#16

952 55 2
                                    

Ø Avalynne point of view.

'Hey,' zei ik met een lichte glimlach tegen Skylar. Ik sloeg mijn armen even om haar heen en trok haar zo mee naar binnen. Ik was blij dat ze nu hier was, want ik had iemand nodig om mee te praten en op dit moment ging dat toch echt het beste met mijn beste vriendin. Ze wist dat ik met Leo praatte en ze begreep me, want zij praatte met Dominic. Al was zij natuurlijk niet verliefd op hem, ze had Jay. Al wist ik ook helemaal niet of ik verliefd was op Leo. Kon dat eigenlijk wel? Verliefd worden op een plaatje? Dat niet, maar wel op de woorden die hij naar me stuurde. Hij klonk zo lief en ik wilde echt dat hij gewoon hier was, zodat ik hem kon knuffelen en echt met hem kon praten. Ik vroeg me af hoe zijn stem klonk.

'Ava, je mag nu wel los laten hoor,' zei Skylar lachend, waardoor ik haar beschaamd los liet. Ik deed de deur dicht en keek toe hoe ze haar jas uitdeed en haar tas op de grond legde. Ik zuchtte zachtjes toen ze haar mobiel pakte en liep voor haar uit naar de keuken. Op dit moment had ik héél erg veel behoefte aan een grote reep chocolade, of iets anders. Iets wat ik in ieder geval kon eten, want ik had gewoon troost nodig. Ik had het zo goed als verpest bij Leo. We waren gewoon vrienden, maar hoe had ik ook kunnen denken dat we meer zouden kunnen worden dan dat? We zaten duizenden kilometers uit elkaar en als hij echt zo knap was als op die foto, dan had hij vast genoeg meisjes achter zich aan lopen? Wat moest hij dan met iemand uit Oxford?

'Ik heb chocolade nodig,' mompelde ik, terwijl ik op mijn tenen ging staan om één van de kastjes te openen. Skylar drukte zichzelf op het aanrecht en knikte. 'Me too.'

'Was het niet leuk met Jay?' vroeg ik verbaasd, terwijl ik de reep uit de kast haalde. Ik brak hem doormidden en gaf Skyler maar één van de twee delen. Ze hoefde het niet helemaal op te eten, maar ik had gewoon hele erge honger. Ik had ook al sinds de middag niet meer gegeten, dus zo gek was dat niet meer.

'Jawel...' Ze haalde haar schouders op en brak een blokje af van de chocolade, waarna ze die in haar mond stopte.

'Maar?' Ik trok mijn wenkbrauwen op en trok haar van het aanrecht af, zodat ik haar mee kon nemen naar mijn slaapkamer. Daar konden we tenminste zitten en kon ik mijn muziek aan doen. Ik sloot de deur achter me toen we eenmaal in mijn kamer waren en legde de chocolade aan de kant. Ik liep naar mijn radio en legde de cd van 5 Seconds of summer erin. Ik had op dit moment gewoon zin in muziek met heel wat elektrische gitaren en niet in allerlei zoetsappige liefdesliedjes op de piano, dan moest ik alleen maar denken aan Leo en dat zou niet heel erg veel helpen.

Skylar was ondertussen al op mijn bed gaan zitten en ik ging naast haar zitten. 'Wat is er gebeurd?'

'Niets, hij deed gewoon vervelend nadat we een hele leuke middag hebben gehad.' Ze haalde wat onverschillig haar schouders op en leunde tegen me aan. Ik zuchtte en sloeg op mijn beurt mijn armen goed rond haar heen. Ik vond het niet leuk als ze zich zo voelde en al helemaal niet als Jay daar voor zorgde. Op sommige momenten waren ze echt een leuk stel, maar op andere momenten konden ze zo raar doen. Jay leek sommige dingen gewoon niet te snappen.

'Maar wat er is er met jou aan de hand? Je hebt je nog niet eens omgekleed, je haar ziet er niet uit en je grijpt naar de chocolade. Dat betekend niet veel goeds,' zei ze met een zorgelijke blik in haar ogen. Ik ging met mijn handen door mijn krullen en kreunde gefrustreerd, waarna ik me op mijn bed liet vallen. 'Ik heb het verprutst bij Leo.' Ik pakte mijn mobiel en opende het gesprek met Leo, zodat ze het kon lezen. Ik gaf hem aan haar en draaide me op mijn zij. Ik pakte één van de kussens en trok die dicht tegen me aan.

Zo nu en dan keek ik op naar Skylar, om te zien wat ze dacht. Ik hoorde haar heel even grinniken, maar ik vond er weinig grappigs aan. Er was helemaal niks leuks aan dat stomme gesprek. Op een gegeven moment maakte ze zelfs een piepgeluidje, alsof ze iets heel erg lief vond. Waarschijnlijk het stukje met de knuffels en het kusje op mijn wang, maar daar klopte toch ook helemaal niets van? Als we goede vrienden waren, dan hoefde hij me toch ook geen kusje te geven?

End Up Here 》Irwin & HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu