"Korang! Tok Papa ade bagitahu aku yang kite kene kahwin awal before spm ni," kata Arel teruja. Dasar buaya!
"Salah la sebenarnye Wiz, Esyad, Emir dengan kau yang kene kahwin dulu," terang Ed balik.
"Habis kau?" tanya Wiz.
"Aku kahwin lepas korang kahwin," kata Ed sambil menjelirkan lidah.
"Eeeee apeni kahwin awal gile," banteras Esyad.
"Kau tengok la Roses macam mane sekarang, musuh keliling pingang. Kau kene jaga keselamatan fiance kau," kata Qimie.
"Jangan sampai musuh kite tahu kite dah kahwin sudah, makin parah la Roses nanti. Kesian aku tengok dorang," rintih Awish.
"Dah jom argh pergi tido," Ed tukar topik. Padahal nak jumpe Mel pasni.
"Tak pernah-pernah kau tido awal," perli Esyad tetibe.
"Kau lupe ke dia nak jumpe Mel pasni, nak bagi surprise tu," perli Arel.
"Eh ape korang ni, hadiah korang jugak kan. Bukan aku sorang k," celah Ed.
"Ala tau la dia kahwin lambat," perli Awish.
"Eh kau pun kahwin lambat gak eh," perli Ed balik.
"Hahahahaha," gelak Devil Knight ramai-ramai
"Goodluck bro, jumpe fiance hang" wish Wiz.
"Thankyou weh, aku tengah seram nak jumpe si mak mafia tu," kata Ed geletar.
**🥀**
"Arghhh penatnye aku berlatih," jerit Eris.
"Em takpe make sure kau perform tau nanti," kata Ifa.
"Jangan sampai patah tulang pulak," perli Leen lali mengurut lengan Eris.
"Nah air untuk korang," Eva masuk bilik sambil membawa air dengan cookies yang Mel buat haritu.
"Dah ready ke nak lawan esok?" tanya Mel.
"Huwargh takut le," jawap Eris
Isha dengan Ifa dapat tempat pertama dalam musical dorang, Mel ofcos argh dapat nombor first perangai macam jantan, Ily juara keseluruhan dalam archery, Eva mendapat high score dalam sukan polo dia, Reen? Tali pingang hitam komfirm argh patah semua tulang rusuk dia buat. Leen, satu team dengan Esyad dan Ed komfirm argh jadi juara keseluruhan. Eris? Tinggal dia je belum.
"Esok pukul berape?" tanya Ily.
"9 pagi dah start," kata Eris.
"Bapak awal sial," keluh Isha.
"Aku taknak pergi bole? Nak tido," Mel senyum kambing.
"Otak kau, adik sendiri nak pergi lawan kau nak tido," kata Reen lalu ketuk kepala Mel.
"Heheee," sengih Mel.
"Dah semua pergi tido, esok kite support Eris k?" arah Eva.
"Okay," jawap Roses serentak.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Teen FictionBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...