'I love you and you're mine'
2 TAHUN KEMUDIAN...KLIK ! KLIK !
FLASH kamera mula menyinari ruang lobi syarikat Mentari Holding's. Wartawan menangkap gambar Hail yang duduk di atas sofa.
Hail membuka kaca mata hitamnya lalu diletakkan di atas meja. Butang pada kotnya juga dibuka sama.
Hail duduk dengan penuh gaya dan penuh kekacakan yang dia tampilkan buat wartawan di hadapannya.
Setiap masa pasti cerita yang berkaitan tentangnya akan tular di media sosial dan majalah-majalah ternama.
Siapa tidak kenal Hail Nazri pemilik syarikat Mentari Holding's yang kini semakin mara. Bekerja dengan cekap dan berkualiti adalah prinsip pegangannya.
Sebab itu Mentari Holding's mudah untuk mendapatkan tender projek yang besar dan sangat lumayan oleh kerana tenaga kerja yang diberikan sungguh cekap serta penuh dedikasi.
Mentari Holding's merupakan syarikat pemegang saham dan mempunyai share yang paling banyak di Kuala Lumpur. Bukan sahaja di dalam negara malah di luar negara juga.
Syarikat itu juga telah berjaya melaksanakan banyak projek yang berharga jutaan ringgit dengan jayanya.
"Encik Hail, boleh saya tahu perkembangan projek yang baru di Singapura ?" soalan pertama yang diajukan oleh seorang wartawan lelaki.
"Ouh projek itu akan dilaksanakan dalam masa yang terdekat ni. Saya dan client wakil dari Singapura telah membincangkan hal itu pada bulan lepas," terang Hail dengan jelas.
Semua wartawan mencatat info dan maklumat di dalam buku nota mereka. Ada di antara mereka yang masih menangkap gambar Hail untuk dijadikan sebagai bukti tajuk utama bagi isu yang bakal mereka kemukakan di majalah dan juga di laman sosial.
"Sebelum itu, kami masih lagi rasa ingin tahu tentang tunang Encik Hail. Saya rasa Encik Hail sudah lama bertunang takkan tiada khabar angin untuk naik ke jinjang pelamin pula so boleh Encik Hail berikan komen tentang itu ?" satu lagi soalan yang dikemukakan oleh wartawan wanita yang bertudung pula.
Soalan yang diajukan itu melibatkan hal peribadinya. Hail mula rasa tidak selesa.
"Betul tu, ada ura-ura mengatakan Encik Hail bertunang dengan gadis yang merupakan instafamous di Instagram tapi tiada pun gambar atau pun cerita tentang tunang Encik Hail ke Encik Hail sengaja tidak mahu identiti gadis itu diketahui ?"
Satu soalan padu diberikan lagi. Wartawan yang lain bersiap sedia dengan kamera mereka masing-masing. Ada yang mengeluarkan handphone untuk merakam statement darinya.
Hail tidak senang duduk, dia cuba menyembunyikan riak gelisah dari wajahnya. Betul juga, ke mana perginya tunang Hail ? Rasanya mereka telah lama ditunangkan tapi takkan tiada khabar langsung bila mereka akan disatukan.
Keluarga dari kedua belah pihak juga senyap. Mereka tidak mengeluarkan apa-apa kata putus tentang Hail dan tunangnya yang ada hanyalah isu pelantikan jawatan sebagai pemilik syarikat Mentari Holding's yang baru.
YOU ARE READING
Kau Milikku ✔
Romance[COMPLETED] Cinta, cinta untuk dimiliki dan untuk dimartabatkan sebagai suatu yang bermakna dalam dua hati. Tapi cinta darinya sukar untuk difahami atau untuk dicintai. Pelbagai rasa dan pelbagai perasaan mula terbit di hati setiap kali teringatkann...