious International High School, yaaa diorang ponteng sekolah.

Sesudah sampai di villa emerald, mereka melangkah masuk dengan langkah longlai.

"Hachum, hachum" bersin Isha.Isha sememangnya mempunyai hidung yang sangat sensitive.

"Fuh, berhabuk siaa kene tinggal bape lama tah" rungut Ifa pulak.

"Guys, masuk bilik perbincangan" arah Reen dingin.

Setelah semua masuk Eva memulakan bicara dengan suara tegas.

"So, guys nak terima tawaran daddy tak?" tanya Eva kepada Roses sambil itu jarinya sibuk memutarkan pen dengan lincah.

"Yang mane ni?" tanya Ily. Soalan berbalas soalan, apakah?

"Ala berkumpul dekat markas terbesar dan bilik kebal utama di New Zealand" terang Eva.

"Ha misi untuk ape pulak ni?" tanya Eris.

"Sebab nak balas dendam dekat  Albert Paul atas apa yang dia dah buat" terang Isha bagi pihak Eva.

Albert Paul merupakan musuh daddy Richard di dalam business mahupun kongsi gelap.Daddy Richard atau pon Richard Remirez sangat digeruni dan ramai musuh.Lagi-lagi Albert Paul berani membunuh Tan Sri Dennis Franz, Puan Sri Edrienne Tan, Tan Sri Daniel Franz serta Puan Sri Ayana Kim, orang-orang yang Roses amat sayangi.Malah, Albert Paul pernah cuba mencuri berlian daddy Richard yang bernilai berjuta-juta.

"Sebelum ni aku ragu-ragu sebab ada suami tapi sekarang tak lagi" jawab Ifa sinis.

"Best sangat kan peluk betina lain? pegi mati" marah Leen pulak.

"Okay, sekarang semua okay kan?" tanya Isha meminta pendapat semua.

"Aku okay je"

"Aku on je"

"Mel?what about you?" tanya Isha setelah melihat Mel hanya diam membisu.

"Hm okay" balas Mel dingin.

"Malam ni pack semua kelengkapan, barang, baju, senjata" arah Reen laju.

"Jap gi aku call daddy suruh sediakan private jet untuk kita" kata Eva ringkas lalu bergerak naik ke biliknya dan Ily di second floor.

"Now gerak, lepas siap semua kite gerak" arah Isha tegas dan mereka semua meninggalkan bilik perbincangan.

we have mission to complete soon, wait for us to make comeback- blackroses

             --------

On the way pergi ke airport, the beluts muncul memintas jalan mereka di highway.

"Dah pahal babi ni muncul tiba-tiba pulak?" marah Ily kuat sambil menghentak stereng kereta.

"Okay, semua berhenti tepi highway pastu Eva, Reen, Isha kita naik satu kereta" arah Mel pantas.

"Lepastu, adek-adek semua gerak dulu" sambung Mel memberi arahan.

"Kepala hotak kau! kau pikir kitorang nak tinggalkan korang kat sini ke?" marah Eris dekat Mel.

"Aku tak setuju jugak" Leen menyampuk.

"Cuba dengar cakap orang, korang gerak dulu kitorang ikut nanti, I'll promise, Leen" Reen cuba memujuk Leen pula.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now