42⭐

797 43 12
                                    

Shawn pov:

Ik liep naar de auto en stapte in. Ik begon te racen naar Ivys appartement. Toen ik er eindelijk was kwam er net iemand uit de deur waardoor ik meteen kon doorlopen naar de lift. Ik drukte op het goede knopje en de lift vertrok. Waarom duurde het zolang? Toen ik boven kwam, belde ik meteen aan. Tori opende de deur en keek me met grote ogen aan. "Wat kom jij hier doen?" Siste ze. "Ik- euh", stotterde ik. Ze haalde een wenkbrauw op. "Wel, komt er nog iets van?" Ik knikte beduusd. Ik was onder de indruk van de toon die ze tegen me aansloeg. "Ik zou Ivy graag spreken." Kwam er stilletjes uit mijn mond. "Tuurlijk", Zei ze tot mijn verbazing, "maar eerst gaan wij eens een gesprekje hebben." Ik knikte. Alles zolang ik maar met Ivy kon praten.

Tori liep voor me naar binnen en ging zitten op de bank. Ik volgde haar voorbeeld. "Dus. Shawn." Ze pauzeerde even en sloeg haar armen voor haar borst. "Leg nu eens uit waarom Ivy hier huilend komt binnenlopen en twee minuten later bel jij aan." Ik slikte een keer en begon alles te vertellen van het interview. Tori luisterde aandachtig. Toen ik klaar was knikte ze nog een keer. "Ik begrijp het. Maar wat ik nog niet begrijp, is waarom je in hemelsnaam een relatie met Ivy hebt, haar vervolgens dumpt en dan met Sophie een begint!" Met ieder woord dat ze zei, werd ze wat bozer. Ik nam haar schouders vast. "Rustig. Ik zal alles van het begin uitleggen." Ze knikte. "Ja, dat zou goed zijn."

Ik begon te vertellen en gedurende mijn verhaal werden haar ogen groot. "De bitch." Fluisterde ze toen ik klaar was. Ze keek me aan. "Ga maar met Ivy praten. Je weet de weg." Ze lachte lief naar me. Ik knikte en wou opstaan, maar ze hield me tegen. "Sorry van daarjuist." "Het is ok, ik begrijp het wel." Ik stapte naar de kamer van Ivy en klopte op de deur. "Ga weg Tori." Hoorde ik snikkend van achter de deur komen. "Tori is hier niet. Ik ben het, Shawn. Mag ik binnenkomen?" Vroeg ik zacht. Het bleef even stil. "Ja, kom maar." Ik opende de deur en wat ik toen zag brak mijn hart. Ivy zat daar met een rooddoorlopen gezicht voor zich uit te staren. Ze veegde vlug nog een paar tranen af. Ze gebaarde dat ik mocht gaan zitten op haar bed. "Wat kom je doen?" Kwam er ietwat bot uit haar mond. Hier schrok ik wel van. Maar ze had volledig gelijk. Ik heb haar hart gebroken dus het is normaal dat ze zo doet.

"Wel, ga je nog iets zeggen? Want anders mag je meteen vertrekken." Ze wou zich omdraaien. "Wacht!" Zei ik, luider dan gedacht. "Ik zal alles uitleggen wat je wil weten." Hervatte ik mijn zin iets stiller. "Ok, begin dan maar bij Parijs." Ze keek me afwachtend aan. En zo vertelde ik voor de tweede keer vandaag mijn verhaal. Ze luisterde aandachtig en haar ogen werden groot. "Ben je serieus?" Vroeg ze. "Ja, zo serieus als ik maar kan zijn."

Ik zag haar nadenken. "Dus jij beweerd dat je nog steeds gevoelens voor me hebt en dat Sophie ons uit elkaar heeft gedreven." Ze keek me afwachtend aan. Aan haar houding kon ik zien dat ze het niet helemaal geloofde. "Ik kan het bewijzen." Zei ik en haalde mijn gsm boven. Ik scrolde door de gesprekken van Sophie en mij tot helemaal bovenaan en liet die aan Ivy zien. Haar ogen werden groot. "Het is dus toch waar." Fluisterde ze. Ik knikte. "Ik hou nog steeds van je Ivy. Daarom heb ik 'Never Be Alone' afgewerkt, omdat ik wou dat je dat liedje hoorde. Ik wou dat je daardoor wist dat ik nog steeds van je hou. Ze keek me geschokt aan. "Ik was dat al aan het denken. Maar ik wou het niet geloven. Ik heb het liedje maar één keer gehoord en toch heb ik weken liggen huilen." Ik kroop dichter naar haar toe en nam haar in m'n armen. Ze stribbelde niet tegen dus trok ik haar dichter tegen me aan. Ze legde haar hoofd tegen mijn borst. Ik voelde mijn shirt nat worden. Niet veel later hoorde ik Ivy ook snikken. Zelf had ik ook moeite mijn tranen in te houden. Ivy kwam uit mijn armen en zag hoeveel moeite ik deed om niet te huilen.

"Je moet je niet inhouden. Laat alles maar los." Door die woorden kon ik mijn tranen niet langer bedwingen en ze liepen in watervallen over mijn wangen. Ivy knuffelde me terug. Dit voelde vertrouwd. Ivy in mijn armen is alles wat ik nodig heb.

--------------
Nog een extra hoofdstukje vandaag! Omdat ik toch zo lief ben😉. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

He Saw MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu