HSE52

2.1K 103 3
                                    

Suasana di dalam private jet jelas sunyi sepi kerana masing-masing sibuk melayan perasaan rindu.

"Lama lagi ke nak sampai?" tanya Reen dengan suara serak basah baru bangun tidur sambil menggosok mata.

Isha dan Mel sememangnya sedang tenang beradu sambil berlawan-lawan dengkur.

"Around 2 hours" Mia maklumkan kepada Reen.

"Nanti kejutkan eh" pinta Reen sambil meregangkan otot, tidak sampai beberapa saat dia hanyut ke alam mimpi.

Tinggallah Eva keseorangan. Tiba-tiba desk terpancar muka daddy Richard call.

"Ciou, daddy. Come stai?" sapa Eva mesra.

"Bene,grazie.Etu?" tanya daddy Richard pula.

"Bene, grazie" ucap Eva lembut.

"Where's another?" tanya daddy Richard sambil kepalanya terjenguk-jenguk mencari.

"Guess what? as usual" balas Eva sambil gelak-gelak.

"Oh, I got it, sleep right?" tawa daddy Richard bersama Eva.

"Hahaha that's true" kata Eva lalu memandang wajah Mel, Isha dan Reen dengan sayu.

"Daddy, bila benda ni nak habis?" tanya Eva dengan nada sayu.

"Soon tesoro, I promise soon" janji daddy Richard sambil memandang sayu wajah 4 orang anak angkatnya.

"Buonasera daddy" ucap Eva untuk menamatkan panggilan.

"Buonasera tesoro" balas daddy Richard dan Eva terus menekan button end call.

Tiba-tiba Mel bangun dengan menguap besar.

"Eva, kau cakap dengan sape tadi?" tanya Mel dengan suara serak basah dalam keadaaan masih mamai lagi.

"Takda sape la, dah pegi tido. Nanti kalau dah sampai aku kejut okay" kata Eva untuk menghalau Mel secara halus.

"Okay, are you sure, Eva?" tanya Mel lagi, dia masih tidak berpuas hati apabila soalannya masih tidak terjawab oleh Eva.

"Sure"jawab Eva malas.

Eva memandang langit yang dipenuhi dengan bintang-bintang berkeliapan.  'Draky tengah buat apa la sekarang?' 'Apahal aku fikir pasal dia ni pulak?'

Beberapa saat kemudian, Mel kembali tertidur. Dia memerhatikan Isha yang tidur dengan baju terselak nampak perut, si Reen mulutnya ternganga luas dan Mel dengan dengkuran halus kian kedengaran.

'Hm, nampak la semua orang penat dengan apa yang terjadi, conflicts, orang-orang yang kami sayang pergi, husband curang huhu, tapi betul ke DK curang?' bisik hati kecil Eva.

"Buonasera everyone" ucap Eva perlahan dan dia pon tidur sekali.

After 2 hours..

"Wake up, wake up, wake up" jerit Mia kuat dari corong speaker jet.

Mel, Isha, Reen dan Eva bangun serentak dengan rambut serabai.

"We arrive now, Mia?" tanya Eva mamai dengan suara bangun tido.

"Yeah, we arrive safely" balas Mia sopan.

"That's good to hear that we arrive safely but I want to go to the toilet, please" kata Reen gelabah dengan suara tertahan-tahan dengan kaki mengepit.

"There's the toilet" sampuk Mia dari speaker jet.

"Thank you, Mia" kata Reen sambil berlari ke arah tandas sebab tak tahan.

"Nak join" kata Isha keanak-anakan lalu membontoti Reen ke tandas.

"Ah takde, bagi aku masuk dulu" bantah Reen. Semamangnya pundi kencing dia dah nak meletop oi!

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now