HSE40

2.2K 110 3
                                    

Flashback
Ketika malam villa BlackRoses diserang, di club malam popular, 4 espada sedang....

"What the hell are this?" maki Arraz kuat sebaik melihat kad undangan Mel dan Ed.

"Hey kenape kau ni bro?" tanya Izz bersama kelibat seorang pompuan sexy.

"Amende ni?" tanya Arraz lagi.

"La kau tak tau ke?" sindir Afieq sengaja memanaskan hati Arraz.

"Tau ape?" balas Arraz kasar.

"Yang diorang ni dah lame tunang but still dalam tahun ni gak la" terang Alief.

"Tapi kitorang tak tau la asal diorang tibe-tibe nak nikah" kata Izz keliru.

"Tah tah dah terlanjur, haha" gurau Alief sengaja memanaskan Arraz.

"So kiranya aku jela tak tau diorang dah tunang?" bentak Arraz melawan muzik bingit kat club tu.

"Exactly yes" balas Afieq dengan senyuman sinisnya.

"Da la tarikh esok" maki Arraz lagi.

"Redha jela bro" kata Izz lalu mengheret pompuan yang dibawanya tadi ke tempat menari di tengah tengah club.

"Aku nak dia jugak" bentak Arraz.

"Lantak kau la" kata Izz berputus asa.

Arraz pulak termenung seorang diri di kerusi melihat panorama depan mata, orang meneguk air syaitan, berjoget menghilangkan stress, akhir zaman betul.

'Kau tunggu sampai satu masa, aku dapat dia balik,' -Arraz
End flashback

"Woi! Barang nikah aku dah prepare semua belum?" tanya Mel.

"Eeee kau ni, terjerit jerit. Memang takde adab ke?" perli Ed.

"Haa, dah ni haa. Kau fikir aku kuli batak kau ke?" marah Eris, dia memberikan satu jelingan padu.

"Bile nak siap gubahan ni, bosan la aku" rungut Eva yang sedang mengubah bunga.

"Bende kau asik tengok drama je, macam mane nak siap," ujar Leen lalu menarik rambut Eva dari tepi.

"Sakitla gilee," kata Eva yang dah tercungap-cungap.

"Kalau bole lambat lagi daa nak sampai," berontak Isha.

"Tangan kau yang lembab dari tadi," perli Ifa.

~There goes my heart beating
Cause you're the reason
I'm losing my sleep
Please come back now~

"Oh mak kau tergolek," latah Reen lalu menjenguk telefonnye. Name Daddy Richard terpapar.

"Alamak Daddy Richard call ni," kata Reen ke arah Roses.

"Angkat la bongok yang kau gelabah sangat pahal," marah Mel lalu merampas telefon Reen.

"Hello daddy," sapa Mel.

"Tout est prêt? (everything is ready?)," tanya Daddy Richard

"Oh yaa," jawap Mel ringkas.

"......."

"Omaigoddd! Really? I can't wait to back Spain," ujar Mel teruja. Something minah ni kalau happy semacam ni.

"Okayy daddy, see you later" Mel mengakhirkan perbicaraan.

"Kenape?!" tanya Roses serentak. Tak sabar nak tahu.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now