Sophie pov:
"Wie belde er liefje?" Vroeg mijn moeder aan me. "Shawn, mam. Hij wil praten." "Ga je het hem vertellen?" Ik knikte. "Ik denk het wel. Het wordt tijd. En ik wil dat Shawn gelukkig wordt, en Ivy ook." Mijn moeder trok me in een knuffel. "Het komt goed Sophie. Wees eerlijk. We zien wel wat ervan komt." Ik knikte. "Dan ga ik maar. Dag mama." Ik drukte nog een kusje op haar wang en stapte in mijn auto. Ik moest het gewoon vertellen. Ik wou verder kunnen met Zayn. Ik voelde me voor het eerst echt verliefd. En ik vond mezelf zo stom nu dat ik ooit een relatie ben begonnen met Shawn. Dat was puur voor de aandacht en omdat ik jaloers was op Ivy. Ik ben zo'n erge vriendin.
Ik kwam aan, parkeerde m'n auto en liep naar de kamer. Ik klopte aan en Shawn deed open. "Sophie, kom binnen." Hij sloot de deur achter me en ik liep door naar de woonkamer. Ik bevroor. Op de bank zaten Zayn en Ivy. Zayn keek me een beetje schuldig aan en ik wist meteen wat hier gaande was. En ergens was ik ook wel blij. Ook dat Ivy erbij was.
Ik nam plaats naast Zayn, tegenover Shawn en Ivy. Shawn begon. "Ik denk dat het nu de goeie moment is om alles eens op te klaren." Iedereen knikte. "Ik zal wel beginnen. Want alles is begonnen door mij." Begon ik. Ze knikten weer.
"Toen we naar het concert gingen heb ik ervoor gezocht dat wij vips waren en Ivy niet. En dat komt omdat ik jaloers was op Ivy, nog steeds trouwens." Ivy keek me raar aan. "Ik weet dat het raar klinkt maar het is echt zo. Je bent een super lieve meid, je staat voor iedereen klaar. Iedereen krijgt een tweede kans van je. Je luistert naar alles en iedereen en geeft goede raad. En je zegt altijd wel dat je oud gaat worden met honderd katten, maar dat is niet waar. Iedere jongen wil met je uit. Jij ziet dat misschien niet. Maar als jij voorbij loopt kijkt iedere jongen jou aan. Maar jij besteed nooit aandacht aan hen. En daarom ben ik zo jaloers op je. En ik weet niet waarom ik het deed, en ik vind het ook zo stom en ik heb er enorm veel spijt van dat ik dat gedaan heb. Maar op die moment leek het een goede beslissing." Ik keek naar Ivy. Ze keek me verbaasd aan. "Dat wist ik niet." Stamelde ze. "Sorry Ivy. Ik ben een vreselijke vriendin." Ik keek naar beneden en voelde een traan langzaam mijn oog verlaten. Plots voelde ik twee armen om me heen. "Het is oké Sophie." Ivy wreef troostend over mijn rug.
Toen ik was uitgehuild liet ze me los. Ze nam plaats naast me. "Ik denk dat ik daar het best verder op kan gaan." Zei ze. "Dus toen ik erachter kwam van die tickets stond ik te huilen. En Shawn liep net op die moment voorbij. En niet veel later kwam zijn bodyguard me halen. Hij bracht me bij Shawn. En zo geraakte ik dus aan een vip-kaartje. En daarna hebben we nog afgesproken en nodigde Shawn me uit om hem te vergezellen naar Parijs. En ja, de rest kennen jullie wel." We knikten allemaal. "Sophie. Waarom dreef je mij en Shawn uit elkaar?" Ivy keek me vragend aan. "Ik was zo jaloers op je toen ik die foto op het internet zag. Dat ik het berichtje verstuurde zonder erbij na te denken. Ik vind het echt stom wat er is gebeurt."
Ivy pov:
"Hoe gaan we nu verder?" Vroeg Shawn. We keken allemaal naar Sophie. "Eum, is het oké Shawn als ik het uitmaak met jou?" Hij knikte. "En dat ik dan een relatie neem met Zayn. Als hij nog wil tenminste." Weer knikte hij. "Tuurlijk wil ik nog Sophie." Zei Zayn. Sophie haar gezicht klaarde op. "We zullen jullie even alleen laten." Zei ik en ik wilde opstaan. "Ivy? Kan je even meekomen?" Vroeg Sophie. Ik knikte. We liepen naar de slaapkamer. "Het spijt me enorm van wat ik je heb aangedaan. Ik besef nu dat het echt fout was van me. Ik had er met jou over moeten praten. Ik ben zo'n slechte vriendin. Maar ik hoop dat je het me ooit eens wil vergeven." Ik zei niets maar trok haar in een knuffel. "Rustig Sophie. Het is oké. Ik vergeef het je. Ik wens je nog veel geluk in je relatie met Zayn. Jullie passen wel bij elkaar." Ze glimlachte dankbaar naar me. "Dankjewel Ivy. Dit is dus iets wat ik zo hard in jou bewonder. Je geeft iedereen een tweede kans ook al hebben ze iets ergs gedaan. Ik ben echt blij met jou als vriendin." Ik glimlachte naar haar. "Ik vond wat je daarjuist zei over mij heel lief." We liepen samen terug naar de jongens die ook een gesprek aan het voeren waren.
"Wat nu met de fans?" Vroeg Zayn. Shawn dacht even na. "Sophie, zullen op sociale media bekend maken dat we uit elkaar zijn maar we nog goede vrienden zijn?" Sophie knikte. "Goed idee Shawn." Ze namen beide hen telefoon en gingen aan de slag.
"Zayn. Draag zorg voor Sophie. Ze verdient het beste. Veel geluk samen." Hij glimlachte dankbaar naar me. "Zal ik zeker doen. Jij ook nog veel geluk met Shawn. Jullie zijn gemaakt voor elkaar." "Dat is lief van je Zayn."
"Ivy? Kan ik bij jou blijven vannacht?" Vroeg Shawn. "Tuurlijk. Ik zal je helpen pakken." We liepen naar zijn kamer. Hij gaf me vlug een kus. "Ik ben zo blij. Eindelijk samen." Ik glimlachte gelukzalig naar hem.
Na een tiental minuten waren we klaar. Met allebei een tas vertrokken we. We gaven Zayn en Sophie nog een knuffel. "We spreken nog af hé, Ivy." Ik knikte. "Doen we. Veel plezier nog met elkaar." Ik knipoogde naar hen. "Jullie ook!" We namen afscheid en vertrokken.
"Ben je met je auto?" Ik keek naar Shawn. "Jij wil rijden zeker?" Hij knikte enthousiast. Ik overhandigde hem de sleutels. Hij liep als een blij kind naar de auto en kroop achter het stuur. We reden weg. Eindelijk verlost van dit stiekeme gedoe.
______
Jeej! Alles is goed gekomen!Hope you liked it!
X Lieze
JE LEEST
He Saw Me
FanfictionStel je voor: Shawn Mendes komt naar België. Jij en je vriendinnen hebben tickets. Maar zij gaan als VIP en jij niet. Je hebt alleen niet door dat je eigen vrienden je zo hard laten vallen. Maar dan volgt er een ontmoeting. En gebeurt er iets wat j...