BAB 38

1.6K 44 1
                                    

'I love you and you're mine'


HAIL dan Razman melangkah keluar dari Mentari Holding's untuk mencari makan. Setiap kali waktu lunch, Razman mesti datang ke bilik Hail untuk mengajak lelaki itu keluar makan bersama. Tapi selalunya Hail yang keluar duit. Nak harap Razman belanja, hmm tunggu kiamat pun belum tentu dia nak belanja. Kedekut tahi hidung masin dia tu.

Mereka berdua berjalan menuju ke tempat letak kereta. Hail tampak kacak dengan kaca mata hitamnya. Si Razman pula biasa-biasa je tak handsome mana pun dia tu. Razman sorang je perasan yang dia tu handsome. Eii geli !

"Hail."

Razman dan Hail menoleh serentak ke arah si pemanggil. Riak wajah mereka berubah, aduh perempuan ni lagi.

"Hey Cik Najwa, you buat apa dekat sini ?" sapa Razman teruja.

"Shut up you ! I nak cakap dengan Hail, bukan dengan you," balas Najwa mendatar.

Razman buat-buat macam takut. Ya Allah garangnya, luruh jantung sis ! Kau ingat aku nak bercakap dengan kau ke sundal. Dahlah tak cantik hodoh pula tu maki Razman dalam hati.

Hail hanya memandang Najwa tanpa perasaan. Kedua belah tangannya elok terletak di dalam kocek seluar. Kaca mata hitamnya dinaikkan ke atas.

"Cepat kau nak cakap apa ?" soal Hail.

Razman yang berada di situ rasa kagum melihat Hail. Oh my gosh abang idola kita !

"You nak tunggu apa lagi Hail ? Bila you nak kotakan janji you untuk kahwin dengan I ! You kena bertanggungjawab dengan apa yang dah jadi antara kita," ujar Najwa.

"Kahwin ? Siapa kata aku nak kahwin dengan kau ? Siapa kata aku nak bertanggungjawab atas perbuatan yang aku sendiri tak buat atau lebih tepat perangkap."

Najwa mengetap giginya kuat. Kata-kata lelaki itu cukup sinis membuatkan hatinya sakit. Najwa menikam anak mata Hail tajam.

"You jangan nak bergurau Hail. Parents I dah bising tau tak, takkan you nak tunggu perut I ni buncit baru you nak bertanggungjawab ! You sedar tak yang kita ni dah kena tangkap basah, you dah tidur dengan I Hail !"

Hail tersenyum sinis. Razman melemparkan muka yang jelek, eii acah nak mengandung konon. Kau nak mengandung apa, tahi ? Lawak betul si Najwa ni.

"Aku nak tengok perut kau tu buncit ke tidak. Jangan nak mengarutlah Najwa. Aku tahu ni semua rancangan kau, orang nampak aku yang salah sebab aku takda bukti. Tapi aku akan pastikan kau jatuh tersungkur dengan apa yang kau dah buat. Kau dah ganggu kebahagiaan aku, kau dah buat isteri aku bencikan aku !" balas Hail.

Najwa meneguk liur. Rasa tergugat jiwanya apabila Hail berkata sedemikian. Dia dah tahu ke ini semua rancangan aku ?

"Sudahlah Najwa. Aku malas nak layan kau. Lebih baik kau balik daripada kau memekak macam orang gila dekat sini. Kau tunggu je lah apa yang bakal jadi nanti, yang penting aku takkan kahwin dengan kau."

"Sorry ye Cik Najwa, kitorang nak pergi dating so excuse us," tambah Razman.

Razman dan Hail masuk ke dalam kereta. Kereta BMW M4 Coupe' berwarna merah itu berlalu pergi meninggalkan Najwa sendiri.

Kau Milikku ✔Where stories live. Discover now