HSE31

2.4K 116 2
                                    

"Eva, let me explain everything," Mel memulakan perbicaraan.

"First of all, aku nak mintak maaf. Sebab aku yang suruh Ily rahsiakan semua ni," sambung Mel.

"Kau tahu tak, lagi sakit kalau aku tahu sendiri," ujar Eva kecewa.

"Shut up, bagi Mel explain dulu," sampuk Reen.

"Thanks Reen,"

"Kalau kau nak tahu, kau memang anak angkat tapi ape yang kau nak bonda dengan ayahanda kau bagi je,"

"Dorang sayang kau same je dorang sayang aku, takde kurang takde lebih," sampuk Ily.

"Kalau kau nak tahu, syarikat dorang tu. Bonda dengan ayahanda dah asing-asing kan. Aku dapat bonda punye, kau dapat ayahanda punye. Fair kan?" sambung Ily.

"Ily,"

"Yes," sahut Ily.

"Aku mintak maaf, aku tak sangka aku fikir negative aje kat kau," Eva meminta ampun.

"Sokay, salah aku gak sebab tak bagitahu kau,"

"Dah habis scene dah?" tegur tok daddy dari belakang.

"Tok daddy," sapa Roses serentak.

"Hahahhha ingat nak sambung lagi," perli tok mummy.

"Harini pegi cari baju nikah" arah tok daddy.

"Ha kenapa?" tanya Ifa.

"Tetibe je ni kenapee," sambung Eris.

"Kamu semua kan dah nak nikah hujung minggu ni"

"So Isha takyah beli lagi kan?" tanya Isha.

"Sebab kitorang punya lambat sikit" kata Reen.

"Takde-takde beli jugak,kan senang kalau semua beli sekali" sampuk Tok mummy.

"Ala malas la" jawab Mel.

"Biar la adik settle dulu" kata Eva.

"Aku penat lagi ni" gumam Reen perlahan.

"Beli baju nikah and pilih sekali baju untuk reception" arah tok mummy.

"What? Reception?" kata Isha terkejut.

"I don't want reception tok mummy. Full stop" bangkang Mel.

"Ah takde cari jugak" balas tok mummy.

"Ha nak kene Puan Sri Edrienne Tan masuk campur baru dengar kata" seloroh tok daddy.

"Tok mummy nak kitorang pakai colour ape nanti time nikah dengan reception?" tanya Ifa

"Time nikah semua wajib colour putih atau campur la colour pape, putih wajib ada,tudung pon kene pakai"perli tok mummy

"What kene pakai tudung ke?" rungut Leen

"Nikah wajib pakai kalau reception ikut suka,lagi afdal pakai la" perli tok daddy pulak

"Reception korang pilih la ikut tunang korang bincang sekali jangan gado je" perli tok mummy lagi

"Reception bila?" tanya Eris.

"Lepas korang habis SPM maybe dalam bulan 12" jawab tok mummy.

"Dan pelajar GI akan dijemput jugak" tambah tok daddy.

"What?" jerit Roses terkejut.

"Kenapa nak jemput diorang? Malu la" monyok Eva.

"Sebab perkahwinan kena disebarkan biar orang tau kamu tu isteri orang tak bole dikacau" terang tok daddy.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now