23⭐

1.2K 51 25
                                    

Shawn pov:

Vandaag was het acht augustus. Mijn verjaardag. Ik werd langzaam wakker. "Happy birthday!" Hoorde ik iemand roepen. Ik deed mijn ogen helemaal open en zag een breed glimlachende Ivy staan. Ze gooide een handvol confetti over me heen. Ik lachte. "Dankje." Zei ik. Ik zag dat ze begon te blozen door mijn ochtendstem. Ze was zo verdomd schattig. Van haar schattigheid begon ik zelf te glimlachen.

"Kom feestvarken, je bed uit." Zei ze. Ze ging naar onze woonkamer. Ik sloeg het dekbed van me af en stond op. Ik ging naar de badkamer. Ik keek naar mezelf in de spiegel.  Weer een jaartje ouder, maar nog steeds hetzelfde knappe uiterlijk. Ik grijnsde naar mezelf. Ik nam vlug een douche en wou mijn kleren aantrekken. Toen besefte ik me dat ze hier niet lagen. "Ivy!" Riep ik. "Ja?" Kreeg ik gedempt terug. "Kan je mijn kleren eens geven?" "Owké.' Kreeg ik terug. Vijf minuutjes later werd er op de deur geklopt. "Kom binnen." Zei ik. Ivy haar hoofd kwam om de hoek. Haar ogen scanden mijn lichaam. Ze begon weer te blozen. Ik grijnsde.
(A/N zo zag Shawn er dus uit.)

Ze stapte vlug naar me toe en drukte een stapeltje kleren in mijn hand

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze stapte vlug naar me toe en drukte een stapeltje kleren in mijn hand. Ze liep weg. "Ivy." Riep ik haar terug. "Shawn?" Ze keek me vragend aan. "Je bent echt schattig als je bloost." Ze keek me betrapt aan. Ik grijnsde weer. Ik hoorde haar nog zuchten en ze sloot de deur. Ik deed de kleren aan die ze me had gegeven. Een simpele zwarte broek met een wit shirt. Ik liep de badkamer uit maar zag Ivy nergens. Ik keek om me heen. Toen viel mijn oog op het balkon. Daar stond  Ivy me op te wachten. Ik liep ernaar toe. "Ontbijt. Speciaal voor je verjaardag." Ze nodigde me uit om te gaan zitten. Het zag er verrukkelijk uit. "Het ziet er echt heerlijk uit." En jij ook. Wou ik erachter zeggen maar ik hield mijn mond. Dát moet nog even wachten. Ze bloosde en glimlachte. We begonnen aan ons ontbijt. We babbelden vrolijk.

Na het ontbijt ruimden we samen de tafel af. We gingen zitten in de zetel. "Ivy," begon ik, "ik heb een voorstel voor vanavond." Ze keek me vragend aan. "Wat dan?" vroeg ze enthousiast. "Lijkt het je leuk om vanavond op restaurant te gaan?" Ik zag haar blik opklaren en na vijf seconden weer betrekken. "Dat lijkt me echt leuk! Maar ik heb er geen kleren voor." Ik lachte in mezelf. "Oké, dat is dan geregeld." Ze keek me raar aan. Ze haalde haar schouders op. "Wat gaan we nu nog doen?" vroeg ze. "Gewoon gezellig films kijken?" Ze keek me grijnzend aan. "Dat is maar een voorstel." Ik glimlachte. Ze gaf me altijd zo een goed gevoel. Ik werd er al blij van als ik haar zag. Ze was zo lief voor mij. En ze deed normaal tegen me en dat vond ik het leukste.

We nestelden ons in bed en zetten de televisie aan. We openden Netflix. Ze ging grijnzend alle films af. To all the boys I loved before kwam op het scherm. "Oh nee. Niet die." Ze keek me lachend aan. 'Oh ja, wel die film." Ik gaf me zuchtend over. We begonnen met kijken. Toen de film een tijdje bezig was ging Ivy dichter tegen me aan zitten. Ik sloeg m'n arm om haar heen. Ze sloeg hem niet weg. Zo zaten we de hele film. Toen de film gedaan was zag ik dat Ivy een beetje inslaap gesukkeld was. Ik glimlachte. Ik keek op mijn horloge en zag dat het bijna tijd was. Ik maakte haar zachtjes wakker.

Ivy pov:

"Ivy.... Ivy... Wakker worden." Hoorde ik een stem zeggen. Ik opende voorzichtig mijn ogen. Was ik inslaap gevallen? "Het is bijna tijd Ivy voor naar het restaurant te gaan." Ik keek hem eerst verbaasd aan maar toen wist ik weer waarover hij het had. "Ik heb wel geen nette kleren mee." bedacht ik me. "Dat is geen probleem, dat is allemaal al geregeld." Ik keek hem vragend aan. "Hoe bedoel je. "Een grijns verscheen op zijn lippen. "Het antwoord ligt klaar in de badkamer." zei hij geheimzinnig.

Ik stond op en liep naar de badkamer. Ik sloot de deur en keek rond. Ik zag een stapeltje liggen op de badrand. Ik liep ernaar toe. Ik vouwde het open. Mijn mond viel open. Hij had gewoon die jurk voor mij gekocht. Omg, dat was echt lief van hem. Ik deed vlug een beetje make-up op en ik deed mijn haar. Voor de verandering stijlde ik het en liet het los hangen. Ik was best tevreden met het resultaat. Daarna deed ik mijn jurk aan. Ze stond me prachtig, al zeg ik het zelf. Met een portie zelfvertrouwen liep ik de badkamer uit.

Shawn zijn mond viel open. "Je ziet er prachtig uit!" Ik bloosde door zijn compliment. "Dankjewel." "En je haar is ook echt mooi!" Hij bleef maar complimenten geven. "Jij bedankt voor de jurk!" "Geen probleem. Ze past gewoon bij jou." Ik glimlachte, hij glimlachte terug. Zo bleven we een hele tijd staan (ik staan, hij zitten). We verdronken in elkaars ogen. Na een tijdje kuchte hij en stond ongemakkelijk op. 'Ik-euh, ik ga mijn kleren aandoen." Ik knikte maar bleef hem nog aankijken tot hij de badkamer in verdween. Daarna ging ik zitten op het bed.

Wat doet hij toch met me? Hij geeft me altijd zo een goed gevoel. Hij laat me echt veilig voelen. Ik heb me nog nooit zo vlug op mijn gemak gevoeld bij iemand. Ik zou echt niet meer zonder hem kunnen leven. Hij doet ook zo lief tegen mij. Waarom zou hij dat doen? Het was een vraag die ik iedere dag stelde, maar ik wist het antwoord nog steeds niet. Ik piekerde nog even verder. De deur van de badkamer ging open en ik keek er meteen naar. Daar stond Shawn in een pak. En wow, hij zag er goed uit. (A/N Shawn in pak=foto bovenaan)
We glimlachten terug naar elkaar.

Jeej! Weer een nieuw hoofdstukje! Met meer dan 1000 woorden! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Lat het dan even weten door te stemmen en te commenten.
X Lieze

He Saw MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu