HSE55

2.6K 111 9
                                    

Setelah semua Roses naik ke private jet untuk meninggalkan markas Albert Paul.

Tiba-tiba private jet yang dinaiki mereka menyala lampu merah.

Tet tet tet tet tet tet tet tet tet tet

"Eva!What happened?Kenapa jet tak terkawal ni?"soal Mel cemas dengan keadaan Eris yang sudah terbaring kaku menambahkan kerisauannya.

"Aku rasa babi-babi tu dah hack jet kita la"jawab Eva.Darah yang mengalir disebalik juntaian rambutnya dilap kasar.Rasa sakit semakin berdenyut-denyut namun demi keselamatan Roses,dia cuba melawan rasa sakitnya.

"Eris,please bertahan,"bisik Leen cuba memberi kekuatan.Tangannya yang digenggam Eris masih tidak dilepaskan.

"Reen,nah bagi air mineral ni kat diaorang,"Ifa menghulurkan botol mineral yang disimpan didalam beg kecemasan yang tersedia.

"Weh bodoh pahal jet ni terhuyung hayang?" jerit Isha. Ily yang berada disebelahnya dipeluk erat.

"Bertahan guys. Please aku sayang korang semua,"Mel menjerit. Cuba melawan tiupan angin. Namun tiada apa yang mampu dilakukan. Sayap kanan jet terbakar. Jet semakin hilang kawalan.

"BBOOMMM"

Pandangan mereka menjadi gelap. Hanya sayup-sayup suara garau lelaki yang didengari. Roses masing-masing dah tak larat. Terasa berat untuk membuka kelopak mata. Mereka membiarkan badan mereka diusung walaupun mereka sendiri tidak pasti siapa orang tu. Dalam hati hanya mengharapkan suami mereka, DK yang datang menyelamatkan.

**🌻**

"Keadaan diaorang semakin stabil, jangan risau" suara lembut doktor peribadi Roses memecah kesunyian pagi.

"Bila diaorang boleh discharged?"soal Ed dingin.

"Kita tak boleh biarkan maklumat diaorang tersebar. Setan-setan tu still merayau cari diaorang sekarang ni," pesan Awish dengan tenang.

"Wiz,sabar bro. Eris akan bangun. Dont worry," pujuk Esyad. Bahu Wiz ditepuk perlahan sementara Wiz masih merenung jasad Eris yang koma terlantar.

'I'm sorry darling, i'm sorry'bisik hati Wiz. Air mata jantannya mengalir perlahan. Pipinya basah.

"Mel, take this honey"Ed menghulurkan beberapa biji pil.

Mel hanya menurut walaupun sedang marah kerana kepalanya masih terasa berat.

"Minum banyak sikit, badan awak tu lemah" ujar Ed lembut. Mel hanya mengikut arahan tanpa sebarang bantahan dan terus melelapkan mata.

"Princess, kenapa diam je ni?"soal Esyad kerana dari tadi Leen termenung ke luar tingkap.

"Hm?" Leen melontarkan semula soalan. Kemudian, dia memandang Esyad dengan pandangan kosong.

"You okay tak ni?"Esyad bersuara lembut.

"I okay, you jangan risau eh," Leen tersenyum menampakkan lesung pipit lalu memegang pipi Esyad lembut.

"Reen, jangan degil please" pujuk Qimie. Pil-pil yang dihulur masih tidak disambut oleh Reen.

"Tak nakk emm" Reen menutup mukanya dengan selimut.

"Please, kalau tak maknanya Reen tak sayang Qimie,"gertak Qimie. Perlahan-lahan Reen menarik selimutnya.

"Ish suka ugut orang," keluh Reen. Pil yang dihulur dari tadi akhirnya disambut.

"Sweetheart, feeling better now?" Awish menyoal lembut.

"Emm little bit," jawab Isha. Suaranya masih serak.

"See, badan dah panas dah ni. Kalau demam macam mana? Ha nak degil lagi tak?" Awish mula mengomel macam mak-mak.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now