"Warghh malasnya, gue nak pegi sekolah" Ifa mengeluh malas di atas katil.
"Oi tuan puteri baru reti bangun ke" sindir Emir.
"Diamlah" kata Ifa dingin. Roses semua terkesan dengan kejadian yang menimpa orang-orang yang mereka sayang.
"Kalau tak sebab mummy Elly suruh pegi sekolah, memang taklah aku nak pegi" rungut Ifa sendirian.
Suasana di meja makan masih senyap seperti 2 hari yang lalu
"Krik, krik, krik, krik" Arel cuba membuat lawak hambar yang sememangnya tidak menjadi.
"Woii Arel diamlah" marah Esyad kerana Roses masih murung akibat peristiwa tersebut.
"Nape la parent kite suruh pegi school? Kepala aku da la tengah serabut ni" bebel Reen sambil mulutnya menyumbat nasi goreng tomyam made by Isha.
"Reda jela, lagipon kite da lame cuti" tambah Qimie setelah mendengar bicara Reen.
"Dengan nikah, honeymoon, masalah tak gune ni" rungut Isha serabut.
"Hey sweetheart, takdir Allah dah susun cantik, trust him" Awish memberikan kata-kata semangat kat Isha sambil mengusap kepala Isha perlahan.
"Jom gerak" kata Eva lalu bangun dari meja makan.
----
"Lame nya holiday hm" perli Amanda setelah lihat kelibat Roses turun di kereta hubby masing-masing.
"Yela diorang kan baru lepas nikah, kene la honeymoon" sambung Thia dengan tangan asik menepek bedak ke muka plastik miliknya yang sememangnya hodoh lagi dari katak.
"Kenapa diorang diam ni dah bisu ke?" kata Zafyra sinis. Tidak puas hati kerana Roses hanya diam dan membuat poker face.
"Korang lupe ke headmaster kite kan da mati" jawab Irina sinis.
"Shut up your fucking mouth" muncul Ed dari arah tempat park motor, yup harini dia dengan Mel naik superbike, nak lepaskan geram masing-masing.
"Salam takziah dari kami semua" kata Amanda sinis lagi pedas.
"Tak ikhlas tu tak payah cakap la" marah Arel, tangan nya sudah menggigil menahan amarah yang teramat.
"Do I care huh" kata Thia sinis sambil roll eyes.
"Roses kenapa diam?" marah Zafyra tak puas hati sebab Roses semua diam, DK yang backup diorang.
"Childish" kata Esyad sambil membuat muka bosan.
"Terserlah kebodohan kacau orang pagi-pagi" maki Qimie. Mood die ternganggu sebab Reen diam je, malam tadi dah la tak dapat habuan!
"Kelas kite kat mane eh" tanya Eris dengan muka blur yang memang tak bole sorok lagi.
"Baru sebulan tak pegi GI dah lupe, hahahahah" Wiz bantai gelak tak ingat dunia, saje nak gembirakan hati Eris yang sedang berduka.
"Spm bro, spm"gurau Emir saje nak ingatkan.DK tak tau Roses tak payah ambik spm sebab diorang dari luar negara jadi Roses ambik exam kat school diorang dulu.
**🌻**
"Kak Victoria bagi" seorang junior menghulur kertas.
"Hah?" Ed pelik dah.Ape kejadah Mel nak bagi surat bagai ni gile ke ape? mood giler die datang, kat bilik sebelah pon sibuk nak call.
"Tah"junior itu berlalu pergi.
"Macam-macam la wife aku ni, layankan jela" sengih Ed sambil membuka note yang diberikan Mel dengan senyuman.
YOU ARE READING
Hot Stuff Enemy (C)
Novela JuvenilBlackRoses? Semuanya cucu Tan Sri Dennis Franz tetapi mereka tiada pertalian darah. Hanya disebabkan keluarga mereka mempunyai hubungan bussines, mereka menjadi cucu angkat Tan Sri Dennis Franz. Dapatkah mereka setia berlapan hingga ke akhirnya? Gad...