41⭐

732 39 2
                                    

Shawn pov:

"Sophie, ben je bijna klaar?" Ik zat al meer dan tien minuten op haar te wachten. En we moesten over een kwartier in de studio zijn voor een interview. Het was zeker niet ons eerste interview dat we samen deden. Ik was de relatie met Sophie ook nog niet gewoon. Ik verlangde nog steeds naar Ivy. Nog steeds had ik gevoelens voor haar. Een paar weken geleden bracht ik het liedje 'Never Be Alone' uit. Het was speciaal voor Ivy. Dankzij haar heb ik het liedje kunnen afwerken. Ik hoop natuurlijk dat ze het al heeft beluisterd. Sophie wist er niets van. Ik wist dus ook niet of ze een vermoeden had.

Na nog eens vijf minuten gewacht te hebben kwam Sophie binnen. "Wat vind je ervan?" Ze draaide een rondje en lachte naar me. Ze zag er wel mooi uit, maar ik kon Ivy niet uit mijn gedachten krijgen. "Je ziet er mooi uit." Complimenteerde ik haar. Ze kwam naar me toe en drukte vlug een kusje op mijn mond. Ik liet haar doen. In het begin protesteerde ik nog, maar ik merkte dat dat niet hielp. "Kunnen we gaan?" Doorbrak ik de stilte. Ze knikte. Ik pakte mijn autosleutels en stapte in. Toen Sophie neerzat, begon ik met rijden.

Toen we in de studio aankwamen kregen we vlug nog wat make-up op ons gezicht gesmeerd en werden daarna naar het podium geleid. "Nog vijf minuten." Hoorden we iemand zeggen. Sophie probeerde een gesprek met me aan te knopen, maar ik zat te diep in gedachten verzonken. Één minuut voor we begonnen kwam de interviewer binnen. Mijn mond viel open van verbazing. Ook die van haar kon ze niet dicht houden. Ik had niet verwacht om haar ooit nog eens terug te zien. Ik voelde terug die leuke kriebels in mijn buik die ik zo lang heb moeten missen. Het lukte me om mijn mond terug dicht te klappen en Ivy ging zitten. We begonnen met het interview.

"De eerste vraag", ze keek naar het blad, "Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?" Ik wilde antwoorden, maar Sophie onderbrak me. "Shawn was in Parijs voor zijn concert en ik was toen ook in Parijs. En daar liepen we elkaar tegen het lijf. Het was liefde op het eerste gezicht hè Shawn? Ze stootte me aan, maar ik was naar Ivy aan het kijken. "Euh, ja denk ik." Zei ik mompelend. Tuurlijk was het niet waar. Ik walgde ervan hoe makkelijk ze leugens uit haar duim kon zuigen. Sophie keek Ivy triomfantelijk aan. Ik zag haar slikken. "De volgende vraag." En zo ging het een tijdje door.

"Dan nu de laatste vraag." Ze keek naar de vraag en haar ogen werden groot. "Er zijn fans die beweren dat je in Parijs met een ander meisje was, omdat er een foto is opgedoken van jou kussend met een meisje. En de fans beweren dat het niet Sophie is." Ze keek me afwachtend aan. Ik slikte en ook Sophie moest twee keer knipperen. "Ik, euh, de fans, euh. Stotterde ik. Ik ademde nog eens diep in en uit en zei: "De fans zijn verkeerd. Het zijn wel degelijk Sophie en ik die op die foto staan. Ik staarde gebroken voor me uit. En ook Ivy keek een beetje moeilijk. Enkel Sophie glimlachte. Ze wendde haar gezicht af. "Dankjewel voor dit interview." Ze zette een glimlach op. "Cut!" Riep de regisseur.

Ivy stond recht en schudde onze handen. Toen ik haar hand vast had, keek ik haar hoopvol aan. Ze keek me zielig aan. Ze wandelde rustig het podium af. Ik keek moeilijk voor me uit. Ik zag Ivy de zaal uit lopen. En op twee seconden maakte ik een beslissing. Ik stond recht uit de stoeltjes en begon te lopen naar de uitgang. Ik hoorde Sophie mijn naam nog roepen, maar ik negeerde haar. Het enige aan wat ik nu kon denken was Ivy. En het goedmaken met Ivy.

He Saw MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu