HSE8

3.7K 178 6
                                    

Semalam punya penat pun tak habis, hari ni nak kena ke sekolah pula. Rasa nak ponteng je sekolah hari ni. Tapi parent Roses pulak ada kat rumah. Petang ni baru mereka semua balik.

"Malasnya nak bangun!!" Ifa merungut sendiri atas katil, Roses semua dah bangun dari katil masing-masing.

Ily sibuk ngan perfume, Eva always with laptop, Ifa ngan katil berpisah tiada, Isha jangan harap dia nak berenti makan kinder bueno dia tu, Reen sibuk melayan fon, Leen no way dia nak lepas fixi die tu, Eris lagi la da la ngan make up, Mel sibuk menendang nendang punching bag kesayangan, masing masing bangun tidur da jadi bangang abadi! Para ibunda pulak bertungkus lumus menyiapkan breakfast dan Roses tak mandi lagi!

DK kat main hall sibuk tunggu fiance masing ii sambil main mobile legend, padahal Roses semua sibuk berlingkar atas katil, haha nasib kau la DK!

"Macam mana nak kahwin kalau bangun pun lambat," ujar Puan Sri Elizabeth.

Mana tak lambatnya kalau orang dah siap masak sarapan, dia orang still tak bangun lagi, sape lagi kalau bukan Mel. Eris kalau bukan sebab nak pilih make up, cekak, bracelete, necklace, ring, beg, apa tah bagai takda nye nak bangun awal, sifat kakak dengan adik berbeza sungguh dia pon pelik tengok anak kembar dia.

"Selama ni siapa yang masak breakfast?" soal Raja Havva.

"Buat masa ni just Mel, Isha dengan Eva. Yang lain time cuti sekolah adalah," jawab Ily sambil tersenyum meleret.

"Tapi Ifa sekarang dah rajin bangun awal," puji Eris. Ifa apa lagi, tersengih macam kerang busuk lah dia bila dipuji.

"Dah, makan lah. Nanti lambat pergi sekolah," arah Tengku Rose. Dia menuangkan air untuk puteri-puteri mereka itu.

"Siapa kat luar tu?" soal Mel. Rasa nak sepak je orang yang buat bising pagi-pagi ni mengacau ketenteraman awam.

"Jap, aku tengok" Reen berlari-lari anak menuju ke pintu utama vila.

"Wehh, ni gila wehh!" Reen dah menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Eh, pahal do?" Risau orang dibuatnya. Tak jadi nak makan masing-masing.

"DK kat luar weh," jawab Reen pendek.

"Tok daddy tak bagi tahu ke yang start hari ni, tunang kamu yang jemput dan hantar kamu balik," terang Raja Havva.

"Bapak semak siot"

"Sumpah kacau life"

"Balik la lu anjay, takyah semak"

"Aku siap lambat-lambat biar Wiz tunggu sampai mampus, aku letak foundation, blusher, semua make up yang aku ada la" ujar Eris membuat plan, belom lagi tunggu dia nak fikir nak bawak make up ape pulak! Selama ni Mel la yang tunggu dia kalau lambat.

"l miss my baby, I want to ride my baby today" Mel berkata sambil makan yogurt ditangan, rindu motor die kat garaj tu dan macam biasa la bangun lambat dia akan gantikan Ifa even have mummy or without mummy, em i'll always late, whatever.

"Jap eh aku nak bawak semua makanan yang ade untuk bekalan kat school nanti," ujar Isha sambil menyumbat semua chocolate ke dalam beg.

"Aku kene pikir perfume ape harini? Channel? Prada? Em takpe nanti tanye Eva la" kate Ily teruja dengan perfume pemberian bondanya, Raja Havva.

"Boleh tak aku hack kereta diorang campak masuk gaung ke? Laut ke? Maybe lombong pon okay ape" Eva membuat plan untuk mengenakan DK.

"Can I wear sweater for today? Why we must to wear school uniform? Urghh such annoying thing!!" Reen merungut sorang-sorang.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now