"Kenapa Eva tanak balik" tanya Mel sayu.
"Nanti dia balik la tu" kata Isha untuk menenangkan Mel.
"Aku rindu dia yang dulu," rintih Mel.
"Bilik aku sunyi takde dia," kata Ily tetibe dari belakang. Mel dengan Isha just diam je tak tau nak cakap apa-apa dah.
"Aku takleh hidup tanpa dia, aku sayang dia" kata Ily lalu memeluk Mel dan Isha.
"Takpela nanti kite pujuk dia. Kite explain yang semua ni salah faham je," kata Isha lalu membalas pelukan Ily.
"Aku sayang korang sangat-sangat," kata Mel lalu memejamkan mata mengingatkan balik time dorang happy berlapan.
"Petang ni pergi ioi jom, main skate" kata Isha untuk menghilangkan kesedihan mereka berdua lagi-lagi Ily.
"Ha okay, malam uh pergi port biase aku tau. Race hehehee," sengih Mel.
"Ha bole tapi kitorang tengok kau race dari bukit jela tau. Nampak kau beraksi camne en," sahut Eris dari belakang.
"Oh okay. Nanti aku dah habis race, aku datang kat korang," kata Mel teruja.
"Eris! Kau pergi mandi sekarang, kang berebut nak mandi lak memang aku sepak masuk kubur" arah Mel.
"Kang aku tak mandi kau bebel," tambah Mel.
"Okay boss," kata Eris lalu berlalu masuk ke dalam bilik mandi.
"Ily, suruh Leen dengan Reen siap. Dorang tu dari tadi kat bilik je, tengah westling ke chat pakwe tu," usik Mel.
"Dari tadi aku dengar dorang memekak, westling la tu," kata Isha lalu menepuk dahinya
"Perangai, nanti kang dua-dua pening sampai masuk hospital menyusahkan orang je," kata Mel lalu gelak terbahak-bahak.
Roses semua mempersiapkan diri, bukan senang nak keluar dengan Roses. Lagipun dorang penat sangat, and now time to they rest their mind.
"Harini naik dua kereta jela, nanti kang susah nak cari parking," cadang Reen.
"Haah kan? Kau tu dah la malas nak cari parking," kata Ily.
"Dah jom gerak,"
"Tapi Eva...?"
"No, now you must forget her for a moment," kata Ifa lalu menarik tangan Ily masuk ke dalam kereta. Dua kereta Lamborghini meluncur di atas jalan raya dengan laju. Nasib jalan lengang.
"Huh nasib baik tak ramai orang, senang je jumpe parking," kata Eris.
"Jom main skate! Rindu zaman kegemilangan aku dulu asik main skate je," kata Isha yang tak sabar dah lame tak jejak kaki kat dunia dia tu, dah berape week kot tak pegi.
**🥀**
Sampai sahaja di ioi Roses terus menuju ke starbuck dulu. Lepak la dulu babe!
"Weh aku tanak main ice skate la" kata Leen time diorang rancak bersembang.
"Asal?" tanya Isha
"Aku nak tengok wayang" balas Leen.
"Aku teman" pelawa Reen. Takut sangat adik dia sesat.
"Ha aku pon nak shopping make up" sampuk Eris.
"Nak ikut!! Aku nak beli perfume" pinta Ily
"Jom,aku nak menambah koleksi headphone aku" ajak Ifa. Habis la hantu shopping 3 ekor tu dah keluar!
"Ha korang buat la pape korang nak, yang pastinya aku nak main ice skate gak" kata Isha teruja.
"Aku teman kau" Mel cakap dengan Isha
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Roman pour AdolescentsBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...