"Arago,saya mengandung"
PFFT!!
Tersembur terus air di dalam mulut Arago apabila mendengar.Selamat tiada sesiapa di tempat semburan airnya.
Mereka berdua ada dalam sebuah kafe yang terkenal,sedang dating.
"Urh.....apa Mimi kata tadi...?",soal Arago,mengelap mulutnya.
"Saya mengandung",ulang Mimi.
Nak terjatuh rahang Arago mendengar apa Mimi katakan.
"Mimi...jangan nak bergurau....saya tak pernah langsung lakukan apa-apa pada kau...",kata Arago.
"Saya mengandung,2 bulan"
KBAM!!
Bagaikan disambar petir,Arago kaku.Mimi masih dengan wajah yang tenang.
"Wait,wait.....macam mana pula Mimi boleh mengandung ni....?Saya memang tak pernah lakukan apa-apa kecuali cium bibir sahaja...",kata Arago,cemas.
Mimi mengalihkan pandangannya ke arah lain.Tangan gadis itu diletakkan pada mulutnya.
Air mata dapat dilihat pada mata miliknya.
Makin cemas Arago dibuatnya.
"Memang kau tak pernah lakukan apa-apa....Saya mengandung anak orang lain....3 bulan lepas,seorang lelaki cukik saya dan...."
Air mata Mimi mengalir pada pipinya yang putih itu.
"Ergh...!",tergamam Arago.
Dia dapat rasakan,yang Mimi bukan berlakon!!
"Siapa lelaki tu?!",soal Arago,geram.
Kurang ajar kau!Kau berani lakukan benda terkutuk pada milady aku!
Fikir Arago.
Mimi memandang ke arah Arago.
"Lelaki tu....saya dah bunuh..tetapi,saya mengandungkan anak dia....Arago,adakah kau masih cintakan saya...even what happen to me now....?"
Soal Mimi,yang masih mengalirkan air mata.
Dalam pandangan mata Arago,Mimi seolah kucing yang membulatkan mata mereka,untuk minta makanan atau dibawa pulang.
Arago berdehem,sebelum membuka mulut.
"Mestilah saya masih cintakan kamu.Kan saya pernah cakap,saya akan terima segala yang berkaitan dengan kamu",kata Arago,menyentuh pipi kiri Mimi dengan lembut.
Lelaki itu melemparkan senyuman manis untuk Mimi.
Mimi tersenyum gembira.Dia memegang tangan Arago yang menyentuh pipinya.
"You really is the sweetest guy i ever know",kata Mimi.
Selepas itu,Mimi mengelap air matanya.
'Haish....dia baru 10 tahun...takkan nak kahwin semuda tu?'
Fikir Arago.
"Urm...Arago"
Arago mendongak kepala,memandang ke arah Mimi.
"Ya?"
"Urm...tentang saya mengandung tu dan kena rogol dengan seorang lelaki itu...Ianya satu penipuan.Maafkan saya"
Ternganga Arago mendengar apa Mimi katakan.
Mimi pula mengangkat kedua tangannya hingga paras bahu.Dia rasa sangat bersalah.
"Maafkan saya....tapi Sara dan Sha beritahu,itu cara untuk tahu sama ada Arago masih akan cinta saya atau tak jika apa yang saya cakap itu terjadi betul-betul",kata Mimi.
Arago menutup mulutnya semula.Empat sesiku muncul atas kepalanya.
'Sara....apa benda kau ajar pada kawan kau sendiri,hah?Dan Sha...kalau nak prank orang pun,agak-agaklah....'
Di bawah meja,Arago sedang mengepal penumbuknya,sampai urat-urat timbul.
Kalau dua minah itu ada dekat sini jer,dia rasa nak belasah jer mereka.Tapi pasti takkan dapat,sebab mereka dua tu lincah.
"Ahaha....Mimi nampak macam tak percayakan cinta saya jer",kata Arago,bersama senyuman.
Mimi terkejut.
"Eh?T...tak!Bukan tak percaya...!Ianya cuma....urgh....!"
Mimi kehilangan kata-kata.Wajah gadis itu cemas,dengan mukanya merah.Tangannya asyik buat banyak pergerakkan.
Arago tersenyum gembira melihat wajah Mimi.
'Comel'
Itu yang terlintas di wajahnya.
Dari jauh,Sha sedang menahan ketawanya meletus,dengan wajahnya ditekup pada permukaan meja dan mengetuk-getuk meja.
Sara pula tersenyum gembira,dengan ketawa kecil.
Mereka berdua ada dalam kafe yang sama dengan Arago dan Mimi.
'Mimi,Mimi....tak sangka kau betul-betul lakukan apa yang kami beritahu.Kalau Mimi buat macam tu ketika dalam pangkalan organisasi,rasanya teruk kau akan dikerjakan oleh Tenshi'
Fikir Sara.
"Tak kisahlah,Mimi....ianya hanya ujian,sahaja kan?Ujian yang hampir buat saya dapat serangan jantung",kata Arago.
Mimi menunduk wajahnya.Dia memang rasa malu sangat dengan apa dia katakan sebelum ni.
Aduh....Mimi,kenapalah kau dengar cakap minah dua ekor tu?
Sepotong kek coklat di hadapan Mimi yang tinggal sedikit menjadi tumpuan Arago.Gadis tu masih menunduk wajahnya.
Arago melepaskan keluhan.Garfu diambil lalu mencucuk sisa kek coklat tersebut.
"Mimi,pandang wajah saya",kata Arago.
Mimi terus dongak kepalanya,memandang ke arah Arago.
Membulat terus matanya apabila Arago menarik kepalanya,dekatkan wajah mereka berdua.
Bibirnya dikucup oleh Arago.Sha yang nampak perkara tersebut,terus menangkap gambar dengan berulang kali.
Sara pula ketawa kecil.
Setelah beberapa saat,Arago menjauhkan bibirnya dengan bibir Mimi.
Gadis itu memegang mulutnya dengan wajah yang memerah habis.
"Hmph.Kek coklat itu memang sedap.Tapi ianya lebih sedap,bila saya suap guna mulut,kan?",soal Arago.
Mimi mengetap gigi,dia malu.
Ya,Arago suap sisa kek coklat ke dalam mulutnya menggunakan mulut.
"Nak buat pun bertempatlah!Kalau Sara dan Sha nampak,pasti mereka tengah ketawa dan ambil gambar!",kata Mimi.
"Ahaha~",Arago ketawa gembira.
"Memang dah nampak pun",kata Sara dan Sha yang ada jauh dari meja mereka berdua.
Kalau Mimi dan Arago tahu Sara dan Sha intip mereka,mesti akan kejar terus minah dua ekor itu.
-----------------------------
Bangang tak si Sha dan Sara ni?Boleh pula mereka suruh Mimi tipu Arago yang dia mengandung😂😂😂Haduhai.....
YOU ARE READING
Second Love:Seven Princesses,Seven Spirits Of Elementals [C]
RandomBekas tujuh puteri kerajaan Alveon telah pun bangkitkan kuasa mereka.Keinginan mereka yang telah bangkitkan kuasa tersebut dan juga kerana kawan baik mereka,Mimi. Ketika mereka menjalankan satu misi,muncul seorang gadis.Gadis itu seperti mengetahui...