HSE36

2.1K 102 2
                                    

"Reen! Mane spaghetti aglio olio," tanya Eva kelam kabut

"Ni, dah nak siap dah" jawap Reen. Habis kecoh villa dibuatkan. Bila speaker bergabung memang mampuih la, belum masuk si Ily lagi. Memang dengar elektrik bersambung-sambung nanti. Okayy, author merepek.

"Isha! Mana nasi goreng tomyam kau" tanya Mel tetibe yang dah bawak cookies kesayangan dia tu.

"Aku lupe siot nak masak, jap-jap on the way," Isha mengambil bahan-bahan untuk masak nasi goreng dalam fridge.

"Kek?" tanya Mel. Kalau bole, semua bende dia nak tanya.

"Kau buta ke kat atas tu. Tulaa berebut oven dengan aku lagi" bebel Isha, mane taknye ade banyak oven, oven satu tu jugak yang dia nak gune.

"Em, ape lagi?" tanya Mel blur.

"Air mana? Takkan la takde air, mati tercekik nanti dorang tu" tanya Isha.

"Woi Eva! Kau buat ape tengok drama lagi, takyah tengok drama sangat. Kau je drama queen" perli Mel.

"Pegi buat air pelik kau tu" sambung Mel.

"Chill lah. Air aku dah siap EMPAT jug dalam fridge," sahut Eva. Sengaja ditekankan perkataan empat.

"Good job! Sekarang tinggal nasi goreng je en?" Reen meneliti senarai menu yang ditulis Isha tadi.

"Kau lupa satu lagi" Eva tepuk dahi sendiri.

"Apa dia?" serentak Mel, Isha dan Reen menyoal. Nampak sangat gelabah dia orang tu.

"Kemas dapur guys," jawab Eva sambil memerhati keadaan dapur yang macam kena pecah masuk perompak.

Berterabur tepung bagai atas lantai. Sinki tak payah cakap, semua berlonggok kat situ. Satu pun tak basuh.

"Nanti kalau sempat kita kemas. Kalau tak, tunggu DK balik baru settle," Mel dah malas nak fikir dah.

Pagi tadi lepas subuh terus kemas bilik masing-masing. Ruang tamu yang penuh dengan snek malam tadi, dia orang dah kemas.

"Haaa nasi goreng by Ku Aufa Qelisha ready!" sampai ke telinga Isha tersenyum.

"Weh tak sabar nya dia orang nak datang," kata Reen teruja.

"Ye weh. Aku tak pernah rasa rindu gila macam ni au," Isha teringatkan Ifa yang tak pernah berjauhan dengan dia.

"Next time lepas kita kahwin? Dengan tuition berlambak, SPM nak dekat, musuh berlambak tak nak mati-mati. Haihhh" keluh Mel. Susah jugak jadi mafia dalam usia muda ni.

Ponnn!

"Woi dah sampai woi!" sergah Mel teruja.

"Ye Mel tau. Dah macam monyet sumbang aku tengok kau," tebak Isha lalu melepaskan tawanya.

"Eleh nanti tengokla kau," perli Mel. Dia terus membuka pintu utama.

"Surprise!!!" jerit Eris, Leen, Ifa dan Ily. Excited teruk dia orang menjerit.

"Weh? Korang datang?" soal Eva acah-acah terkejut. Drama start...

"Wahh adik aku dah balik," Isha memeluk Ifa.

"Asal tak bagi tahu do. Boleh lah aku beli apa-apa," tipu Mel lalu mengajak Eris masuk.

"Kau mesti rindu aku en," Reen tersenyum lebar.

"Eh, laki korang tak ajak masuk dulu ke?"soal Mel. Dia memanggil DK masuk.

"Apesal fiancé korang pon ade ni?" soal Leen pelik.

"Eh Leen, kau dengan Ily pergi dapur jap. Ambikkan buah aku beli tadi," arah Eva selamba.

"Haa pergi laa. Dah potong dah tadi," suruh Isha pula.

Hot Stuff Enemy (C)Where stories live. Discover now