49⭐

751 46 13
                                    

Ivy pov:

De film was afgelopen. "Wat vond je ervan Shawn?" Vroeg ik, nog steeds naar het scherm kijkend. Ik hou gewoon van de aftiteling op de een of andere manier. Ik kreeg geen antwoord. "Shawn?" Ik keek naar hem. Hij was in slaap gevallen. Zo schattig. Ik nam mijn telefoon en trok een foto. Deze keer stond mijn flits niet aan. Ik keek glimlachend naar de foto. Hij zag er zo onbezorgd uit. Zo lief.

Ik besloot nog een film te kijken en startte hem op. Deze keer een comedy. Ik had zin om te lachen. Al na vijf minuten had ik de slappe lach. Ik snapte niet dat Shawn niet wakker werd. Want ik lachte verschrikkelijk luid. Toen de film was afgelopen liepen tranen van het lachen over mijn gezicht. Zo'n grappige film heb ik nog nooit gezien. Ik keek naar Shawn en zag dat hij nog steeds sliep. Ik wou naar de kom met popcorn grijpen toen ik zag dat ze op was. Ook de zak chips was op en mijn buik begon te grommen. Ik besloot Shawn wakker te maken. Ik moest ook bijna vertrekken want straks was Sophie er. En ik denk dat ze niet blij zou zijn als ik hier zo zit met Shawn. Ik besloot hem zachtjes wakker te schudden. "Shawn." Probeerde ik. "Sha-awn." Hij werd niet wakker. Dan maar de magische manier. De manier uit sprookjes zoals Doornroosje en Sneeuwwitje.

Ik boog naar voor en drukte mijn lippen op de zijne. Heel voorzichtig. Ik voelde hoe hij meeging in de kus. Hij was dus wakker. Ik kwam los van hem. Hij keek me aan. "Wow, zo wil ik wel altijd wakker worden." Hij grijnsde. Ik begon te blozen. Hij drukte nog een vlug kusje op mijn mond.

"Heb je goed geslapen, schone slaper?" Vroeg ik aan hem. "Hemels." Was zijn antwoord. "Omdat jij bij mij bent." Maakte hij zijn zin af. "Ik gaf hem een stootje tegen zijn arm. "Slijmbal." Lachte ik. Hij glimlachte. Mijn maag die gromde doorbrak de stilte. Ik beet op mijn lip van schaamte en bloosde. Shawn lachte. "Heb je honger?" Vroeg hij. Ik knikte. "Gaan we iets eten of bestellen we iets?" Vroeg hij.

"Bestellen." 

Ik had geen zin om nog te wandelen. Liever dat het eten naar mij komt dan ik naar het eten. Toen schoot me iets te binnen. "Wanneer komt Sophie eigenlijk terug?" Shawn keek me aan en er verscheen een lachje op zijn gezicht. "Morgen ergens na de middag. Je mag blijven slapen als je wil." Hij richtte zijn ogen op de grond. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht. "Heel graag Shawn." Zijn gezicht klaarde op en zijn ogen begonnen te twinkelen. Hij boog zich voorover. Waarschijnlijk om me te kussen maar ik wende mijn hoofd af. "Eerst eten. Daarna krijg je je dessertje." Ik gaf een tikje op zijn neus en glimlachte speels. Shawn deed alsof hij teleurgesteld was. Hij keek me met grote puppy-ogen aan. Ik besloot niet toe te geven. "Toe Ivy. Alsjeblieft." Ik schudde vastberaden mijn hoofd. "Eerst eten." We gingen zo nog een tijdje door.

"Ok, jij wint. Ik zal eten bestellen."

Ik sloeg triomfantelijk mijn armen voor mijn borst. Ik win altijd.

Shawn liep naar de telefoon en ik besloot om de tafel schoon te maken. Het vuilnis gooide ik in de vuilbak. Ik plofte terug in de zetel naast Shawn. "Ik- ik heb wel niets bij om in te slapen." Zei ik twijfelend. "Dat is niet erg. Je kan wel een shirt van mij lenen." Dat aanbod klonk heel aanlokkelijk.

"Als Harry Potter fan moet ik dit natuurlijk aan je vragen." Begon Shawn. Ik keek hem raar aan. Wat gaat hij nu weer vragen? "Heb je de films gezien of de boeken gelezen?" Vroeg hij en keek me afwachtend aan. "Ik heb nog nooit iets van Harry Potter gezien of gelezen." Zijn mond viel open. "Je maakt een grapje, toch?" Ik schudde mijn hoofd. "Oh my god. Dan moeten we daar nu meteen iets aandoen." Ik lachte om zijn reactie. Hij starte de eerste film op. En ik vond hem meteen leuk! Ik had verwacht dat het me niet ging interesseren maar het viel beter mee dan ik had verwacht.

Ondertussen was ons eten ook gearriveerd dus begonnen we met eten. Ik pakte een pizzapunt en wou het in mijn mond steken, zoals normale mensen. Plots zat er pizza over mijn hele gezicht. "Shawn! Waarom deed je dat?" Ik probeerde boos te klinken maar het mislukte dus begon ik te lachen. Shawn had dus net voor ik de pizzapunt in mijn mond stak, hem in mijn gezicht geduwd.
Ik stond recht en liep naar de badkamer om mijn gezicht te wassen. Ik liep door de slaapkamer van Shawn en Sophie. Ik waste vlug mijn gezicht en liep terug. Ik merkte een deur op in hun kamer en mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik liep er naartoe en opende hem. Tot mijn verbazing stond er nog een bed. Ik dacht even dat ik in een andere kamer was. Ik sloot vlug de deur en liep terug naar Shawn. "Waarom hebben jullie twee kamers?" Vroeg ik. Hij was een beetje overweldigd door mijn vraag. "Wel, in het begin wou Sophie alleen nog maar bij mij slapen. En nu sinds een tijdje niet meer. Je hoort me er niet over klagen, ik ben juist blij." Ik knikte. "Ik snap het. Wel raar van Sophie. Maar ja, er is wel meer raars aan haar dan dat." Shawn knikte. "Kijken we verder?" Hij starte de film terug. Ik leunde terug tegen Shawn en stak nog wat pizza in mijn mond.

He Saw MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu