HSE39

2.1K 110 1
                                    

"Sayang.."panggil Mummy Elly lalu memeluk Mel yang lemah.Tenang hatinya melihat kepulangan kakak-kakak Roses.

"Ed, thank you selamatkan anak mummy dengan daddy," ujar Daddy Alex lembut.

"No thanks,uncle. Semua ni kita orang buat sama-sama. Lagi pun dia orang bakal tanggungjawab kita orang jugak kan," Ed menjawab.

"No uncle-uncle.Just call me daddy Ed," Daddy Alex mengingatkan Ed.

"So nikah bile?" tanya tok papa tiba- tiba.

"Lepas diorang okay, we proceed our plan" kata tok daddy.

"Diorang dah berani sentuh princess kite semua lebih lebih, so percepatkan pernikahan kakak- kakak" kata Tengku Adam. Daddy yang lain mengangguk mengiakan.

"Ha tok daddy nak sponsor tiket flight" sampuk tok mummy teruja membuatkan semua muka bersinar mendengar.

"For your honeymoon" terus muka masing-masing masam balik.

"Whatever janji pegi mane-mane jauh dari setan-setan tu. Aku stress la duduk terperuk kat Malaysia ni hadap masalah" luah Reen.

"Yedo!Pike aku robot ke nak hadap bala serentak," Isha yang lemah, bersuara.

"Nak pegi mane?" tanya Ily kebudakan dengan mata honeydew bersinar-sinar.

"Turkey?"

"Milan,Paris,New york?"

"Italy?" Semua sibuk meneka destinasi mane akan dituju.

"Spain" jawab tok papa ringkas sebelum masing masing melalut jauh.

"OMG!Spain?" jerit Mel dan Ed serentak. Seronok sangat dia orang dengar cadangan tok papa tu.

"I cant believe this" ulang Mel berkali-kali sambil menggeleng kepala banyak kali.

"Bola,Cristiano Ronaldo,my idol" Ed mula membayangkan macam-macam.

"Why Spain?" jerit Eris tak puas hati dan sekaligus menghancurkan bayangan Mel dan Ed yang dah tersasar jauh.

"Why not Milan, Paris, New York. It's fashion country guys" terang Eris bersungguh sungguh.

"Nanti you sibuk dengan fashion you. I ni nak campak mana baby?" Wiz menyoal. Sengaja nak bagi Eris rasa bersalah.

"Kau tak payah beria sangat bole tak" perli Ifa saje nak mengundang marah si betina make up tu.

"Ish biarla. Semua jealous en" marah Eris. Mata nya dijuling ke atas.

"Nak pegi Turkey" kata Ifa. Kalini dia bertukar menjadi manja, dengan mata blink blink dia.

"Sekarang die yang macam budak budak" perli Eris balik.

"Tok daddy Turkey please"ulang Ifa meminta lagi.

"Discussion end up in here, Spain" kata tok mummy tegas.

"Lagi satuuu.." nada sengaja dileretkan tok daddy.

"Cepatla tok daddy,berdebar ni" kata Isha tak sabar.

"Daddy Richard.."dileretkan lagi.

Mel dah menongkat dagunya menunggu jawapan dari tok daddy.

"Daddy Richard?" Eva pulak menyampuk.

"Daddy Richard nak sambut majlis perkahwinan kamu semua kat sane" terang tok daddy.

"Party?"tanya Leen.

"Yup"

"Seriously?"

"I can't believe it, babe"

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now